Rogaliki z marmoladą - pycha [P]

1. Data: 2002-11-23 20:47:10

Temat: Rogaliki z marmoladą - pycha [P]
Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze się zapach unosi po wypiekach.
Dzisiaj zrobiłam rogaliki z marmoladą ( na drożdżach)
Miałam kilka przepisów. Ze względu na to ,
że moje dziecko nie może jeść mleka i masła
zrobiłam mix przepisów . Rogaliki wyszły pyszne.
Z niektórych tylko troche marmolady wyciekło,
ale myslę , że powodem było za szybkie wsadzenie
ich do gorącego pieca ( powinnam zostawić do wyrośnięcia)

Zainteresowanym podaje przepis.

Rogaliki z marmoladą
-----------------------
4 szklanki mąki ( takie duraleksowe)
2 jaja
2/3 szkl ciepłej wody ( można mleka)
5 dkg drożdży
8 Łyżek cukru
3 Łyzki oleju
cukier waniliowy
odrobina soli
Marmolada -jako nadzienie do rogalików

Drożdże rozrobić z wodą lub mlekiem.
Wszystkie składniki wymieszać i ugnieść.
Jeśli się będzie troche kleiło podsypać mąką.
Ciasto rozwałkować - 0,5 cm grubości
Pokroić w kwadraty ok.10 na 10 cm
Nakładać w jeden róg kwadratu marmoladę ok.
1 łyżeczke i zwijać w rulon.
Pozmarowac robitym białkiem i zostawic do wyrośnięcia
( ja nie zostawiałam)
Pieć w tem ok.180-200 stopni 15 minut.
--
Kasia ( popijająca wino własnej produkcji :-) )