Rozwód

41. Data: 2005-09-14 15:53:39

Temat: Re: Rozwód
Od: "Dorota D." <potforrrek@to_nalezy_usunac.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
news:dg900d$j71$1@inews.gazeta.pl...

> Nie jest to samo, tyle tylko, że podążając Twoim tokiem tłumaczenia
> wychodzi na to, że powinno się przyjąć, iż matka pozbawiona praw
> rodzicielskich nigdy nie miała dzieci.

Nieprawda, ja tylko napisałam, że w momencie pozbawienia Jej praw i
obowiązków względem własnych dzieci, staje się ona w świetle prawa osobą
bezdzietną, co nie znaczy, że zawsze nią była. Dlaczego przekręcasz moje
słowa?

D.

42. Data: 2005-09-14 15:57:58

Od: "Dorota D." <potforrrek@to_nalezy_usunac.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> To może dla odmiany zacytuj, co MY napisałyśmy, a nie co sobie
> wymyśliłaś.

Nie będę nic cytowała, ponieważ nie odnoszę się tutaj do Twoich wypowiedzi,
tylko do sytuacji przedstawionej przez utora wątku i nie piszę o ogóle
małżeństw, tylko o tym konkretnym, na tyle, ile o nim wiemy.
Zapytałam natomiast o cytaty, ponieważ Basia Z. stwierdziła, iż obie
wcześniej pisałyście "że fakt uznania małżeństwa za nieważne powinien mieć
miejsce tylko w wyjątkowych okolicznościach". Ja nie znalazłam takowych
fragmentów w Waszych postach.

D.

43. Data: 2005-09-14 15:59:36

Od: "Dorota D." <potforrrek@to_nalezy_usunac.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaraz zaraz, to chyba nie tak działa. Nie jak maż zeświruje _kiedyś_ to
> poprosisz o unieważnienie, tylko jeżeli mąż _w chwili zawarcia_ związku
> z Tobą byl świrem i o tym wiedzial, ale to ukrył, wtedy mozesz wnosic o
> unieważnienie. Myle się?

Nie i właśnie o tym piszę. Że małżeństwo można uznać za nieważne, tylko
jeśli przemawiają za tym jakieś ważne powody, które miały miejsce już PRZED
ślubem, a nie PO nim.

D.

44. Data: 2005-09-14 16:04:47

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota D. napisał(a):

tylko jeżeli mąż _w chwili zawarcia_

> Nie i właśnie o tym piszę. Że małżeństwo można uznać za nieważne,
> tylko jeśli przemawiają za tym jakieś ważne powody, które miały
> miejsce już PRZED ślubem, a nie PO nim.

Sęk w tym, ze napisałam dokładnie to samo.

Justyna

45. Data: 2005-09-14 16:16:46

Od: "Dorota D." <potforrrek@to_nalezy_usunac.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sęk w tym, ze napisałam dokładnie to samo.

Ja również, a Ty odnosząc się do moich słów napisałaś że to nie tak działa.
Zadam Ci jedno pytanie: o co Ci chodzi?

D.

46. Data: 2005-09-14 16:30:58

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota D. napisał(a):

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Ja również, a Ty odnosząc się do moich słów napisałaś że to nie tak
> działa. Zadam Ci jedno pytanie: o co Ci chodzi?

O to, ze nieprecyzyjnie się wyrażasz. Wyciągnęłaś z postów Margoli
pochopne wnioski i zasugerowałaś, ze uważa, ze jeśli... No popatrz na
cytaty. Zresztą, zobacz, jak odpowiedziałąs mi - przez zaprzeczenie, po
czym, potwierdzenie zaprzeczenia. Trudno się połapać, co chcesz
przekazać. Tylko tyle, i aż tyle.

Justyna

47. Data: 2005-09-15 05:51:20

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dg9h3l$9r1$1@opal.icpnet.pl>
Dorota D. <potforrrek@to_nalezy_usunac.gazeta.pl> pisze:

Nixe:

> [...]
> obowiązków względem własnych dzieci, staje się ona w świetle prawa
> osobą bezdzietną, co nie znaczy, że zawsze nią była. Dlaczego

Nic nie przekręcam. Po prostu chciałam Ci uzmysłowić, że przykład z
bezdzietnymi matkami nie jest najtrafniejszy, jeśli chce się zobrazować
różnicę między rozwodem a unieważnieniem małżeństwa.

--
PozdrawiaM

48. Data: 2005-09-15 06:51:08

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@to_nalezy_usunac.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dg9hd8$a4t$1@opal.icpnet.pl...
> Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w
> wiadomości

> Nie będę nic cytowała, ponieważ nie odnoszę się tutaj do Twoich
> wypowiedzi,

Aha. A to: "Ułomne jest dla mnie to, co starasz mi się wmówić - że ze
względu na chorobę
(rak, grypa, czy choroba psychiczna - cóż za różnica?) może przestać
obowiązywać Cię obietnica dana komuś, że będziesz z nim na dobre i na złe. "

To oczywiście nie jest odniesienie do mojej wypowiedzi, nie?

Margola

49. Data: 2005-09-16 06:03:34

Temat: Re: Rozwód [OT]
Od: "Dorota D." <potforrrek@to_nalezy_usunac.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To oczywiście nie jest odniesienie do mojej wypowiedzi, nie?

Masz rację, to było. Chodziło mi o to, że raczej wolałabym skupić się na
temacie wątku, a nie na wzajemnym czepianiu się, które jest już powoli
"troszkę" OT.

D.

50. Data: 2005-09-16 06:09:48

Od: "Dorota D." <potforrrek@to_nalezy_usunac.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O to, ze nieprecyzyjnie się wyrażasz.

Może ja wyrażam się nieprecyzyjnie, ale Ty też nie czytasz ze zrozumieniem.
Margola pisała o istnieniu rzeczy, które nie mieszczą się w głowie, a które
mogą być powodem uznania małżeństwa za nieważne, ALE nie zaznaczyła, że
chodzi np. o choroby psychiczne występujące już *przed* ślubem. Stąd moja
wypowiedź, że jeśli kiedyś mi mąż zeświruje... Czepiam się słów od początku,
bo zabrakło akurat dość istotnych informacji. Ale jak widzę nie tylko ja się
czepiam...

D.

Jestem córką zakompeksionego ojca:)
art. 209 KK - oskarżyciel posiłkowy