SOS dla Jagody

1. Data: 2000-10-09 12:57:08

Temat: SOS dla Jagody
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Jagoda za moim posrednictwem zwraca sie do wszystkich ktorzy moga jej pomoc
w klopotach z komputerem.Sformatowala twardy dysk i utracila wszystkie dane
i adresy .Prosi o pomoc szczegolnie informatykow.
Mysle ze na tej liscie znajdzie sie :))))
Ades jej poczty pozostal ten sam.
Przesyla wszystkim [.........] i przeprasza ze nie odpowiadala na prywatna
korespondencje (:-..............
W imieniu Jagody
Boguslaw Radzimierski.

2. Data: 2000-10-10 06:32:10

Temat: Re: SOS dla Jagody
Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisal:
(...)

> Sformatowala twardy dysk i utracila wszystkie dane
> i adresy .Prosi o pomoc szczegolnie informatykow.

Przykro mi to mowić, ale sformatowanie dysku niszczy dane bezpowrotnie.
Jezeli nie miała kopii na dyskietkach to nic się nie da zrobić. Adresy
odzyska choćby z listy, albo jak wszyscy korespondenci napiszą :-)
Róbcie zawsze kopie ważniejszych danych.

Krycha

3. Data: 2000-10-10 07:56:57

Od: "Anka Stonert" <N...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może sprobowac sciagnąć programik Revival,albo Tiramisu,
może Norton Unerase, zadajcie pytanie w grupie pl.comp.os.win95, albo
pl.rec.gry.komputerowe.sprzet, a najpierw poszukajcie w archiwach tych grup.
Pewnie mozna podlaczyc do tego komputera inny dysk z duza iloscia wolnego
miejsca i odzyskac dane. Ważne, zeby nie wpoisywac na niego zadnych danych
do czasu proby odzyskania.
Pozdrawiam Anka
--------------- Z motyką na słońce ------------------
Z adresu zwrotnego wyrzuć NOSPAM.
poprawny jest <s...@f...edu.pl>
Użytkownik Bogusław Radzimierski <p...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:001f01c031f0$6f43cbc0$371da0d4@ppp...

4. Data: 2000-10-10 08:08:03

Od: "Anka Stonert" <N...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zeby coś konkretniej to cytacik z jakiejś mojej korespondencji z jednym z
komputerowych grupowiczów i namiar.
Do odzyskiwania skasowanych danych jest
program Revival Undelete - czyta FAT12, FAT16, FAT32 i NTFS, od
wersji 2.1 czyta długie nazwy, shareware - wersje poniżej 3 bez
ograniczeń, 3 i 3.1 mają już ograniczenie ilości odzyskanych plików, ale
autor programu zniknął z internetu i nie ma komu zapłacić, więc chyba
usprawiedliwione będzie posłużenie się astalavistą; programik można
odpalać z dyskietki (dodaje przy pierwszym uruchomieniu jeden klucz do
rejestru i tworzy plik .INI, więc warto odpalić ten program i go
skonfigurować na każdym komputerze, póki jeszcze nie ma problemów, żeby
potem te dodatki nic nie nadpisały). Plik instalacyjny dyskietkowy nazywa
się revflpxx.zip gdzie xx to numer wersji (np. 21, 31 - najnowsza).

: ftp://ftp.uni-freiburg.de/pub/pc/win95/system/revflp
31.zip
467KB
Tam też jest plik tekstowy z opisem programu (zmień rozszerzenie zip na
txt w odsyłączu powyżej).

Albo tu: (jedna linia, pewnie się połamie)
http://www.softseek.com/Utilities/File_Management/Fi
le_Deleting_and_Undeleti
ng/Review_28130_index.html

powodzenia Anka

5. Data: 2000-10-10 08:49:21

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
> wersji 2.1 czyta długie nazwy, shareware - wersje poniżej 3 bez
> ograniczeń, 3 i 3.1 mają już ograniczenie ilości odzyskanych plików, ale

Co innego skasowane dane (delete) a co innego sformatowanie dysku (format
c:).
Jeszcze nie słyszałam, aby coś z danych na dysku zostało po jego
sformatowaniu.
Jeżeli Jagoda nie miała kopii danych poza dyskiem to straciła je
bezpowrotnie.
Jagoda, czekam od Ciebie, na odpowiedz, na moje pytanie, co potrzebujesz?
Pozdrawiam Krystyna

6. Data: 2000-10-10 08:52:37

Temat: NTG (Re: SOS dla Jagody)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:
> Co innego skasowane dane (delete) a co innego sformatowanie dysku (format
> c:).
> Jeszcze nie słyszałam, aby coś z danych na dysku zostało po jego
> sformatowaniu.

Ja _slyszalem_, ze spece odzyskuja dane z dysku nawet po kilkakrotnym
sformatowaniu. Z tego powodu powstaly specjalne programy do zacierania
sladow po danych na dysku.
Niestety sam takowego odzyskiwania nie probowalem.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K. :-)

7. Data: 2000-10-10 08:52:51

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski) szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2000-10-10 09:33:50

Od: "Anka Stonert" <N...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Patrz punkt 2 opisu Revivala

Revival is an undelete and file-recovery program that can restore files that
were not just sent to the Recycle Bin, but were actually deleted. It allows
extraction of files from drives with damaged file systems, or where
important information has been deleted. It's compatible with all FAT file
systems, including FAT32 and NTFS file systems. Deleted files are shown with
file name, size, date, extent of damage, and availability for recovery.
Revival is easy to use and can not only recover data from clusters but can
actually reassemble the original file.
The following are examples on what Revival can do.
1. Revival is a very easy and powerful Undelete program.
You can undelete sub-directories and the files without undeleting
parent-directory.
2. When you accidentally quick formatted your hard disk. Revival can recover
your data.
3. If a virus has infected your hard disk, and you've lost all the
information in the partition table, boot sector, FAT, the root directory,
Revival can help recover the files after proper preparation.
4. For some reason (e.g. when Windows 95/98/NT is unstable), you formatted
the hard disk and reinstalled Windows 95/98/NT. But you forgot to back up
some necessary files before doing so, Revival can help you to recover those
files easily, provided that they still remain somewhere on your hard disk.

--
Użytkownik krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8rul02$ksg$...@n...tpi.pl...

9. Data: 2000-10-10 09:48:24

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@m...ci.uw.edu.pl> wrote in message
> Przykro mi to mowić, ale sformatowanie dysku niszczy dane bezpowrotnie.

Czytam tę bardzo mądrą dyskusję informatyczną i prawie niczego z niej nie
rozumiem. Dotarło do mnie jedynie, że szanse odzyskania danych są nikłe.
A może dało by się pomóc w inny sposób. Zależy jakie dane uciekły. Jeżeli
adresy osób, stron www, jakieś informacje ogólne, to możemy przesłać
Jagodzie to, co mamy. Każdy chyba ma jakieś zasoby ogrodnicze w komputerze.
Gorzej, jeżeli uciekły bazy danych lub informacje prywatne.
Pewnie to bardzo naiwne, ale współczuję Jagodzie i chciałabym pomóc.
Majka

10. Data: 2000-10-10 10:01:14

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z dokladnoscia do metod stosowanych w instytucjach wojskowych - dokladniej
w US Navy - (odzyskiwanie danych metoda badania pozostalosci magnetycznej
czyli histerezy) niestety sie zgadza. I dlatego sa programiki typu
NortonWipeInfo, ktore zapisuja cos w pustym clusterze kilkukrotnie, zeby
sie nie dalo i tamze odczytac. A jeszcze dokladniej: zgadza sie, o ile bylo
to prawdziwe formatowanie (tj zapisanie zerami wszystkich clustrow) a nie
formatowanie w trybie "szybkim" olegajace (z grubsza rzecz ujmujac) na
wyczyszczeniu spisu zawartosci dysku (czyli tablicy alokacji plikow).

--
Maciej Szmit
Textile Research Institute; IT Department

Nowa na liście
trawnik
Winogron
Po targach