Rozgałęźnik - popularna złodziejka do opraw produkcji polskiej

1. Data: 2011-02-15 07:39:42

Temat: Rozgałęźnik - popularna złodziejka do opraw produkcji polskiej
Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Miałem kiedyś taką tzw złodziejkę uniwersalną wkręcaną w miejsce żarówki
produkcji polskiej (nie jakaś tam chińszczyzna czy inne) ale podłaczałem do
niej urządzenia o małej mocy np. wieratki itp. Nie mam w tej chwili tego
urządzenia lecz zastanawia mnie fakt o ile można przekroczyć paramerty
podane prze producenta: max moc podłączanych urządzeń 860W 4A. Co w
przypadku 1500W 6A (kompresor - załączany chwilowo)? Nie za bardzo chcę pruć
ściany coby dostać się do przewodów w pomieszczeniu. wiem że zabezpieczenie
przedlicznikowe ma 10A .

2. Data: 2011-02-15 08:37:33

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ściany coby dostać się do przewodów w pomieszczeniu. wiem że zabezpieczenie

w markecie na wyprzedaży "wszystko po 5 zł" widziałem chińskie...
napisane było 16 A...

pozdrawiam
s_13

3. Data: 2011-02-15 08:49:57

Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla przykładu przed chwilą też znalazłem model OPG-27 L na płaskie wtyczki
ale o obciążalności 6A bez podania mocy maxymalnej.

4. Data: 2011-02-15 12:33:03

Od: jb <j...@z...pgedystrybucja.pl> szukaj wiadomości tego autora

Każde urządzenie projektowane jest na obciążenie ciągłe. W
uproszczeniu chodzi o "odporność" na ilość ciepła jaka się wydzieli w
czasie długotrwałego przepływu prądu obciążenia znamionowego. W
momencie gdy obciążamy większą mocą wydzielające się ciepło z
pewnością podniesie temperaturę powyżej tej granicznej ale tylko
wówczas, gdy obciążymy długotrwale. Krótkie obciążenia większą mocą
wcale więc nie muszą prowadzić do zniszczenia urządzenia. Jak długo
można więc w tym przypadku zasilać kompresor - nie wiem, zbyt dużo
niewiadomych ale chyba nie miałbym obaw przy rzeczywistym chwilowym
tylko załączeniu.

5. Data: 2011-02-15 12:49:19

Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale patrząc na samo wykonanie to ten droższy rozgałęźnik kosztuje około 26
złotych a tańsze np. 15 a te chińskie 5,5 ewentualnie dawne zsrr 7,50 -
wykonane z bakielitu. Na tych tanich to nawet nik nie podaje mocy
maxymalnej.

6. Data: 2011-02-15 15:01:10

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> wrote in message
> [...]
> Co w przypadku 1500W 6A (kompresor - załączany chwilowo)? Nie za bardzo
> chcę pruć ściany coby dostać się do przewodów w pomieszczeniu. wiem że

Problem jest w obciążalności styków sprężystych w oprawce żarówki.
Jeżeli przerobisz ją na bardziej wydolne to będziesz mógł podłączać trochę
większe obciążenia. Jednak znacznie lepiej byłoby umieścić gniazdko koło
wyłącznika tej żarówki, w najgorszym przypadku pozostałoby rozprucie ściany
na długości około 1 m, lub wsunięcie do rurki odcinka przewodu i
zamontowanie gniazda natynkowego lub bardziej elegancko wykucie otworu na
puszkę pod gniazdo poniżej wyłącznika.
No chyba, że "nie nada' wtedy zamiast złodziejki zastosować podłączenie
do kostki pod samym sufitem.

7. Data: 2011-02-16 05:58:16

Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za porady. Dla bezpieczeństwa postanowiłem wyprowadzić
oddzielny obwód z tablicy na przewodzie 3 x 2,5, w zasadzie będzie parę
metrów do pociągnięcia ale bedę miał chociaż pewność, że wszystko jest ok i
mogę spać spokojnie.

8. Data: 2011-02-16 08:23:37

Temat: Re: Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej
Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zależy od rozgałęźnika.
Chińczykom nie przeszkadza pisać, co się chce. Spokojnie kupisz radyjko
na baterie o mocy 200 W albo rozgałęźnik, który przy poborze 500 W
śmierdzi i grzeje się a ma napisane 16 A.
Sprawdź, czy się grzeje, czy nie i już będzie jasne.
Jacek

Urządzenie do popcornu
czasowy alarm temperatury
Jak kupowac pralkę :-)