SPRZĘT TEŻ MOGĄ ZABRAĆ...

1. Data: 2005-01-18 14:45:37

Temat: SPRZĘT TEŻ MOGĄ ZABRAĆ...
Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
proponuję do przeczytania...
.. moje wątpliwości w tym temacie już zostały rozwiane...

http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_050118
/warszawa_a_1.html

Pozdrawiam
Bogusława

2. Data: 2005-01-18 15:41:15

Temat: Re: SPRZĘT TEŻ MOGĄ ZABRAĆ...
Od: "mkarwan" <m...@r...au> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dianaza" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> proponuję do przeczytania...
> .. moje wątpliwości w tym temacie już zostały rozwiane...

> [...]
Gdy kilka lat temu postulowano aby składki na ZUS nie był mniejsze od 12%
Unia Wolności sie temu sprzeciwiła.
Czy tu przypadkiem nie chodzi o to aby za grosze wykupić szpitale,
wcześniej doprowadzając je na krawędź bankructwa?

3. Data: 2005-01-18 19:13:39

Od: "dianaza" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mkarwan" <m...@r...au> napisał w wiadomości

> Gdy kilka lat temu postulowano aby składki na ZUS nie był mniejsze od 12%
> Unia Wolności sie temu sprzeciwiła.

Sadzę, iż żadna skadka nie jest w stanie zmienić sytuacji szpitali przy tak
operatywno-interesownym zarządzaniu nimi, jak w chwili obecnej...Już
przecież co rok wzrasta sładka na ubezpieczenie zdrowotne o 0,25%, a
sytuacja w służbie zdrowia ciągle się pogarsza...

4. Data: 2005-01-19 06:09:48

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> proponuję do przeczytania...
> .. moje wątpliwości w tym temacie już zostały rozwiane...

Czy sprzet WOSP tez moze zajac ????

5. Data: 2005-01-19 07:52:03

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W środę 19-stycznia-2005 o godzinie 07:09:48 scorpio napisał/a

>Czy sprzet WOSP tez moze zajac ????

Z tego co wiem, to nie.

Adam Pietrasiewicz

6. Data: 2005-01-19 08:34:11

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co wiem, to nie.

Zgadzam sie z Panem.
Wiec dlaczego takie bzdury piszą ?

pzdr
scorpio

7. Data: 2005-01-19 09:25:01

Od: "mkarwan" <m...@r...au> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przecież co rok wzrasta sładka na ubezpieczenie zdrowotne o 0,25%, a
> sytuacja w służbie zdrowia ciągle się pogarsza...

z http://www.emedyk.pl/artykul.php?idartykul_rodzaj=64
&idartykul=1934
"Uczciwie przedstawiając sprawę należy stwierdzić, że zasadniczą przyczyną
tego, co się dzieje w Polsce jest ogromne niedofinansowanie. W obecnej
chwili w naszym kraju dzieje się najgorzej w Europie, jeśli chodzi o
system ochrony zdrowia. Najgorzej w Europie, mówiąc o krajach Unii
Europejskiej i tych krajach, które wchodzą do UE (pomijam Ukrainę,
Mołdawię, Białoruś - tam jest jeszcze gorzej). Mówię tu też o krajach,
które wchodzą do UE od 1 maja. Nie może być dobrze - jeśli np. porównamy
się z Czechami, zobaczymy, że tam jest dokładnie o 100% więcej nakładów
finansowych w systemie ochrony zdrowia. Kilkakrotnie więcej tych nakładów
jest bogatszych krajach bogatszych, tj. Niemcy, Francja, Anglia (przede
wszystkim Niemcy i Francja) - tam są największe nakłady na ochronę
zdrowia. W tym przypadku nie ma możliwości porównywania się - oni
narzekają, ale mają znacznie większy standard medycyny. My jesteśmy
niesłychanie ubodzy w porównaniu do tych krajów. Problemy, które oni mają
są w ogóle nieprzystające do problemów, które my mamy. Gdybyśmy mieli taką
sytuację jak oni, to bylibyśmy szczęśliwi."

8. Data: 2005-01-19 10:21:42

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co wiem, to nie.

w tekscie z linku bylo napisane ze tez.

pozdr.
arek

9. Data: 2005-01-19 12:06:08

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "Uczciwie przedstawiając sprawę należy stwierdzić, że zasadniczą przyczyną
> tego, co się dzieje w Polsce jest ogromne niedofinansowanie.

/.../

Warto jednak było zaznaczyć, że jest to jedynie fragment wywiadu ze
Zbigniewem Religą, który zresztą w innym miejscu tego samego mówi:
"Druga zasadniczą przyczyną zapaści jest wadliwa organizacja systemu
płatnika. /.../"

Przyczyny niewątpliwie są dwie - niedofinansowanie i totalnie wadliwa
organizacja całego systemu.
Jeśli chodzi o niedofinansowanie, to "z pustego i Salomon nie naleje" -
porównywanie się do krajów zachodnich, czy nawet do Czech, gdzie dochód na
jednego mieszkańca jest o wiele wyższy, jest bez sensu. Powiedzmy sobie
jasno - nie jesteśmy w stanie wydawać na ubezpieczenia powszechne takich
samych pieniędzy, bo jesteśmy zbyt biedni jako społeczeństwo. Nie stawiając
sprawy jasno tworzy się taką samą fikcję jak z miejscami pracy w okresie
komuny: nie było bezrobocia, tyle że m.in. to właśnie (choć oczywiście nie
tylko to) spowodowało totalny krach gospodarczy. Tutaj też - bezpłatne
leczenie dla wszystkich okazuje się dla wielu, zwłaszcza najuboższych,
fikcją, a próby jej realizacji rozwalają od strony finansowej system.
Największe problemy mają te placówki, które próbują ją faktycznie
rezlizować.

Oczywiście - za te same pieniądze można coś zorganizować lepiej, lub gorzej.
Prosty przykład - pieniądze miały iść za pacjentem, czyli lepsze szpitale,
czy przyjmujące więcej pacjentów powinny de facto stać lepiej, bo łatwiej
przy dużym obrocie byłoby im obsłużyć choćby koszty stałe. Tymczasem
wprowadzono sztuczne limity, które załatwiły całą tę koncepcję. Dalej -
totalna biurokracja, mnożenie stanowisk urzędniczych, chaos organizacyjny,
gdzie z jednym papierkiem jeździ się w pięć miejsc, brak centralnego systemu
informacyjnego ułatwiającego wyłudzania i przekręty. Kasa, której i tak jest
mało, wycieka szeroką rzeką.

Jest jeszcze trzecia kwestia, która moim zdaniem jest jedną z istotnych
przyczyn niemożności rozwiązania tych problemów. Otóż bardzo wielu osobom
ten układ jest na rękę. Dotyczy to zarówno urzędasów każdego szczebla,
którzy w tym bałaganie robią przekręty dosłownie na wszystkim, jak i np.
wielu lekarzom, którzy w życiu na posadzie nie zarobiliby takich pieniędzy,
jakie teraz zarabiają na łapówkach lub praktykach prywatnych, do których
masowo nagania im pacjentów niewydolny system. Do tego można śmiało dodać
lobbing firm farmaceutycznych (jedna z najbardziej dochodowych gałęzi
przemysłowych na świecie), którym z przyczyn oczywistych nie zależy wszak na
tym aby ludzie byli zdrowi, tylko aby kupowali leki.

W konsekwencji mamy to co mamy :-(((

LM

podejmę się przepisywania tekstów,pisania podań , redagowania tekstów lub innej pracy w domu
Poszukujemy pomocników- koordynatorów
Sprzęt ortopedyczny - procedura załatwiania
hostele
Prywatna - Publiczna Biblioteka