STOP finansowaniu banderyzmu przez Polskę!

1. Data: 2019-01-31 14:18:12

Temat: STOP finansowaniu banderyzmu przez Polskę!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=13277963
7759548&id=100030825369787&fs=0&focus_composer=1&ref
=bookmarks

,,(...) Mamusia nie mogła uciekać. Postanowiłem z nią zostać. Jeden z
Ukraińców trzymał mnie za rękę, a trzech położyło matkę na ziemi i zaczęło
ją przerzynać! Jak bluznęła krew, mama krzyknęła - Wacek uciekaj! -
Wyrwałem się tym bandziorom i zacząłem uciekać. Strzelali za mną, ale nie
trafili. Twarze ukraińskich morderców , którzy przerzynali mamę piłą,
zapamiętałem na całe życie! Wciąż w moich uszach rozbrzmiewa krzyk
mordowanej matki.

Niektórych ze zbirów zadających jej śmierć w męczarniach rozpoznałem. Jeden
z nich Iwan Rybczuk żyje jeszcze i mieszka w Gruszówce. To on przerzynał
matkę piłą. Po wojnie wpadł w łapy NKWD i odsiedział w łagrze 15 lat. Teraz
jest kombatantem i chodzi w aurze bohatera walczącego o wolność Ukrainy. Ma
pewnie wiele odznaczeń i dodatek kombatancki.(...)

(...) Po jakimś czasie wstąpiłem do oddziału samoobrony. By do niego się
dostać, musiałem oszukać ,,Jastrzębia" i powiedzieć, że jestem starszy.
Dzieci bowiem do partyzantki nie przyjmowano. Trafiłem do plutonu, którym
dowodził ppor. ,,Nagiel" czyli Jan Witwicki.

W obronie mordowanej ludności

- Ja przeważnie byłem pozostawiany z plutonem na osłonę Zasmyk, choć
uczestniczyłem też w pochodach oddziału. ,,Jastrząb" nie stał zbyt długo w
jednym rejonie, ale krążył po terenie, starając się uprzedzić ruchy
Ukraińców. Co rusz pokazywał się w nowym miejscu, starając się stworzyć
wrażenie, że w okolicy działa nie jeden, ale kilka dużych polskich
oddziałów. Boje z Ukraińcami w obronie mordowanej ludności polskiej
musieliśmy toczyć na okrągło.

Zdarzało się, że przybywaliśmy za późno, tuż po dokonanej zbrodni. Nie
pamiętam, jaka to była wieś, chyba Moczułki, wtedy po raz pierwszy
zobaczyłem, jak ,,Jastrząb" płacze. A to był twardy żołnierz, który rzadko
pokazywał emocje. Widok, jaki tam zastaliśmy, przechodził ludzkie pojęcie.
Maleńkie dzieci powbijane na kołki w płocie. Kobiety leżały na podwórku z
rozprutymi brzuchami. Jedna z nich była w ciąży. Wyrwany z jej brzucha płód
leżał obok niej. Wszyscy mężczyźni mieli odrąbane siekierami głowy.(...)"

--
XL IWAN RYBCZUK - GRUSZÓWKA!!!

2. Data: 2019-01-31 19:11:47

Temat: Re: STOP finansowaniu banderyzmu przez Polskę!
Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-31 14:18, XL wrote:
> [...]
> leżał obok niej. Wszyscy mężczyźni mieli odrąbane siekierami głowy.(...)"

Powiedz co robić, by można było uczciwie rozmawiać z nimi o przyszłości
w oparciu o faktyczne wydarzenia, bo jak dotąd, narracja moskiewska z
okresu II wojny, skutecznie blokuje jakikolwiek dialog?

3. Data: 2019-01-31 19:16:00

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Powiedz co robić, by można było uczciwie rozmawiać z nimi o przyszłości
> w oparciu o faktyczne wydarzenia, bo jak dotąd, narracja moskiewska z
> okresu II wojny, skutecznie blokuje jakikolwiek dialog?

Ojej, trzeba przeczytac pare artykulow specjalistow ze Sputniknews i RT,
i wszystko jasne.
--
saluto
Silvio Balconetti

4. Data: 2019-01-31 19:47:12

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-01-31 19:16, Silvio Balconetti wrote:

> Ojej, trzeba przeczytac pare artykulow specjalistow ze Sputniknews i RT,
> i wszystko jasne.

Bardziej wymowny w temacie jest Pakt Sikorski - Majski, lipca 41.

//Zwłaszcza cześć dotycząca powojennej granicy Polski i ZSRR.

5. Data: 2019-02-01 08:28:15

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-01-31 o 19:11, Ilona pisze:
> [...]

U nas też takich celebrują:
https://www.tygodnikprzeglad.pl/58176-2/

"Trzy dni później dowodzona przez rtm. Zygmunta Szendzielarza 5.
Wileńska Brygada AK zabiła 21 cywilów w zamieszkanych głównie przez
Litwinów Dubinkach. Partyzanci ,,Łupaszki" nie ograniczyli się do tej
wsi, zabijali też w okolicy. Szacuje się, że łącznie zabili nie mniej
niż 66 osób. Czyn polskich partyzantów był nie mniej okrutny niż mord
dokonany przez litewskich policjantów.
Akcja odwetowa 5. brygady była zbrodnią wojenną, a ta nie podlega
przedawnieniu. Podkomendni ,,Łupaszki" nie podjęli walki z litewskimi
policjantami, nie zaatakowali bezpośrednich sprawców zbrodni w
Glinciszkach ani ich siedziby w Podbrzeziu, ale dokonali mordu na
ludności cywilnej, i to na tej, która nie miała nic wspólnego z
mordercami z Glinciszek. Atak polskich partyzantów miał uderzyć w
litewskich osadników wojskowych, ale nie oni byli głównymi ofiarami,
lecz kobiety i dzieci."

"W III RP zrodził się niesamowity wręcz kult ,,Łupaszki". Choć IPN jest
największym jego propagatorem i najgorliwszym realizatorem polityki
historycznej prawicy, gloryfikującej takie postacie jak Zygmunt
Szendzielarz, to w heroizacji ,,Łupaszki" nie był i nie jest sam. Zawsze
może liczyć na wsparcie radykalnych zwolenników prawicy, również
zasiadających w parlamencie. W 2006 r. Sejm, któremu marszałkował Marek
Jurek, podjął uchwałę uznającą Zygmunta Szendzielarza za symbol walki
,,żołnierzy wyklętych". 11 listopada 2007 r. Lech Kaczyński pośmiertnie
odznaczył ,,Łupaszkę" Krzyżem Wielkim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne
zasługi dla niepodległości kraju."

"O przerażającej głębokości tej demoralizacji najdobitniej świadczy brak
zahamowań sprawców obu zbrodni przed mordowaniem małych dzieci oraz
kobiet w ciąży. Wyraźnym przejawem deprawacji niektórych partyzantów 5.
Brygady AK było zgwałcenie przed śmiercią jednej z kobiet w Dubinkach."

> Powiedz co robić, by można było uczciwie rozmawiać z nimi o przyszłości
> w oparciu o faktyczne wydarzenia,

Nie obwiniać o zbrodnie ludzi, którzy tych zbrodni nie popełnili. Czyli
np. potomków zbrodniarzy, bo to nie jest dziedziczne.

> bo jak dotąd, narracja moskiewska z
> okresu II wojny, skutecznie blokuje jakikolwiek dialog?

Nikt cię nie zmusza do postępowania zgodnie z narracją moskiewską.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

6. Data: 2019-02-01 08:50:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ilona <i...@u...net> wrote:
> [...]
> w oparciu o faktyczne wydarzenia, bo jak dotąd, narracja moskiewska z
> okresu II wojny, skutecznie blokuje jakikolwiek dialog?

Jakie ,,faktyczne wydarzenia"?
Te nie są faktyczne?
Jaka ,,narracja moskiewska"?

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

7. Data: 2019-02-01 21:13:24

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik XL napisał:
> [...]
> leżał obok niej. Wszyscy mężczyźni mieli odrąbane siekierami głowy.(...)"

Zacznijmy od ogółu.
Albo PL zyska wpływy na zbliżeniu z Ukrainą, albo zyskają Niemcy.
Przyroda nie lubi pustki. Dla PL lepiej będzie jak to PL zyska wpływy
a nie Niemcy. Najpierw przyszłość/teraźniejszość, a dopiero później
przeszłość. PL już zapowiedziała ukrainie, z banderą do UE nie wejdziecie
i tyle wystarczy, nie ma co się szarpać nadmiernie z ukrainą na tym etapie.

8. Data: 2019-02-01 21:54:49

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-01 o 21:13, b...@g...com pisze:

> PL już zapowiedziała ukrainie, z banderą do UE nie wejdziecie

Przyganiał kocioł garnkowi.
Nasi narodowcy pchają się do koryta UE, a innym zabraniają?
Polska rasa panów chce decydować co wolno innym?
Skoro nasi narodowcy chcą wyjść z UE, to co ich obchodzi, że do UE
wejdzie Ukraina?
Banda matołów.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2019-02-02 00:08:21

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-01 08:50, XL wrote:
7759548&id=100030825369787&fs=0&focus_composer=1&ref
=bookmarks

> Jakie ,,faktyczne wydarzenia"?
> Te nie są faktyczne?
> Jaka ,,narracja moskiewska"?

Nie próbuje zaprzeczyć ani jednemu słowu naocznych świadków.
Jednak, nie można zapominać o tym, że wielu Ukrainców, zwanych wówczas
Rusinami, narażało swoje życie by ratować swoich polskich sąsiadów.
Może, bardziej trafnym określeniem było by 'faktyczna inspiracja' a ta
wynika jednoznacznie z treści Układu Sikorski - Majski, a szczególnie z
akapitu określającego przyszłe granice Polski i ZSRR, w oparciu o
faktycznie zaistniałą, po wojnie, granice etniczną.

10. Data: 2019-02-02 00:12:26

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-01 21:13, b...@g...com wrote:
> [...]
> i tyle wystarczy, nie ma co się szarpać nadmiernie z ukrainą na tym etapie.

Stefan Bandera, był już w unii, gdzieś końcem lata 1941. :)

Niemcy zablokowali dom Angeli Merkel!
Blog o psychologi
Przeprowadzam się z FB :-)
Ruch Narodowy a Piotr Rybak