Rozciągnięcie Achillesa przez ON.

1. Data: 2007-01-13 11:30:07

Temat: Rozciągnięcie Achillesa przez ON.
Od: "Michał" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od 10 lat jestem chory na jamistość rdzenia kręgowego. Mam sporą (tak mi się
wydaje) spastyczność mięśni nóg i brzucha. Staram się rehabilitować - jeżdżę
tu i ówdzie, jednak nigdzie nie mogę się "doprosić" o rzetelne rozciągnięcie
ścięgna Achillesa... Bo pozostałe części nóg, podobno, mam w porządku (tzn.
nie ma przykurczy). Czuję w okolicach łydek pieczenie, sztywność, twardość.
Samemu chyba mi to się nie uda (rozciągnięcie), jako że poruszam się na
wózku inw. i mam ograniczone "pole manewru". Tłumaczono mi, że skoro jeżdżę
na wózku inw. to palce stopy ułożone są wyżej od pięty. A więc kiedy
powstały te przykurcza... Tak mi się wydaję, że podczas snu, bo śpię na
brzuchu i wtedy stopa nienaturalnie się wyprostowuje. Dobrze kombinuję,
wytłumaczcie mi.
Jak samemu mógłbym rozciągnąć Achillesa? Jakie są ćwiczenia na rozciągnięcie
tego ścięgna?
Boję się, żeby nie doprowadzić do poważnego stanu, uniknąć interwencji
chirurga czy "cóś"...