Rokitnik zwyczajny

1. Data: 2003-04-10 09:36:30

Temat: Rokitnik zwyczajny
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś się nasłuchałem o rokitniku jaki to on smaczny i zdrowy.
Ktoś ma doświadczenia w uprawie?
Da się gdzieś kupić sadzonki tego?
Jacek

2. Data: 2003-04-10 10:58:13

Temat: Re: Rokitnik zwyczajny
Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> Coœ się nasłuchałem o rokitniku jaki to on smaczny i zdrowy.
> Ktoœ ma doœwiadczenia w uprawie?
> Da się gdzieœ kupić sadzonki tego?
> Jacek

To dość popularny krzew i powinieneś kupić go wiosną w każdej szkółce.
Często jest sprzedawany jako roślina na zywopłot. Ale uwaga, pytaj o "płeć", bo
jeżeli chcesz mieć jagody (mam ale nie jadłem - robią to ptaki), powinieneś
mieć nie tylko osobniki żeńskie ale i męskie.
Pozdrawiam
Leszek

3. Data: 2003-04-10 12:02:18

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mieć nie tylko osobniki żeńskie ale i męskie.
> Pozdrawiam
> Leszek

To już słyszałem, tylko jak w sklepie poznają? a może kupić kilka i mieć
nadzieję że są chłopczyki i dziewczynki?
Jacek

4. Data: 2003-04-10 12:06:16

Temat: Odp: Rokitnik zwyczajny
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b73djj$jd$...@n...news.tpi.pl...
> Coś się nasłuchałem o rokitniku jaki to on smaczny i zdrowy.

Może i smaczny, może i zdrowy... , ale jak kłuje. :-(
Takie, mniej więcej , afrykanskie badyle Staś i Nel jako zerriby uzywali ,
jako ochronę przed wszelkim draństwem na przykład lwami...
Jeżeli lubisz sztyleciki 3-5 cm to sobie to zapuść...
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-04-10 15:12:22

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

Zajrzyj na moją stronę www.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

6. Data: 2003-04-10 15:17:55

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał:

> Może i smaczny, może i zdrowy... , ale jak kłuje. :-(
> Takie, mniej więcej , afrykanskie badyle Staœ i Nel jako zerriby uzywali ,
> jako ochronę przed wszelkim draństwem na przykład lwami...
> Jeżeli lubisz sztyleciki 3-5 cm to sobie to zapuœć...

Masz rację, jeśli chodzi o "dzikie" krzewy. Odmiany uprawne mają kolce
zmarniałe.

7. Data: 2003-04-10 15:21:22

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś się nasłuchałem o rokitniku jaki to on smaczny i zdrowy.
> Ktoś ma doświadczenia w uprawie?
> Da się gdzieś kupić sadzonki tego?
> Jacek

Ja sobie wyprowadziłem na drzewko. 2 m pień i korona. Nic nie kuje i
jest fajnie. PP.

8. Data: 2003-04-10 19:52:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> wrote in message

> Ja sobie wyprowadziłem na drzewko. 2 m pień i korona. Nic nie kuje i
> jest fajnie. PP.

To ciekawe. Jaki jest zasięg korony, co z odrostami korzeniowymi i czy te
jagody są smaczne?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-04-10 20:06:52

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ciekawe. Jaki jest zasięg korony, co z odrostami korzeniowymi i czy te
jagody są smaczne?
> Pozdrawiam, Basia.

Na razie korona to tylko 1-2-3 letnie przyrosty. Ale korony dużej się
nie spodziewam w końcu to nie drzewo. Odrostów nie za dużo, o dziwo. W
formie krzaczaste jest ich o dużo więcej. A owocki kwaaaaaaśne, raczej
kwaskowate. Dużo ich nie miałem bo w okolicy nie ma męskiego. A tak w ogóle
to jest fajne, barwa liści no i owocki.
Pozdrawiam PP.

10. Data: 2003-04-10 20:53:14

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> napisał:

> A owocki kwaaaaaaśne, raczej
> kwaskowate. Dużo ich nie miałem bo w okolicy nie ma męskiego.

Gdyby w okolicy nie było męskiego krzewu, owoców też by nie było (wiem z
własnego doświadczenia).

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski