Rodzice mają prawo do internetu wolnego od pornografii!

1. Data: 2016-12-06 21:49:30

Temat: Rodzice mają prawo do internetu wolnego od pornografii!
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz możemy odnotować, że partia Prawa i Sprawiedliwość (PiS) sama
zadbała o przedstawienie swojego stanowiska odnośnie filtrowania sieci.
Na trzydniowej konwencji PiS zapowiedziano zmiany w Prawie
telekomunikacyjnym, które mają chronić dzieci przed dostępem do
pornografii "w telefonii komórkowej i internecie". Te zmiany mają
polegać na nakazaniu operatorom domyślnego zastosowania filtrów
chroniących dzieci. Tak przynajmniej donosi PAP w materiale
opublikowanym na Gazeta.pl - zob. "Media narodowe, nie publiczne".
"Trzeba wzmocnić medialne przebudzenie".

http://di.com.pl/filtrowanie-internetu-obietnica-wyb
orcza-pis-oczywiscie-to-dla-dzieci-52556

2. Data: 2016-12-06 23:20:42

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 21:49:31 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:
> [...]
> "Trzeba wzmocnić medialne przebudzenie".
>
> http://di.com.pl/filtrowanie-internetu-obietnica-wyb
orcza-pis-oczywiscie-to-dla-dzieci-52556

Dobry pomysł, jednakże 95% internautów wypowiada się przeciw.
Jak zagwarantować, że filtry nie będą wykorzystywane do cenzury politycznej
albo ideologicznej?

3. Data: 2016-12-06 23:46:41

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-06 o 23:20, Jakub A. Krzewicki pisze:

> Dobry pomysł, jednakże 95% internautów wypowiada się przeciw.
> Jak zagwarantować, że filtry nie będą wykorzystywane do cenzury politycznej
> albo ideologicznej?

Jak zagwarantować, że filtry wyfiltrują wszystkie pornograficzne strony?
Jak zagwarantować, że będą miały wszystkie takie strony w swojej bazie i
kto będzie uzupełniał bazę? Będzie jedna, wspólna dla wszystkich
operatorów, czy każdy będzie musiał prowadzić taki spis we własnym
zakresie? Kto za to zapłaci? Kto nadąży z uzupełnianiem? Współczesne
algorytmy sztucznej inteligencji są sprytne... ale nie aż tak :)
Technicznie niemożliwe.

Chyba, że zablokuje się dostęp do _wszystkiego_, a przepuści tylko te
wybrane strony, te słuszne i zatwierdzone. Wiadomo przez kogo.

W skrócie: pomysł idiotyczny i tylko babcie, które pojęcia nie mają jak
działa internet mogą oszukać, że to się da zrobić. Oni doskonale wiedzą
co robią... znowu będzie można bredzić, że "myśmy chcieli ale złe
lewactwo przeszkodziło". Oszołomstwo będzie wniebowzięte z poznania
nowego wroga, bo przecież skoro prezes mówi, że się da blokować to się
da, tylko ci źli informatycy złośliwie przepuszczają te pornograficzne
strony.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2016-12-07 00:47:25

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.12.2016 o 23:20, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Dobry pomysł, jednakże 95% internautów wypowiada się przeciw.
> Jak zagwarantować, że filtry nie będą wykorzystywane do cenzury politycznej
> albo ideologicznej?

Google ma filtr safesearch, są programy, które uniemożliwiają wyłączenie
go. Safesearch trochę przepuszcza, ale to jest filtr Google'a. Jest taki
program jak K9 ale nie mam pojęcia na jakiej zasadzie on działa - czy
bierze informacje od Google'a bo sam jak mógłby zdobyć takie informacje?

5. Data: 2016-12-07 01:18:20

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 7 grudnia 2016 00:47:26 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> [...]
> program jak K9 ale nie mam pojęcia na jakiej zasadzie on działa - czy
> bierze informacje od Google'a bo sam jak mógłby zdobyć takie informacje?

No sama idea słuszna, ale w rękach takiego rządu jaki mamy obecnie się na bank
wykoślawi. Specjaliści od parówek mogą nawet najlepszą technikę spierniczyć.
Jeżeli o mnie chodzi, nie używam filtrów Safe Search po prostu dlatego, że
zapewne zablokowałyby mi dostęp do informacji na temat pewnych rytuałów
religijnych z pogranicza ezoteryki, w których seks również gra rolę - no i
do takowych książek literatury dalekowschodniej. Raczej nie jest to wiedza
dla młodzieży z kręgów chłopsko-robotniczych, ale bardzo pomaga kształtować
postawy burżuazyjno-inteligenckie, jest ich niejakim wyznacznikiem.
Tak jak "kawaler" różnił się sposobem bycia w przedrewolucyjnej Anglii od
purytanina, jeżeli wiesz, co mam na myśli. Podałbym się za króla Polski na tej
zasadzie, gdybym się nie bał, że rodzime roundheads łeb mi za to utną.
No więc jak to zrobić, żeby wieśniaki trzymały się z dala od takich materiałów,
bo jeszcze krzywdę sobie zrobią, a inteligencja banglała? Z drugiej strony, jak
się za mało tzw. niedozwolonych treści przepuści przez palce, to jak załatwić
sprawę rekrutacji nowego narybku. Ten z awansu się jakoś marnie rozmnaża,
a nie można pozwolić na Polskę ponownie proletariacką, niezależnie od tego,
czy rządzi PO czy PiS.

6. Data: 2016-12-07 18:08:44

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-12-06 23:20, obywatel Jakub A. Krzewicki uprzejmie donosi:

orcza-pis-oczywiscie-to-dla-dzieci-52556

> Dobry pomysł, jednakże 95% internautów wypowiada się przeciw.
> Jak zagwarantować, że filtry nie będą wykorzystywane do cenzury politycznej
> albo ideologicznej?

Patrząc na to, czym się na ogół zajmują różni politycy, taki filtr
uniemożliwiający "podziwianie" ich "pracy - znakomita rzecz.

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

Buddyzm = brak sensu życia
NOWE idzie!
Dość niszczenia cywilizacji!
W stanie wojennym siedziałem na dołku w Krośnie.
Putin i Spółka