Roaccutane

1. Data: 2004-08-25 14:44:52

Temat: Roaccutane
Od: "Mar" <s...@m...lh.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Lecze tradzik, niestety nic mi nie pomaga. Przez ostatnie 2 lata bylem
faszerowany wieloma antybiotykami i szczepionkami, nie mowiac juz o
masciach i lekach do stosowania zewnetrznego. Moj dermatolog
zdecydowal zatem o leczeniu Roaccutanem, poniewaz mialem wzorowe
wyniki krwi. On twierdzi, ze od 18 lat leczy ludzi tym lekiem i w ok.
90% pomaga, i jest przekonany ze tez tak bedzie w moim przypadku.
Wczoraj sie wybralem do niemiec i kupilem odpowiednik Roaccutane,
ktory sie nazywa Isotretinoin. Jedna tabletka po 1 EUR wychodzi, czyli
prawie 3x taniej niz w PL Roaccutane.

Dermatolog ostrzegl mnie, ze lek jest bardzo silny i ze mam scisle
przestrzegac zalecen:

- 0 slonca,
- unikac duzego wysilku,
- unikac tetracyklin (unidox itp),
- unikac wit. A,
- zazywac jedna tabletke 20mg 30 min. po kolacji - moja waga 60kg,
- dodatkowo stosowac naprzemiennie skinoren krem, izotrexin, brevoxyl
naprzemiennie.,
- cynk + witamina pp w tabletkach codziennie,
- krem nawilzajacy na usta,
- po 4 tyg kolejne badania krwi.

Chyba o niczym nie zapomnialem :)

Sadzicie, ze to dobre zalecenia? Moze czegos tu brakuje.. Nie
chcialbym stracic watroby ;P
Niestety nie znam na tyle Niemieckiego, zeby zrozumiec cala ulotke :]

Pozdr.

2. Data: 2004-08-25 15:54:44

Temat: Re: Roaccutane
Od: "Rafał" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mar" <s...@m...lh.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wczoraj sie wybralem do niemiec i kupilem odpowiednik Roaccutane,
> ktory sie nazywa Isotretinoin. Jedna tabletka po 1 EUR wychodzi, czyli

Ja kupuje w Niemczech, ale jestem ostrożny wolę fimy Roche.

> Dermatolog ostrzegl mnie, ze lek jest bardzo silny i ze mam scisle
> przestrzegac zalecen:
>
> - 0 slonca,
> - unikac duzego wysilku,
Niekoniecznie, ja stosuje czasem duży wisiłek, ale co z tego? Poziom
kretyniny się zwiększy, ale trzeba to kontorolować.

> - unikac tetracyklin (unidox itp),
W ogóle nic nie zażywać. Używaj hepatil (na regenerację wątroby)
> - unikac wit. A,
No nie wiem. Zwiększa to skutki uboczne leku, ale trochę on lepiej działa,
ale się fatalnie czujesz.
> - zazywac jedna tabletke 20mg 30 min. po kolacji - moja waga 60kg,
Niekoniecznie. Ja podczas posiłku w towarzystwie jakiegoś jedzienia
wysokotłuszczowego.
> - dodatkowo stosowac naprzemiennie skinoren krem, izotrexin, brevoxyl
> naprzemiennie.,
Jeśli już mówimy o tańszych odpowiedniakach to skinoren - to tańszy
acne-derm, ja używam. Isotrexin Ci nie potrzebny, lepiej isotrex, albo
davercin. (ja używam).
> - cynk + witamina pp w tabletkach codziennie,
Ja wiem??? Cynk nigdy mi jeszcze nie pomógł, a zaszkodził może nawet.
> - krem nawilzajacy na usta,
No tak, najlepiej wazelinę.
> - po 4 tyg kolejne badania krwi.
To zależy od dawki. I konkretnych badań.

> Chyba o niczym nie zapomnialem :)
>
> Sadzicie, ze to dobre zalecenia? Moze czegos tu brakuje.. Nie
> chcialbym stracic watroby ;P
> Niestety nie znam na tyle Niemieckiego, zeby zrozumiec cala ulotke :]

Ile kosztowało to Euro? I ile tam jest tabletek???

3. Data: 2004-08-25 16:12:54

Od: "Rafał" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ile kosztowało to Euro? I ile tam jest tabletek???

Ty bierzesz to coś fimy ALPHARMA-ISIS GMBH&CO.?
Jak tak to skład jest taki:
Isotretinoin 20 mg
(H) Glycerol +
(H) Sorbitol 70 +
(H) Gelatine +
(H) Wasser, gereinigtes +
(H) Titandioxid +
(H) Indigocarmin +
(H) Cochenillerot A +
(H) Sojabohnenöl +
(H) Dinatrium edetat +
(H) Butylhydroxyanisol +
(H) Pflanzenöl, hydriert +
(H) Sojabohnenöl, partiell hydriert +
(H) Wachs, gelbes

A Roaccutane firmy Roche:
Isotretinoin 20 mg
(H) Erdnussöl, raffiniertes +
(H) Sojabohnenöl, partiell hydriert +
(H) Wachs, gelbes +
(H) Gelatine +
(H) Sojabohnenöl +
(H) Sojaöl, gehärtetes +
(H) Glycerol 85% +
(H) Sorbitol 70 +
(H) Palmitoylascorbinsäure +
(H) DL-a-Tocopherol +
(H) Canthaxanthin +
(H) Titandioxid +
(H) Eisen(II,III)-oxid +
(H) Schellack

4. Data: 2004-08-25 16:18:39

Od: "Mar" <s...@m...lh.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ile kosztowało to Euro? I ile tam jest tabletek???

100 tabletek (N3) - 100 EUR.

PS.
Tego posta pisalem wczoraj, tylko ze sie nie wyslal poprawnie i dlatego go
ponownie wyslalem.

Wczoraj zazylem pierwsza tabletke i dzis juz czuje, ze mam dosyc suche
usta - to chyba znak, ze lek dziala, nie?

5. Data: 2004-08-25 16:19:58

Od: "Rafał" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wczoraj zazylem pierwsza tabletke i dzis juz czuje, ze mam dosyc suche
> usta - to chyba znak, ze lek dziala, nie?

Znak. Ale skład leku jest trochę różny.
Nie jestem pewnien czy działa to tak samo.
W połowie lat osiemdziesiątych dowiedziono że to (Ro)Accutane jest
najlepszym lekiem na trądzik, ale o jego odpowiedikach takich jak Accuran
nie wiem.

6. Data: 2004-08-25 16:44:16

Od: "Mar" <s...@m...lh.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ty bierzesz to coś fimy ALPHARMA-ISIS GMBH&CO.?

Tak. Dermatolog wypisal mi recepte wlasnie na ten lek na Niemcy (zeby nie
buczeli w aptece).

Czy on mocno odbiega od dzialnia Roaccutane firmy Roche? Zly jest ten lek ?
:)

7. Data: 2004-08-25 16:47:40

Od: "Mar" <s...@m...lh.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W połowie lat osiemdziesiątych dowiedziono że to (Ro)Accutane jest
> najlepszym lekiem na trądzik, ale o jego odpowiedikach takich jak Accuran

Moj dermatolog (Prof. Żaba) twierdzi, ze ten lek Isotretinoin jest jak
najbardziej w porzadku. Leczy nim i Roaccutanem i nigdy nie bylo problemow -
prawie w kazdym przypadku efekt pozytywny. W koncu obydwa leki to pochodne
Wit. A, mam racje?

8. Data: 2004-08-25 17:01:14

Od: "Rafał" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
problemow -
> prawie w kazdym przypadku efekt pozytywny. W koncu obydwa leki to pochodne

Tak. Ale mówisz, że leczył on i 90% skuteczności uzyskał.
Czy te 10% bierze się ze średnie osób leczonych roaccutane i tym innym
lekiem? (50 osób na 50)
Czy tez te 10% nieskuteczności to jest znaczna część ludzi, którym
zastosowano tamten lek???

9. Data: 2004-08-25 17:15:37

Od: "Mar" <s...@m...lh.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekiem? (50 osób na 50)
> Czy tez te 10% nieskuteczności to jest znaczna część ludzi, którym

Nie nie. On twierdzi, że skutecznosc tego i tego jest taka sama. A 10%
negatywnych wynika z jakis innych czynnikow.

10. Data: 2004-08-25 17:16:59

Od: "Mar" <s...@m...lh.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chcialbym stracic watroby ;P
> Niestety nie znam na tyle Niemieckiego, zeby zrozumiec cala ulotke :]

Czy sa przeciwskazania do spozywania alkoholu? Mozna chociaz 2-3 piwka
wypic? Nie poinformowano mnie o tym.

intymne
borelioza - to jej objawy ?
Lacina, prosze o przetlumaczenie :)