Rury gazowe pod płytą kartongipsową

1. Data: 2007-01-22 17:13:29

Temat: Rury gazowe pod płytą kartongipsową
Od: pieuk <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można przykryć rury gazowe płytą g-k?
Mam tak zrobione w łazience, podwieszany sufit (obniża ok 45cm) i nad
nim jest rura gazowa. Przy końcu ściany w rogu skręca wzdłuż pionu
kanalizacyjnego, który też zakryłem taką płytą i okleiłem płytkami.
Wszystko na konstrukcji z kształtowników aluminiowych i płyty g-k. Rura
nigdzie nie są zamurowana (prócz ściany przez którą przechodzi). Rura
stalowa spawana. Hydraulik który mi przerabiał trochę tą rurę gazową
(przenosiłem piecyk w inne miejsce łazienki) mówił, że można. Przed
montowaniem sufitu i obudowy pionu sprawdzał spawy jakąś czujką i było ok.

Teraz ktoś mi mówił, że nie wolno. Jak to w końcu jest?

Pozdr

2. Data: 2007-01-23 06:49:16

Temat: Re: Rury gazowe pod płytą kartongipsową
Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy można przykryć rury gazowe płytą g-k?

> Teraz ktoś mi mówił, że nie wolno. Jak to w końcu jest?

Najlepiej byłoby gdybyś zrobił wziernik (płytkę na magnesach) żeby
ewentualna kontrola mogła sobie sprawdzić czy wszystko jest ok.

3. Data: 2007-01-23 16:47:20

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rura
> [...]
> montowaniem sufitu i obudowy pionu sprawdzał spawy jakąś czujką i było ok.
>
> Teraz ktoś mi mówił, że nie wolno. Jak to w końcu jest?

mozna jeżeli nie ma elementów rozłącznych. twoja rura nie ma bo jest
spawana, więc można. Upływy gazu są sprawdzane przy elementach rozłącznych.
Z litej rury gaz nie uchodzi :)
--
Jakare

4. Data: 2007-01-24 22:51:59

Od: Luki <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

pieuk napisał(a):
> [...]
> montowaniem sufitu i obudowy pionu sprawdzał spawy jakąś czujką i było ok.
>
> Teraz ktoś mi mówił, że nie wolno. Jak to w końcu jest?

Witam

taki wątek juz był- ale przypomnę:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie
warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
usytuowanie (Dz.U. 2002 r., Nr 75, poz. 690)

§ 165 punkt 2

"Przewody instalacji gazowych w piwnicach i suterenach należy prowadzić
na powierzchni ścian lub pod stropem, natomiast na pozostałych
kondygnacjach nadziemnych dopuszcza się prowadzenie ich także w bruzdach
osłoniętych nieuszczelnionymi ekranami lub wypełnionych - po uprzednim
wykonaniu próby szczelności instalacji - łatwo usuwalną masą tynkarską,
niepowodującą korozji przewodów. Wypełnianie bruzd, w których są
prowadzone przewody z rur miedzianych, jest zabronione."

Amen.

pzdr
Luki

5. Data: 2007-01-26 22:35:06

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pieuk <w...@g...pl> wrote:

> Teraz ktoś mi mówił, że nie wolno. Jak to w końcu jest?

Ten ktoś wiedział, że dzwonią, ale nie wiedział, w którym
kościele :-)

J.

kohler - szukam wzornika
Ozdobna blacha - gdzie to kupic
Chłodziarko - zamrażarka Liebherr CNes 38030
Pranie w pralce kocow i innych ciezkich rzeczy
ekologiczne udrażnianie rury