Danko z Lubliany

1. Data: 2000-03-23 18:07:11

Temat: Danko z Lubliany
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy, czy wiecie jak osiagnac bez pudla histeryczny smiech dla
calej rodziny? ja juz wiem... wystarczy przygotowac to cudne danko tak
jak ja to zrobilem. Czyli zle.
Sama masa -bialy ser przyprawiony jak w przepisie- jest prosta do
zrobienia i do tego bardzo smaczna. Cyrk dla mnie zaczal sie z ciastem.
Niby nic skomplikowanego, nie pierwszy raz robie rolady itd itp tak to
do siebie mowilem i.....nie posypalem stolu maka przed rozwalkowaniem
ciasta.
Nie dosc ze rozwalkowalem je za cienko, to przykleilo sie do blatu na
amen.
Po artystycznym rozlozeniu masy serowej i kilku histerycznych probach
zawiniecia tego obiektu, wypilismy aperitif patrzac na Schuberta (nasz
kot) ktory siedzac na obiekcie czterema lapami wcial 400 gr sera z
maslem i zoltkami.
nastepnie poszlismy do restauracji na pizze...

ps jutro zaczynam od nowa
--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-03-23 18:33:57

Temat: Re: sernik w USA
Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

jak juz mowimy o tym, co mozna, a czego nie mozna kupic w hameryce (tak jak
ze sprirytuskiem) to chcialam szacowne grono osiedlonych tu zapytac, z
czego przyrzadzaja sernik tradycyjny polski twarozkowy???? bo przeciez
takiego sera bialego amerykanie, w kazdym razie waszyngtonscy nie znaja...
A do NYCa mam za daleko, aby specjalnie po twarozek jezdzic (spirytus
lepiej sie przechowuje:-))...Czyzby wszyscy przerzucili sie na serer
Filadelfia? Ja go uzywam udatnie do nadzienia serowego do pierogow czy
nalesnikow,ale sernik to wychodzi z niego taki, hm, powiedzmy malo
tradycyjny. Probowalam sernika z serka Riccota, posunelam sie nawet do jego
odcedzania z nadmiaru plynu na sitku przez noc, ale co z tego, i tak
wyszedl taki raczej jak u nas robiony z serkow homo.
W zwiazku ze zblizajacymi sie swietami prosze o porady....

aga
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-03-23 18:50:07

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz <s...@n...gov> schreef in berichtnieuws
4...@P...nih.gov.
..
> [...]
>
> aga
> --
> Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia

Ja mam w Holandii ten sam problem. Nigdzie nie uswiadczysz bialego sera, nie
mowiac o wyborze tlusty - poltlusty. Tutaj jest od zawalenia i ciut ciut
serkow wiejskich i tzw. "kwarkow", ale te ostatnie nadaja sie tylko do
sernikow na zimno - bo to jedyne, jakie tu znaja. A ja sie juz slinie na
mysl o takim pysznym, mieciutkim serniczku krolewskim, albo na
budyniu.....Jezu! Chce do mamy!!! Ale tylko na sernik i potem z powrotem
tutaj:)

Danka

1. Data: 2000-03-23 19:26:53

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:

> Agnieszka Szalewska-Palasz <s...@n...gov> schreef in berichtnieuws
> 4...@P...nih.gov.
..
> jak

Nie przyrzadzaja, bo nie ma. Zwykle. Czasami w duzych supermarketach mozna
dostac Farmer's Cheese (prawdziwy twarog, mokry) ($2.89 za 8 oz - potrzeba 4.5
paczek na jeden sernik), czasami Hops Cheese (prawdziwy twarog, suchy), ale
generalnie z sernikow zrezygnowalam. Samej twarogu mi sie nie chce robic,
chociaz nawet mozna dostac niepasteryzowane mleko.
Magdalena

1. Data: 2000-03-23 20:04:34

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszko,

Zapraszam do Toronto w naszym "kochanym" multikulturalizmie serkow twarogowych
najrozniejszych "skolo ugodno".

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-03-23 20:11:15

Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 03:04 PM 3/23/00 -0500, you wrote:
>Agnieszko,
>
>Zapraszam do Toronto w naszym "kochanym" multikulturalizmie serkow twarogowych
> [...]

ha, tylko ze do toronto jszcze dalej niz do Nowego Yorku....buu, czemu w
Waszyngtonie mieszka tak malo Polakow??!
W rosyjskim sklepie nawet kiedys byl twarozek, ale tak stary i suchy ze sie
z niego nic nie dalo zrobic....Buu, "znowu nie ma serka''......Czy twarozek
mozna zamrazac?? wtedy bym sobie w NY wiekszy zapas nabyla...

uklony zasmucone
aga

1. Data: 2000-03-23 22:06:15

Od: "Danka" <j...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

Slavek <s...@u...net> schreef in berichtnieuws
3...@u...net...
> Agnieszko,
>
> Zapraszam do Toronto w naszym "kochanym" multikulturalizmie serkow
> [...]
To moze by tak paczki dla "ubogich" zorganizowac?:)

Danka

1. Data: 2000-03-24 09:31:42

Temat: Odp: Danko z Lubliany
Od: "Zalewscy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein wrote:

....moi drodzy, czy wiecie jak osiagnac bez pudla histeryczny smiech dla
> calej rodziny? ja juz wiem... wystarczy przygotowac to cudne danko tak
> jak ja to zrobilem. Czyli zle.

Moj instynkt samozachowawczy cos mi podpowiadal, ze to nie bedzie takie
proste. A czerwone lampki zapalaly sie wlasnie przy ciescie. Dlatego tez
poprosilam wpierw o relacje z pierwszej, "przygotowujacej" reki. Ale cudo i
tak musi byc, skoro nalezacy do najmadrzejszego gatunku na swiecie Schubert
(przyjazne mruki od Cezara i Simby) laskawie skonsumowal co nieco. Paul, w
interesie nas wszystkich nie zalamuj sie i do dziela! Trzymam kciuki i
czekam na relacje.
Ula

1. Data: 2000-03-24 13:18:52

Temat: Re: Odp: Danko z Lubliany
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Zalewscy a écrit :

> Paul, w interesie nas wszystkich nie zalamuj sie i do dziela!

Nieee, nie poddam sie tak latwo. Lasuch jestem i to kpino-odporny.
Dodam ze rodzina bardzo lubi pizze. Co do kota, nie wiem dlaczego, ile razy cos
zaczynam pichcic Schubert siada spokojnie kolo stolu i czeka cierpliwie.
Jesli dodam ze jest gruby jak balon, dopelnie kilicha auto-derision.
Dla nas, gotowanie to frajda, hobby i przyjemnosc. Jak cos nowego sie uda, jemy
z zachwytem; jak sie spartoli-placzemy z radosci, bo to przecierz naprawde
smieszne... Gdybys mogla widziec lzy smiechu cieknace po policzkach mojej Ani
kiedy staralem sie odkleic to cholerne ciasto od stolu zatykajac jednoczesnie
dziury aby masa nie ciekla...
Jak widzisz, jestem w swietnym humorze wiec dzisiaj ruszam do kontr-ataku
TO SIE MUSI UDAC!!!
(juz wiem jaka pizze zjem dzisiaj na kolacje!)

--
Amicalement Paul Urstein

Strona z nalewkami (bylo plik z setka nalewek)
"Naczo "
sledzik
Podziękowania!
RE: banany/Ciasto bananowe-przepis