Śliwki i ciacho

1. Data: 2002-08-28 11:02:24

Temat: Śliwki i ciacho
Od: "Marysia" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Halo, halo, tu Gdańsk!

Sąsiadka obdarzyła mnie dojrzałymi śliwkami prosto z działki. Na zjedzenie
ot tak sobie - za dużo.
No to zamarzył mi się placek z wyżej wymienionymi.
Może ktoś ma wypróbowany na własnej skórze (czyt. podniebieniu :-)) przepis?
Ale prosty, bo nie jestem mistrzem placków...

Czekam niecierpliwie na przepisy, bo jeszcze tylko 3 godzinki mam dostęp
dziś do kompa.

Pozdrawiam,
Marysia (nie łasuch, ale....)
Gdańsk
GG 177682

1. Data: 2002-08-28 11:08:17

Temat: Re: Śliwki i ciacho
Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam Placek Krysi T. (starannie opakowanej)

225 g maki + 3 lyzeczki plaskie proszku do pieczenia
85 g miekkiego masla
140g cukru
1 jajo
1/8 l mleka
mixowac az gladkie i jak na nalesniki. wylac do formy
natluszczonej. posmarowac roztopionym maslem (dosc porzadnie,
choc smarowanie mi zawsze wychodzi marnie to tak skapuje to maslo
;))), sliwki - na pol, oczywiscie wyjac pestki, przekrojona
czescia w niebo, poukladac gesto sliwki, obsypac porzadnie cukrem
wymieszanym z cynamonem, naprawde grubo. upiec w dosc goracym
piekarniku - ok 40 min, az niezle wyrosnie, jest zlote a sliwki
sie czesciowo utopily. wyjac, posypac znow cukrem z cynamonem.

jest to jedyne ciasto, o ktorym wiem, ze zawsze mi wyjdzie. takie
sobie na drugi dzien, ale jeszcze
cieple...potech chlodne jest najlepsze...wtedy w sumie sa male
szanse, ze dotrzyma do nastepnego dnia

1. Data: 2002-08-28 11:17:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Aug 2002 13:08:17 +0200, "Kama" <k...@k...net.pl>
wrote:

> [...]
>sobie na drugi dzien, ale jeszcze
>cieple...potech chlodne jest najlepsze...wtedy w sumie sa male

dodam jeszcze, ze innym wyszlo. za kazdym razem ;)))
a ciasto jest z ksiazki kucharskiej zydowskiej, wiec nazywam to
koszerny sliwkowy placek...

dziekuje, Kama, za wppuszczenie placka w ruch, ze tak powiem
:)))))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-28 11:20:36

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marysia" <m...@p...wp.pl> napisała:
> No to zamarzył mi się placek z wyżej wymienionymi.
> Może ktoś ma wypróbowany na własnej skórze (czyt. podniebieniu :-)) przepis?

Tak, tak, tak... i tu jest wlasnie miejsce na ponowne wejscie na scene
ciasta sliwkowego Krysi Starannie Opakowanej :)

> Ale prosty, bo nie jestem mistrzem placków...

Jest bardzo prosty i zawsze sie udaje - to sprawdzone!
A gdybys chciala cos trudniejszego, to mozna Ci podac przepis
na ciasto ze sliwkami Grazyny Szkudlinskiej (tez wychodzi dobre).

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-08-28 11:57:14

Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma sprawy dobre i pewne rzeczy zawsze warto polecic. (Ale mi sie rymlo,
ze tak powiem)
Kama :))

1. Data: 2002-08-28 12:33:29

Temat: Ech, Kobiety, Dzięki!
Od: "Marysia" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kobiety, jesteście nieocenione!!!
Dzięki wielkie!!!!!

--
Marysia (z zapałem ruszy wkrótce do domu by oddać się rozkoszom pieczenia)
Gdańsk

dzika kaczka i co dalej - pilne.
Szpinak - niby banalna sprawa, ale...
Riba na zaru, czyli jak to sie robi w Chorwacji?
sos polski
szarlotka Mojej Tesciowej [P]