Rozpoznanie: Carcinoma urotheliale (6 2; pT1)

1. Data: 2003-02-13 09:40:17

Temat: Rozpoznanie: Carcinoma urotheliale (6 2; pT1)
Od: "Pisces" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o "rozszyfrowanie" tego rozpoznania. Sprawa pilna.
Z poważaniem
Lech K.

2. Data: 2003-02-13 11:01:14

Temat: Re: Rozpoznanie: Carcinoma urotheliale (6 2; pT1)
Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Carcinoma urotheliale = rak urotelialny - z nablonka drog moczowych.
Najczesciej dotyczy pecherza moczowego. Ponizsze uwagi dot. wlasnie tej
lokalizacji.

6 2 = chyba ma byc G 2 czyli G-II. Oznacza posredni stopien zroznicowania. Co
doladnie - zalezy od systemu, ale dla celow praktycznych oznacza +- 'jak bedzie
zaawansowany, moze byc niebezpieczny, jednak wiekszosc takich nowotworow szerzy
sie glownie miejscowo'.

pT1 = stopien zaawansowania w wycinku. Tu rak nie nacieka miesniowki wlasciwej
(pecherza zreszta). Dla celow praktycznych oznacza 'nie jest zle, moze dac
wznowe miejscowo, natomiast ryzyko rozsiewu jest male'.

W calosci:
Jesli to rozpoznanie z wycinka: leczenie miejscowe (wycinanie przezcewkowe +
immunoczary) na razie wystarcza. Dalsza kontrola, bo tego typu zmiany czesto
daja wznowy. Ale naturalnie decyduje urolog, takze na podstawie innych badan.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

3. Data: 2003-02-13 11:50:07

Od: "Pisces" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "suzuki nakai" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.
> [...]
>
> --
> Krzysiek, EBP
> Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

Dziekuję za wyczerpującą informację. Miałem ksero dokumentu i źle
odczytałem. Jest napisane G 2.
Pozdrawiam
Lech K.

dermatolog poszukiwany