Rudy ślimak a właściwie całe plemiona w ogródku - tolerowac czy ....?

1. Data: 2007-06-22 09:13:08

Temat: Rudy ślimak a właściwie całe plemiona w ogródku - tolerowac czy ....?
Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i prosze o radę.
W róznych miejscach ogródka pojawiły się hordy rudych ślimaków
http://skocz.pl/rydyslim .
Co powiniem zrobić, ich populacja jest raczej za wysoka (ostatnimi laty
nie widziałem takiej liczebności). Czy maja jakiegos naturalnego wroga
czy ja mam nim zostać?
Pdr.Mariusz

2. Data: 2007-06-22 09:31:08

Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fuuuuuj!
Zbieraj jak najszybciej :)))

Potrzebny - sztywny drut z ostrym końcem lub stary widelec, słoik z garscią
soli.
Nadziewamy, wrzucamy do soli....
OBCY syczy i znika.

Najgorsze to, ze widać tam u Ciebie na zdjeciu ciężarne. Działaj szybko.

Pomaga:
1/ Koszenie trawy - jak najczęściej.
2/ Pułapki- one w ciągu dnia szukają chłodu, cienia i wilgoci- więc: stare
kawałki desek, liscie kapusty itp...spod nich wybierać.
3/ Są piwoszami- zakop tu i tam- na równi z ziemią otwarte pojemniki z
piwem, moze byc najtańsze :)
4/ Strefy newralgiczne - czyli np grządki, klombiki - otoczyc ochronnym
pasem z piasku, popiołu, żwirku itp...
5/ Można je solic z góry- ale skazisz sobie glebe.

Co do naturalnych wrogów...nic tego żryc nie chce. Takie dorodne ropuchi u
mnie ale nie żreją tego swiństwa.

Skad to tałatajstwo sie u nas wzielo? Wie moze ktoś?
basia

3. Data: 2007-06-22 11:42:17

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Fuuuuuj!
> Zbieraj jak najszybciej :)))
>
> Potrzebny - sztywny drut z ostrym końcem lub stary widelec, słoik z
> [...]

O matko !!!! Na jakie tortury chcesz je narazić !!!!
Faktycznie w tym roku namnożyło ich się więcej, bo łagodna zima była.
Trzeba je systematycznie zbierać i wywozić nad rzekę, jezioro lub staw.
Ja wywożę nad staw. Te młode jeszcze jedwabiście delikatne, są uwielbiane
przez rybki. Takie starsze i większe są przysmakiem kaczek, łysek, bocianów,
czapla też często chodzi po łące i wybiera z niej smakowite kąski.
Myslę że nie ma co się bawić w Pana Boga. Przyroda sama je wykorzysta.

Pozdrawiam - Jagoda

4. Data: 2007-06-22 11:52:33

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Jun 2007, basia wrote:

> Zbieraj jak najszybciej :)))
>
> Potrzebny - sztywny drut z ostrym końcem lub stary widelec, słoik z garscią
> [...]

A fe.

Nigdy nie zjadlbym slimaka.

Pozdr.

D.P.

5. Data: 2007-06-22 11:57:21

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f5g31i$o2c$1@srv.cyf-kr.edu.pl mk
<d...@t...pl> napisał(a):

> W róznych miejscach ogródka pojawiły się hordy rudych ślimaków
> Co powiniem zrobić, ich populacja jest raczej za wysoka (ostatnimi
> laty nie widziałem takiej liczebności).

Hejka. Może usuń te najwyższe ślimaki to populacja Ci się obniży. ;-)
Pozdrawiam beletrystycznie Ja...cki
PS Podstawową cechą populacji jest ich liczebność a nie wzrost.

6. Data: 2007-06-22 12:01:08

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f5g555$ms7$1@nemesis.news.tpi.pl basia
<m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Fuuuuuj!
> Skad to tałatajstwo sie u nas wzielo? Wie moze ktoś?

Hejka. No, właśnie, skąd? :-(
Pozdrawiam bezceremonialnie Ja...cki

7. Data: 2007-06-22 13:58:36

Od: "kryluta" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie widziałem takiej liczebności). Czy maja jakiegos naturalnego wroga czy
Tak to prawda nawet ropuchy nie chcą tego zjadać. Jedynym wypróbowanym
sposobem i skutecznym, choć drogim jest "ślimakol".Juz zużyłam 1 opakowanie,
a one ciągle się pojawiają, gdyż sąsiedzi nie robią nic w tym kierunku.

8. Data: 2007-06-22 18:29:48

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:f5g555$ms7$1@nemesis.news.tpi.pl basia

> Hejka. No, właśnie, skąd? :-(
> Pozdrawiam bezceremonialnie Ja...cki

Czytaj:
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=1202
pozdr. Jerzy

9. Data: 2007-06-22 19:29:32

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f5h4ih$p76$1@nemesis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Czytaj:
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=1202

Hejka. Czy to rozkaz?
Pozdrawiam dyscyplinarnie Ja...cki

10. Data: 2007-06-22 20:01:01

Od: "kryluta" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Czytaj:
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=1202
> pozdr. Jerzy
to najmądrzejszy rozkaz, jaki się pojawił dziś-czarno na białym , od A-Z,
dzięki za adres

rozane TERAZ POLSKA :)
grzyby wysypały
kotewka orzech wodny