Roslina-drzewo wodolubne

1. Data: 2011-06-10 15:42:31

Temat: Roslina-drzewo wodolubne
Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam działkę na stoku - spadek jakieś 10 proc - na której istnieje
tendencja do podmakania. Występują podziemne cieki wodne. Od strony
odstokowej nie mam żadnych nasadzeń - na razie - jednak powyżej działki
jest droga, a za nią rów, który zbiera wodę z terenu znajdującego się
powyżej.

Wymyśliłem sobie, że nasadzę wzdłuż granicy - przy drodze - jakichś
roślin, najlepiej drzew, które po pierwsze, osłonią działkę i dom przed
promieniami zachodzącego słońca - latem dają dość mocno w kość - a po
drugie będą w stanie przejąć część wody z tych podziemnych cieków wodnych.

Czy możecie mi polecić jakąś roślinę/drzewo, które spełni to zadanie?

Kryteria - ma urosnąć na co najmniej kilka metrów - tak z 8 - 10
docelowo, ma być odporne na trudne warunki - ostry górski klimat i ostre
zimy, ma nie sprawiać za dużo kłopotu - nie śmiecić żadnymi tam liśćmi,
czy igłami - oczywiście w granicach rozsądku :-), ma być mocno
ukorzenione - żeby byle wietrzyk, jakie tu często wieją ;-) - tak z 15 -
20 m/s tego mi nie przewrócił na głowę...

Teren górski, gleba ciężka gliniasta z dużą ilością kamieni.
Może jakaś wierzba...? Występują tu pospolite, ale ja myślę o jakiejś
szlachetniejszej, żeby cokolwiek zdobiła i dawała trochę cienia oraz
zasłaniała przed okiem ciekawskich sąsiadów - odległych o jakieś 200 -
300 metrów :-)

Będę wdzięczny za sugestie.

pozdrawiam
Robert G.

2. Data: 2011-06-10 20:36:04

Temat: Re: Roslina-drzewo wodolubne
Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakiejś szlachetniejszej, żeby cokolwiek zdobiła i dawała trochę
> cienia oraz zasłaniała przed okiem ciekawskich sąsiadów - odległych o

Topole.

3. Data: 2011-06-11 04:18:47

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Veronika napisał:

> Topole.

Hmmm... 8-)

A wierzba płacząca...? Miejsca jest dość. No i czy teraz - czerwiec -
można tot sadzić? Przyjmnie się?

pozdrawiam
Robert G.

4. Data: 2011-06-11 11:23:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Jun 2011 06:18:47 +0200, robercik-us napisał(a):

> Hmmm... 8-)
>
> A wierzba płacząca...? Miejsca jest dość. No i czy teraz - czerwiec -
> można tot sadzić? Przyjmnie się?

Wierzba się zawsze przyjmie, wystarczy byle wierzbowy patyk wetknięty w
ziemię (aby tylko właściwym końcem!) - tylko nie zapomnij o podlewaniu.

--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

5. Data: 2011-06-23 06:59:56

Od: Marras <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10.06.2011 17:42, robercik-us wrote:
> [...]
> ostre zimy, ma nie sprawiaÄ? za duĹźo kĹ?opotu - nie Ĺ?mieciÄ? Ĺźadnymi
> tam liĹ?Ä?mi, czy igĹ?ami - oczywiĹ?cie w granicach rozsÄ?dku :-), ma
> byÄ? mocno ukorzenione - Ĺźeby byle wietrzyk, jakie tu czÄ?sto wiejÄ?
> ;-) - tak z 15 - 20 m/s tego mi nie przewrĂłciĹ? na gĹ?owÄ?...
>
> Teren gĂłrski, gleba ciÄ?Ĺźka gliniasta z duĹźÄ? iloĹ?ciÄ? kamieni.
> MoĹźe jakaĹ? wierzba...? WystÄ?pujÄ? tu pospolite, ale ja myĹ?lÄ? o
> jakiejĹ? szlachetniejszej, Ĺźeby cokolwiek zdobiĹ?a i dawaĹ?a trochÄ?
> cienia oraz zasĹ?aniaĹ?a przed okiem ciekawskich sÄ?siadĂłw - odlegĹ?ych

Ja posadzilem wierzby babilonskie - te z poskrecanymi galeziami.
Urosly dosc szybko na okolo 5m. Sa calkowicie bezobslugowe i odporne.
U mnie rowniez mocno wieje i nic sie im zlego nie dzieje.

--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

6. Data: 2011-06-25 06:20:03

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marras napisał:

> Ja posadzilem wierzby babilonskie - te z poskrecanymi galeziami.

Jak te s poskręcanymi, to... u sąsiada nie chcą za bardzo rosnąć. -
Klimat tu chyba nie ten i im nie służy za bardzo :-(.

pozdrawiam
Robert G.

7. Data: 2011-06-26 08:34:17

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Cze, 17:42, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> powyżej.
> Teren górski, gleba ciężka gliniasta z dużą ilością kamieni.

Moim skromnym zdaniem możesz spróbować wierzbę mandżurską. Jest
piękna.
Ale ja sadziłabym ją w wyższej części działki. Potrafi skutecznie
przechwycić wodę. Rów nie musi do końca spełniać swej roli, jeśli nie
jest czyszczony i pogłębiany.
W dolnej części można wtedy posadzić krzewy, niskie drzewa, które
tolerują większą wilgoć i już niekoniecznie wierzby.
O iglastych raczej nie marz.

pzdr.

mal

8. Data: 2011-06-26 10:23:19

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mal napisał:
> O iglastych raczej nie marz.

:-)
Mam trochę świerków, tak tych srebrzystych, jak i pospolitych. Trzymają
się bardzo dobrze i właśnie na niższej części działki.
O rów dbam we własnym zakresie, bo tylko mnie on w zasadzie obchodzi -
właśnie jakieś trzy tygodnie temu go pogłębiałem :-)

pozdr.
Robert G.

pożyteczne stworzenie
co to za roslinka
Re: Precz z GMO!
Co to za klon?
Winorośl na ścianie ze styropianem > Jaką konstrukcje zrobić ?