Rozne zrenice - co to jest ?

1. Data: 2005-12-09 10:13:41

Temat: Rozne zrenice - co to jest ?
Od: "colargol" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam mały problem (mam nadzieje ze mały).
Jedna ze zrenic a dokladnie lewa jest wieksza od drugiej.
Dodam, że kilkanascie lat temu mialem dosc powazny uraz glowy (uderzenie
glowa o szyne kolejowa - upadek) oraz ze mam stwierdzone równiez
nadcisnienie tetnicze widoczne juz na dnie oka.
Po urazie bylem pod opieka neurologa lecz wszystko bylo dobrze (EEG -w miare
dobrze tzn. w granicach normy, RM -ok, TK ok)
Czy to ze sa rozne wielkosci zrenic znaczy o jakis zmianach w glowie ??
Z gory dziekuje za odpowiedz i porady.

Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2005-12-09 10:21:32

Temat: Re: Rozne zrenice - co to jest ?
Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "colargol" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dobrze tzn. w granicach normy, RM -ok, TK ok)
> Czy to ze sa rozne wielkosci zrenic znaczy o jakis zmianach w glowie ??

Jak najbardziej, polecam pilne udanie sie do lekarza opeikujacego sie
Toba,.. a jak nie ma takiej mozliwosci to na izbe przyjec sie
zglos,.....tylko nie zwlekaj,..nie chce straszyc,ale to tez moze byc objaw
czegos powazniejszego.

Jarek (SQ1EUO) - V740 B230F + LPG (1988)
s...@w...pl
s...@s...pam.szczecin.pl
GG:1277234

3. Data: 2005-12-09 11:30:04

Od: "colargol" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Toba,.. a jak nie ma takiej mozliwosci to na izbe przyjec sie
> zglos,.....tylko nie zwlekaj,..nie chce straszyc,ale to tez moze byc objaw

wiesz az tak duzej roznicy nie ma , ale moja dziewczyna widzi to bez
problemu tak jak i ja.
Nie trzeba sie przygladac dokladnie

no i zaczalem sie martwic :(

4. Data: 2005-12-09 13:32:30

Od: si <n...@n...no> szukaj wiadomości tego autora

colargol wrote:

> wiesz az tak duzej roznicy nie ma , ale moja dziewczyna widzi to bez
> problemu tak jak i ja.
> Nie trzeba sie przygladac dokladnie
>
> no i zaczalem sie martwic :(

Mam podobnie, byłem badany przez dwóch neurologów (niezależnie), żaden
specjalnie się nie przejął moimi źrenicami.
Zrobili mi podstawowe badanie neurologiczne (dotykanie nosa, itp.) i
stwierdzili że jestem zdrowy (nie zlecali żadnych badań).

Nierówne źrenice mogą wynikać między innymi z wady wzroku, a także kilku
innych czynników...
Więc się tak bardzo tym nie martw, ale do lekarza wybierz się dla
świętego spokoju.

Pozdrawiam
si

5. Data: 2005-12-09 13:36:38

Od: "colargol" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> innych czynników...
> Więc się tak bardzo tym nie martw, ale do lekarza wybierz się dla

Ide dzisiaj odrazu po pracy..
Chociaz dzwonilem do mojej przychodni zakladowej i tam
mi powiedzieli to samo co kolega wczesniej - tzn. abym szybko sie
zglosil na izbe przyjec do najblizszego szpitala...
Boje sie tylko ze to moze byc udar - w koncu jestem w grupie
podwyższonego ryzyka. Ostatnio cisnienie mam ok 150/115..

Pozdr i dzieki

6. Data: 2005-12-09 18:01:40

Temat: Odp: Rozne zrenice - co to jest ?
Od: "nasze zdrowie" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W takich razach trzeba wykonać testowanie elektroniczne obciążeń
toksycznych CUN. Jeżeli znajdą Bakterie,wirusy itp. trzeba się tego pozbyć,
bo może być gorzej.

Użytkownik colargol <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:dnblfv$d7g$...@a...news.tpi.pl...

7. Data: 2005-12-11 00:26:35

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrze tzn. w granicach normy, RM -ok, TK ok)
> Czy to ze sa rozne wielkosci zrenic znaczy o jakis zmianach w glowie

wrzuc na gugle haslo: anizokoria, a potem truj na grupie
btw, uraz to przycztna, a skutek to ewentualne obrazenie czegos tam

--
pozdro
ape

8. Data: 2005-12-12 07:32:01

Od: "colargol" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz sie wszystko poki co wyjasnilo.
Bylem w piatek w szpitalu na izbie przyjec.
Podczas typowego badania neurologicznego (walenie mlotkiem po lokciach i
kolanach) wyszlo
ze lekko prawa strona jest mniej wrazliwa.
Zrobiono TK w ktorej to nic nie wyszlo i w zwiazku z tym nie ma podstaw do
pilnej hospitalizacji
Mam sie zglosic do neurologa w trybie ambulatoryjnym..

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
> [...]

> dobrze tzn. w granicach normy, RM -ok, TK ok)
> Czy to ze sa rozne wielkosci zrenic znaczy o jakis zmianach w glowie ??

Czy trzeba do chirurga...? Może kosmetyczka wystarczy?
pytanie do neurologa/okulisty
Odstawienie leku z grupy benzodiazepin
przechowywanie kału do badania
rajstopy przeciwzylakowe