Rozmnażanie irgii

1. Data: 2007-05-31 16:47:32

Temat: Rozmnażanie irgii
Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Proszę mi powiedzieć, co zrobiłem źle: zebrałem w grudniu
owoce irgi błyszczącej i jeszcze innego gatunku irgi. Owoce są w obu przypadkach
czerwone, jedne małe drugie trochę większe. przetrzymałem je dwa tygodnie w
zamrażalniku lodówki a potem wysuszyłem. Wiosną wysiałem je do paneli
doniczkowych po dwie, trzy sztuki do doniczki. Panel mial ich ze sto. Pięknie to
podlewałem i czekałem aż wykiełkują. W maju moja cierpliwość wyczerpała się i
wypiep...łem to na kompost. Nie wykiełkowała ani jedna roślinka!!!!. Co było nie
tak?. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

2. Data: 2007-05-31 16:55:16

Temat: Re: Rozmnażanie irgii
Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@f...pl napisał(a):
> [...]
> wypiep...łem to na kompost. Nie wykiełkowała ani jedna roślinka!!!!. Co było nie

Wg mojej książki nasiona irgi się startyfikuje, nie wiem jak długo, dwa
tyg to może za mało, a potem czeka się na wschody, które trwają 2-3
lata. Chyba łatwiej i szybciej rozmnożyć je z sadzonek.
Jednym słowem za szybko je wypiep...łeś ;)))

Kaśka

http://kasia1433.googlepages.com/home

3. Data: 2007-05-31 17:39:14

Od: "kryluta" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Chyba łatwiej i szybciej rozmnożyć je z sadzonek.
> Jednym słowem za szybko je wypiep...łeś ;)))

A ja proponuję urwać kilka bocznych gałązek- tych nie kwitnących, tak aby
był tzw.języczek. Tzn pociągnąć gałązkę w dół- uciąć 1/2 tego języczka,
zanurzyć w ukorzeniaczu i wsadzić w ziemię i pod słoik. Regularnie podlweac
okolice słoika, Do jesieni powinno się ukorzenić- sprawdzone z
doświadczenia- wszystkie . krzewy tak rozmnażam. To jest ta pora właśnie!

4. Data: 2007-05-31 17:39:21

Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lata. Chyba łatwiej i szybciej rozmnożyć je z sadzonek.
> Jednym słowem za szybko je wypiep...łeś ;)))

..popatrz, a ja myślałem, że wykazałem się anielską cierpliwością. Prawie trzy
miesiące czekałem. Dzięki za info. Pozdrawiam serdecznie.

5. Data: 2007-05-31 18:15:14

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie trzeba było zamrażać, tylko wysuszyć na powietrzu...

6. Data: 2007-05-31 19:18:17

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f3n3oj$4mq$1@nemesis.news.tpi.pl MM <m...@o...pl>
napisał(a):

> Nie trzeba było zamrażać, tylko wysuszyć na powietrzu...

Hejka. Facecie znany jako MM. Czy do Ciebie nie dociera, że odpowiada
się pod tekstem. W dobrym tonie jest też tzw. cięcie postów czyli
zostawianie tylko tego fragmentu tekstu, którego bezpośrednio dotyczy
odpowiedź. Jak czegoś nie rozumiesz to poczytaj netykietę.
Pozdrawiam drażniąco Ja...cki

7. Data: 2007-06-01 05:48:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

przetrzymałem je dwa tygodnie w
> zamrażalniku lodówki a potem wysuszyłem.

Trzeba było od razu zimą zasiać do skrzynki i zostawić na dworze.
Jak je zasuszyłeś po stratyfikacji, to nasiona zabiłeś.Wysiej oczar,
to wprawisz się w cierpliwości, będzie wschodził przez trzy lata.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2007-06-02 05:26:57

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czerwone, jedne małe drugie trochę większe. przetrzymałem je dwa tygodnie
> zamrażalniku lodówki a potem wysuszyłem.

Siejemy nasiona, a nie owoce.
Po zbiorze trzeba je rozgnieść i troszkę przefermentować (kilka dni).
Następnie przepłukać i wysuszyć, ale nie przesuszyć. Zostawienie nasion w
owocach skutkuje wschodami po kilku latach.
Stratyfikację zaczynamy 100 dni przed siewem. Mieszamy nasiona z piaskiem i
umieszczamy w temperaturze bliskiej zera (zimna piwnica). Co jakiś czas
trzeba przemieszać kupkę z nasionami.
Piszę z pamięci (zawodna), ale sprawdzić w książce mogę w niedzielę.

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2007-06-02 06:37:11

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piszę z pamięci (zawodna), ale sprawdzić w książce mogę w niedzielę.

Sprawdzić ma ten kto chce siać.Ani się za niego nie nauczysz,
ani nie zasiejesz za niego.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2007-06-02 07:20:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdzić ma ten kto chce siać.Ani się za niego nie nauczysz,
> ani nie zasiejesz za niego.

No to zlikwidujmy tę grupę dyskusyjną...

Pozdrawiam, Basia.

Jakie to róże?
Zakładanie trawnika a wapno czy dolomit ?
co z tują obsikiwana przez psa?
Nasiona traw - jakie ?
dziura w niusach