Roundap na drzewa

11. Data: 2004-10-02 06:51:42

Temat: Re: Roundap na drzewa
Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> napisał w wiadomości
news:cjkhfu$6qg$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w
wiadomości

> Ale nie aktualizuje mapy bez przerwy.Jeśli drzew nie było w trakcie
pomiaru
> , to nie ma ich na mapie nadal.
> Chyba , że dokonywane były jakieś pomiary już w czasie po wybudowaniu domu
> dokonano aktualizacji.
> Poza tym -wkreśla się grupy krzewów i drzewa bez nazw.Geodeci nie są
> jednocześnie "zieleniarzami" i nazw znać nie muszą.
> Zaznaczają iglaste , liściaste , ale nie wyróżniają czy liściaste jest
> owocowe czy nie.
>
> Pozdrawiam
> Teresa

Zrób próbę. Zetnij drzewo którego nazwy gatunkowej nie znasz. Tak aby
sąsiad który niezbyt Cię lubi zauważył to.
Przyjdą. Zrobią protokół, zdjęcia i w sądzie grodzkim okaże się czy musiało
być
zaznaczone i opisane przez geodetę. To jest bez znaczenia. To samo z
krzewami.
I nic nie będzie znaczyło że np. mieszkasz 100 m od skraju puszczy której
powierzchnia ma 200 km2. Albo że drzewo było chore. Po fakcie - nie ma to
znaczenia.

J.K.

12. Data: 2004-10-02 09:15:14

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
> Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl>
[...]
> O, kolejny fajny wątek. Czy właściciel ogrodu albo ktoś inny ma
obowiązek
> ewidencjonować drzewa i krzewy?

Czasami warto mieć plan ogrodu i zaewidencjonowane rosliny.
Można się wówczas błyskawicznie pozbyc samosiejek, które nie są w planie
ujęte.
;-)

> Kto mu dowiedzie - i jak - że ściął drzewo
> (krzew), o wieku kwalifikującym się już pod pozwolenie?

Tym bardziej nie dowiedzie jak drzewa już nie będzie na miejscu
"zbrodni".
Inaczej obawiam się, że przetną drzewo i zaczną liczyć słoje.

Można się pozbyć wszystkich ch_o_r_y_ch drzew i krzewów w ramach (art.
47e, ust. 1)
cyt.:
"Władający nieruchomością są obowiązani utrzymywać we właściwym stanie
drzewa i
krzewy rosnące na użytkowych nieruchomościach."
Jest to wręcz konieczność inaczej można zapłacić mandat za ...
Czasami warto dostać taki mandat od służb miejskich, jest to dobry
argument w walce z innymi urzędnikami.

Nie wymaga także zezwolenia wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych, takich
jak:
- przycinanie gałęzi,
- formowanie koron drzew,
- kształtowanie krzewów.
Zabiegi te muszą być wykonywane w sposób fachowy, zgodny z zasadami
sztuki
ogrodniczej.
I tu jest pole do popisu.
Poza tym, czy w PL nie ma już burz z piorunami?
Naprawdę?

Aaaa i sąsiedzi mogą pomóc jeśli zaprotestują, że jakieś drzewo zasłania
im słońce.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

13. Data: 2004-10-02 09:35:24

Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
> [...]
> Poza tym, czy w PL nie ma już burz z piorunami?
> Naprawdę?

Czy jakiś pirotechik, no od sztucznych ogni, czy wystarczy dać odpowiednio
na tacę?
Rozsądne uwagi, bo z zasady zaczyna się załatwiać sprawę drzew jak się
zaczyna jakiś
problem. Odkrywa się karty myśląc logicznie że ma się jakieś rozsądne
argmenty.
Jednak w momencie zderzenia się z urzędem tyłek zostaje odkryty. I wtedy
jest o wiele trudniej.

J.K.

14. Data: 2004-10-02 10:19:03

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K.Jacek" <k...@p...onet.pl>
> [...]
odpowiednio
> na tacę?
> Rozsądne uwagi, bo z zasady zaczyna się załatwiać sprawę drzew jak się

Wiesz co dobrze przewodzi prąd? I dlaczego pioruny uderzają w drzewa?

> [...]
> argmenty.
> Jednak w momencie zderzenia się z urzędem tyłek zostaje odkryty. I

Tak naprawdę, to chyba masz problem sasiadem-donosicielem a nie z
urzędnikiem.
Te same krzewy mogłeś posadzic gdzie indziej.
Organ gminy odracza na okres dwóch lat termin uiszczenia opłaty za
usunięcie drzewa lub krzewu, jeżeli zezwolenie przewiduje przesadzenie
ich w inne miejsce, a po dwóch latach, jeżeli drzewo/krzew zachowało
żywotność, należność z tytułu opłaty umarza.

Poza tym, od kiedy osoby fizyczne płacą za wycięcie jeśli uzyskały
zezwolenie?

Opłatę za usunięcie drzew lub krzewów ustala się przy udzielaniu
zezwolenia na ich usunięcie. W przypadku drzew zależy ona od gatunku
oraz obwodu pnia, natomiast w przypadku krzewów od wielkości
powierzchni, z której mają być usunięte. Osoby fizyczne, nie będące
przedsiębiorcami są od tej opłaty zwolnione.

I nadal nie rozumiem czy wycinałeś na własnym terenie czy na publicznym?

--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

15. Data: 2004-10-02 11:01:11

Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2004-10-02 12:16:49

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cjm1r2$leq$1@atlantis.news.tpi.pl K.Jacek
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> miejski to przedsiębiorstwo?
> A dlaczego wówczas mam się różnić od reszty społeczeństwa na gorsze?

Hejka. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię zagadnienia na
pl.soc.prawo i pl.soc.prawo.podatki. Na tej grupie osoba zarzekająca
się, iż nie posadzi w życiu drzewa, nie zdobędzie raczej sympatii i
popularności. :-(
Pozdrawiam adhortacyjnie Ja...cki

17. Data: 2004-10-02 16:18:52

Od: Stary_Boy :) <z...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cjm67e$lkt$1@korweta.task.gda.pl> Dirko napisal(a):

> Na tej grupie osoba zarzekająca
> się, iż nie posadzi w życiu drzewa, nie zdobędzie raczej sympatii i
> popularności. :-(
> Pozdrawiam adhortacyjnie

>Ja...cki
( i malkontencko coś nastawiony...jak nikt z przedpiśców :)

--
Pozdr. Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848

18. Data: 2004-10-02 19:24:05

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Martwi się gmina że facet wyciął jedną topole ,a co z całym Polskim
> drzewostanem.?????
>
> Pozdrawiam TeresaR

A co będzie z kasztanowcami ???

Serdecznie Miłka

19. Data: 2004-10-02 19:28:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

| Co do drzew , byłam dzisiaj na grzybkach na Kaszubach, serce się kroi
jakie
| sosny są chore.zamiast liściaste żółkną iglaste.
| Martwi się gmina że facet wyciął jedną topole ,a co z całym Polskim
| drzewostanem.?????

A nie jest to naturalne "czyszczenie się" sosen o tej porze roku? Moja
wejmutka jest właśnie taka zielono-żółta i gdyby nie to,że jestem do
zjawiska przyzwyczajona, to powiedziałabym, że wygląda na chorą:-)

Pozdrawiam, Basia.

P.S. W ustawie (o ile zrozumiałam) pisze, że za wycięcie topoli się nie
płaci, aczkolwiek chyba jest wymagane zezwolenie.

20. Data: 2004-10-02 19:45:50

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> płaci, aczkolwiek chyba jest wymagane zezwolenie.

Art. 86. 1. Nie pobiera si´ op?at za usuni´cie drzew:
10) topoli o obwodzie pnia powy˝ej 100 cm, mierzonego na wysokoEci 130
cm, nienale˝acych do gatunków rodzimych, je˝eli zostana zastapione w
najbli˝szym sezonie wegetacyjnym drzewami innych gatunków;

--
Pozdrawiam, Jerzy
PS

---