Salatki do Fondue

1. Data: 2000-03-23 20:57:52

Temat: Salatki do Fondue
Od: p...@n...chok.kielce.pl (Robert Piotrowicz) szukaj wiadomości tego autora

Salatki:
rzymska z sardelami,
polna z mango,
pomidorowa z bazylia,
grzybowa z pomaranczowa soczewica,
z kielkow i awokada,
z cykorii i melona miodowego,
z papryki i ananasa,
selerowo-ziemniaczana z kaparami,
z kopru wloskiego i papai,
z marchwii i imbiru na lisciach szpinaku,
Tyle literatura. Wklepie dwa a jezeli ktos bedzie zainteresowany prosze o sygnal.
Najlepiej na priva poniewaz nie widze calej poczty. Przepisy wysle oczywiscie na
liste.

Rzymska z sardelami
4 porcje:
1 glowka salaty rzymskiej (ew. lodowej)
8-12 filetów z sardeli,
50 g czarnych oliwek bez pestek,
1 cebula, 2 pomidory,
0k 250 g swiezego ogorka,
peczek rzodkiewek,
4 lyzki octu z bialego wina,
6 lyzek oleju,
parmezan,
sol, pieprz.
Salate umyc, osuszyc, porwac na mniejsze kawalki. Filety sardeli oplukac, oliwki
pokroic w plasterki, cebule w kostke, pomidory na czastki, ogorek w polplasteki,
rzodkiewki w cwiartki.
W duzej salaterce wymieszac ocet z sola i pieprzem, dodac cebule i stopniowo
trzepaczka do piany wbijac olej. Natepnie dodac salate, pomidory, ogorek,
rzodkiewki. Wymieszac. Parmezan utrzec na tarce i ostroznie wmieszac do salatki.
Filety sardeli zwinac w slimaczki i przybrac nimi salatke.

Polna z mango.
4 porcje.
200 g salaty polnej,
2 lyzki posiekanych migdalow (w orginale sa sztyfciki migdalowe)
1 plaster wedzonego boczku,
1 mala czerwona papryka
1 dojrzale mango.
Na sos:
2 limony,
1 szalotka,
sol, pieprz,
szczypta cukru,
3 lyzki oleju.
Salate umyc, osuszyc. Migdaly uprazyc na suchej patelni (teflonowej) na zloty kolor.
Zdjac z patelni. Boczek pokroic w bardzo drobna kostke i na chrupiaco wysmazyc na
tej samej patelni. Skwarki osaczyc na papierowym reczniku. Papryke oczyscic z pestek
pokroic w drobna kostke. Mango obrac ze skorki i miazsz czastkami odkroic od pestki.
Sos - wycisnac sok z limony, wymieszac z sola, pieprzem, cukrem i szalotka. Stopniowo
wbijac olej. Do miski wlozyc salate, oblozyc ja czastkami manga i posypac kostkami
papryki. Salatke polac sosemi posypac skwarkami i migdalami.
Obie pasuja do fondue serowego.
eRPe

p...@c...kielce.pl
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/