Roundup!

1. Data: 2016-08-10 02:01:47

Temat: Roundup!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakazany z powodu stwierdzonej rakotwórczości, a jednak NADAL wszechobecny
herbicyd, wnikający w ziemię i rośliny, zjadamy w jabłkach, wiśniach,
śliwkach... i w kaszy gryczanej!

Wystarczy spojrzeć uważniej, mijając przydrożne sady owocowe - te
powszechnie widoczne wyraźne pasy zrudziałej trawy pod rzędami drzewek to
właśnie świadectwo pryskania Roundupem w celu odchwaszczenia.

Pola gryki (tak tak, tej na kaszę!) są całe pryskane Roundupem, aby cała
gryka w jednym czasie dojrzała i uschła...

2. Data: 2016-08-10 06:45:09

Temat: Re: Roundup!
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-10 o 02:01, Ikselka pisze:

> Pola gryki (tak tak, tej na kaszę!) są całe pryskane Roundupem, aby cała
> gryka w jednym czasie dojrzała i uschła...

To chyba raczej Reglone lub coś podobnego.
Okres karencji ok. 4 dni.

Pozdrawiam,
MW

3. Data: 2016-08-10 12:38:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim <n...@p...tu> wrote:

> To chyba raczej Reglone lub coś podobnego.
> Okres karencji ok. 4 dni.
>
> Pozdrawiam,
> MW

Może powinien być, a co tak naprawdę jest stosowane...

--
XL

4. Data: 2016-08-10 12:52:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim <n...@p...tu> wrote:

> To chyba raczej Reglone lub coś podobnego.

Działanie identyczne jak Roundup. Zastąpił Roundup. Roundup też MIAŁ się
rozkładać w zetknięciu z glebą. I przemieszczać się tylko w tych roślinach,
które zostały spryskane. Tylko że potem okazało się zupełnie inaczej - i z
gleby trafiał do drzew/roślin_uprawnych, więc do owoców i spożywczych
nasion...

--
XL

5. Data: 2016-08-10 14:30:05

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pola gryki (tak tak, tej na kaszę!) są całe pryskane Roundupem, aby cała
> gryka w jednym czasie dojrzała i uschła...

Niestety pieniądze robią swoje. Takie firmy jak Monsanto mają tyle kasy że
potrafią każdy zakaz usunąć.

6. Data: 2016-08-10 14:53:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rageofhonor <w...@w...pl> wrote:

> Niestety pieniądze robią swoje. Takie firmy jak Monsanto mają tyle kasy że
> potrafią każdy zakaz usunąć.

Ominąć raczej - wystarczy inna nazwa :-(

--
XL

7. Data: 2016-08-10 21:29:52

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-10 o 12:52, Ikselka pisze:

> [...]
> które zostały spryskane. Tylko że potem okazało się zupełnie inaczej - i z
> gleby trafiał do drzew/roślin_uprawnych, więc do owoców i spożywczych

No to muszę Cię zmartwić. Łęty ziemniaków też są pryskane Reglone przed
wykopkami. Wielu producentów pryska także wykopane ziemniaki
chloroprofamem, czyli tzw. antykiełkiem, żeby nie kiełowały w
przechowalni. Zboża pryskane są na zahamowanie wzrostu, tzw. skrócenie.
Do tego dochodzą jakieś magiczne opryski "na pierwsze kolanko", nawet
nie wiem z czego. Czasami jeszcze na zwalczenie szkodnika (ślimaki,
stonki, drutowce, mszyce). Praktycznie wszystko jest pryskane po kilka
razy w fazie wzrostu. I, dodatkowo, przedwschodowo na chwasty. Tuż po
zasianiu. Oprysk jest wszędzie. Mam kolegę rolnika, który ma 40
hektarów. Chwalił mi się ostatnio, że na chemię wydał ponad 40 tysięcy
złotych w tym roku.

Pocieszające jest to, że rolnicy, przynajmniej ci, którzy są mi znani,
stosują się do zaleceń producenta jeśli chodzi o karencję. Mam nadzieję,
że producenci nie kłamią w tym zakresie.

A co do Roundup'u, to raczej się rozkłada, skoro już po kilku tygodniach
od oprysku w miejscu wypalonych chwastów wyrastają nowe.

Pozdrawiam,
MW

8. Data: 2016-08-10 22:25:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Aug 2016 21:29:52 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
> stonki, drutowce, mszyce). Praktycznie wszystko jest pryskane po kilka
> razy w fazie wzrostu. I, dodatkowo, przedwschodowo na chwasty. Tuż po

Wiem. Dlatego nie wierzę, aby w tej ilości oprysków WSZYSCY (łącznie z
producentami) dochowywali prawdy i zaleceń.

> [...]
> stosują się do zaleceń producenta jeśli chodzi o karencję. Mam nadzieję,
> że producenci nie kłamią w tym zakresie.

Wielu ją miało co do Roundupu - i się okazało, ze oczywiście producent
kłamał. Rolnicy też.

> A co do Roundup'u, to raczej się rozkłada,

Rozkłada to nie znaczy znika.
Pomyśl, NA CO się rozkłada i co się z tym dalej dzieje.

> skoro już po kilku tygodniach
> od oprysku w miejscu wypalonych chwastów wyrastają nowe.

Nie czytasz dokładnie, co piszę - co z tego, ze się rozkłada po kilku
tygodniach, jeśli rakotwórcze składniki, wbrew obietnicom producenta,
trafiają do gleby, choć nie powinny, i zostają pobrane przez np. jabłonki?

9. Data: 2016-08-10 22:50:57

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-10 o 22:25, Ikselka pisze:

> Nie czytasz dokładnie, co piszę - co z tego, ze się rozkłada po kilku
> tygodniach, jeśli rakotwórcze składniki, wbrew obietnicom producenta,
> trafiają do gleby, choć nie powinny, i zostają pobrane przez np. jabłonki?

Eee... Przesadzasz. Ludzie żyją coraz dłużej. Średnia trwania życia z
roku na rok się zwiększa. Jakby tak rzeczywiście wszystko miało
szkodzić, to umieralibyśmy tuż po ślubie :)

Pozdrawiam,
MW

10. Data: 2016-08-10 23:18:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:50:57 +0200, wolim napisał(a):

> Eee... Przesadzasz. Ludzie żyją coraz dłużej. Średnia trwania życia z
> roku na rok się zwiększa.

Minimalista z Ciebie, cieszysz się, e w ogóle rośnie - a skąd wiesz, o ile
BARDZIEJ by się zwiększała, gdyby nas tak nie truto? Może wynosiłaby
obecnie ze 200 lat? Byłoby miło, czyż nie?

> Jakby tak rzeczywiście wszystko miało
> szkodzić, to umieralibyśmy tuż po ślubie :)

Jak wyżej, jak wyżej...

Chwila oddechu :-)
Kipiący miód
Kociołek