Sałatki bez majonezu

1. Data: 2001-06-26 13:41:31

Temat: Sałatki bez majonezu
Od: "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto ma pomysły na sałatki bez majonezu, jajek i sera?
Czy można to inaczej "skleić"? Potrzebuję na szwedzki bufet na urodzinki
córci (pierwsze :) ) a niestety sama muszę wszystko zrobić i nawet nie
będzie komu doprawić tych majonezowych, bo ja nie mogę (skaza białkowa,
karmienie, etc. )
Urodziny w piątek, więc sprawa dosyć pilna,
Kianit / Dominika C.

1. Data: 2001-06-26 21:32:13

Temat: Re: Sałatki bez majonezu
Od: "Lisa" <s...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
> karmienie, etc. )
> Urodziny w piątek, więc sprawa dosyć pilna,

Witam

jest wiele slatek, ktore zamiast majonezu potrzebuja tylko trzy lyzki oleju
i wody... ja zazwyczaj robie tak: salata zielona albo jakakolwiek jej
odmiana, pomidory, ogorek, cabulka, mozna tez dodac parpryki, sera feta no i
do tego sosik na oleju, tzn. w kazdym chyba sklepie mozna kupic taka
przyprawe do sosow, do ktorych potrzebny jest olej i woda, potem to razem
wymieszac i polac salatke. Aha, no i te ogorki pomidory itd pokroic w paski,
kostke kto co woli. Gwarantuje, ze bedzie smakowac.

milej zabawy

Lisa

1. Data: 2001-06-26 22:45:19

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> karmienie, etc. )
> Urodziny w piątek, więc sprawa dosyć pilna,

Hejka:)

No to moze jakies salatki na bazie kuskusa;-) Dzisiaj sie zajadalismy
nastepujaca salatka: kuskus + warzywka (pomidor, papryka, ogorek,
rzodkiewka, cebulka, jakies zielona badziewiaczki - chyba szczypiorek;-)
Duzo ziolek (np. bazylia, no ale co kto lubi), troche octu balsamicznego,
lyzka oleju, sol, pieprz i juz;))) Mysle, ze spokojnie mozna dodac jakas
szynke czy kielbasa i bedzie tresciwsze;-) Do glowy przychodzi mi jeszcze
salatka wiosenna (salata i cala masa roznych warzyw, teraz jest tego pod
dostatkiem) z sosem winegret. Wiekszosc warzyw lubi sie z sosem winegret
(np. wczoraj robilam por+pomidory+salata+papryka+pietruszka+bazylia+czosn
ek
+sos winegret i bylo pycha), mozna jeszcze bardziej wykwitnie ryz +owoce
morze. Hmm i jeszcze ryz+kurczak+kukurydza+papryka+jablko doprawic ziolami,
pieprzem, sola, cytryna i oliwa. I wystarczy;-)))))

Pozdrawiam,

Kaliope

1. Data: 2001-06-27 05:51:52

Temat: Odp: Sałatki bez majonezu
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kaliope <k...@p...krakow.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:9hb3j4$2ql$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> napisał
w wiadomości
...{ciach}

Ugotowany ryż, pierś kurczaka upieczona, ppapryka
konserwowa, czarne oliwki, ogórki konserwowe, troche
kukurydzy z puszki, troche rodzynek, natka pietruszki.
Polewa z oleju i soku z cytryny z oregano, solą i pieprzem.

słodka gruszka, duży strąk papryki czerwonej, zielony
ogórek, rokpol.Polewa olej z sokem cytrynowym ze szczyptą
gałki , cukru i solą.Rokpol posypać na koniec.( mama mia
maiło być bez sera! trudno nie chce mi się ścierać )

2 czerw. papryki, 2 zielone.1 mała cebula, 3 plastry ananasa
.(wszystko w kostkę)Polewa: połaczyć 3łyżki octu winego,
2łyżki miodu, sol, pieprz.Potem dodać olej (5łyżek) i
posypać na konic pestkami z dyni.Sałatka niech słuzy jako
dodatek ( może do czegoś konkretniejszgo)

...i to by było na tyle.
AgataW.

1. Data: 2001-06-27 06:46:44

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Kto ma pomysły na sałatki bez majonezu, jajek i sera?

moim skromnym zdaniem dodawanie majonezu do salatek jakie by one nie byly
nie jest zbyt dobrym pomyslem. Glownym celem jedzenia salatek -poza ich
smakiem oczywiscie- jest fakt ze sa lekkie i latwo strawne. Ale tylko do
chwili kiedy nie ma w nich majonezu....Nawet takie salatki bez salaty
(bezsalatki???) na bazie kartofli czy kukurydzy beda smaczniejsze i lzejsze
tylko pokropione dobrej jakosci oliwa. Majonez potrafi wspaniale pokryc
kazdy smak, albo inaczej mowiac cokolwiek jest polane majonezem ma juz tylko
smak majonezu...wiec do jarzyn to szkoda!
ale to oczywiscie kwestia gustu. Przypominam sobie te koszmarne lychy
zoltej mazi tonace w salaterce z pokrojonymi smakowitosciami... brrr

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2001-06-27 08:45:52

Od: "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Wam wszystkim, dzieki Waszym pomyslom wraca mi wena :)))
Pogoda zapowiada sie wspaniale wiec wyrzuce rodzinke na taras na grila, do
tego pare lekkich salatek (przepisy sa wspaniale), a na koniec coby im sie
dobrze trawilo rzutki i ping-pong, moze jakas rozgrywka siatkowa...
Pospisywalam juz skladniki, wieczorem jade na zakupy, ale dalsze przepisy
mile widziane.
Pozdrawiam cieplo, Dominika.

1. Data: 2001-06-27 09:45:03

Od: SPAMdauballet}w...@v...pl{INVALID (==wojmat==) szukaj wiadomości tego autora

Przyjechał PKS z tabliczką <9hc0dp$e4t$1@plonk.apk.net>, wysiedli
ludzie, w tym "Paul" <p...@p...ch> i usłyszeliśmy:

>le to oczywiscie kwestia gustu. Przypominam sobie te koszmarne
>lychy zoltej mazi tonace w salaterce z pokrojonymi
>smakowitosciami... brrr

przyłączam sie do zdania szanownego kolegi. takich zup nie lubie.

pomysły?

wszelkie warzywka z udziałem pomidorka doprawione oliwą, solą i
ziołami

ugotowana ciecierzyca, kapusta pekińska, marchewka starta na tarce,
oliwa, sok z cytryny i mandarynka/pomarańcza w połówkach cząstek

kuskus/brązowy ryż, warzywa wiosenne, garść rodzynek, oliwa/winegret

fasola czerwona, pomidor, rzodkiewka (nawet w połówkach)/cebulka,
trońkę kminku zmielonego

rozwiń skrzydła :-) i smacznego

--
wojmat <w...@v...pl>
http://puszKKKa.vege.pl

1. Data: 2001-06-27 10:42:18

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przyłączam sie do zdania szanownego kolegi. takich zup nie lubie.

A tam zaraz zupa - a może taki prosty sosik ? :

parę łyżek oliwy, sok z cytryny, sól, pieprz, odrobina musztardy francuskiej
( takiej z ziarnami gorczycy ), jeden, maks 2 roztarte ząbki czosnku

Nadaje się do każdej tzw. młodej sałatki ( na bazie sałaty lub kapusty
pekińskiej )

--
Lilly was here

1. Data: 2001-06-27 11:06:42

Od: SPAMdauballet}w...@v...pl{INVALID (==wojmat==) szukaj wiadomości tego autora

Przyjechał PKS z tabliczką <9hcdau$odk$1@flis.man.torun.pl>, wysiedli
ludzie, w tym "Lilly was here" <M...@e...com.pl> i
usłyszeliśmy:

>A tam zaraz zupa - a może taki prosty sosik ? :

a tam od razu prosty...

wyrafinowany jest ;-) ten może być jak najbardziej, wszechobecnego
majonezu nie lubię.

1. Data: 2001-06-27 11:09:57

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyrafinowany jest ;-) ten może być jak najbardziej, wszechobecnego
> majonezu nie lubię.

A ja tam lubię majonez :) A w sałatce np. z tuńczyka ( takiej z groszkiem i
ryżem ) rozcieńczam majonez odciekiem z tuńczyka.

--
Lilly was here

winniczki?
Zupy z Pudliszek
Pomidorówka - temat oklepany, ale...
Boczniaki
Do Agaty Solon (naturalnej) - z pytaniem