sledzik

1. Data: 2000-03-23 10:23:49

Temat: sledzik
Od: "Justi" <l...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Majac na uwadze rodzinna impreze w najblizsza niedziele, czy ktos moglby mi
podac jakis wyprobowany przepis na sledzika w sosie ....... ???

Z gory dziekuje.

J.

1. Data: 2000-03-23 14:15:50

Temat: Odp: sledzik
Od: "Aleksandra Adamiak" <a...@t...mpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie przepadam za sledziami i wszystkim co z nimi zwiazane (przede wszystkim
mysle o zapachu i przygotowaniu...:)))) natomiast moj malzonek jest wielkim
ich smakoszem. Ubostwia je przygotowywac jak i z wielkim apetytem zajadac,
moj przepis jest przepisem "podgladacza" bo nigdy danie to nie bylo dzielem
moich rak, tak wiec:
"sledzie pod pierzyna"
skladniki: ziemniaki, buraki, majonez, chrzan, zielona pietruszka,
szczypiorek no i oczywiscie sledzie (w oliwie)
Przyrzadzanie:
na polmisek wykladamy sledziki, na nie majonez, chrzan, ugotowane starte
buraki, starte ugotowane ziemniaki, ponownie majonez, powtórke z ziemniaków
i cala te potrawe posypujemy zielona pietruszka i szczypiorkiem...

opcja II - mojej kolezanki Agnieszki

surowe platy sledziowe pokrojone w paski (najlepiej 1 godzine moczyc),
rozkladamy na naczyniu solimy, pieprzymy, skrapiamy cytryna, nakladamy
majonez, ugotowane (w lupinach) ziemniaki, obieramy i scieramy bezposrednio
na sledzia, znowu majonez i na to scieramy jajko (gotowane na twardo:)))))
Jest to wersja podstawowa
dodatkowo mozna wzbogacic ja o :
buraczki konserwowe starte,
ogorki konserwowe
lub co kto lubi
ja zycze wszystkim "sledzikom" SMACZNEGO
Ola

Użytkownik Justi <l...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-03-23 22:38:32

Temat: Re: sledzik
Od: Agnieszka <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Justi wrote:

> Majac na uwadze rodzinna impreze w najblizsza niedziele, czy ktos moglby mi
> podac jakis wyprobowany przepis na sledzika w sosie ....... ???

- platy sledziowe "Matiesy" w paski

- potarkowany na cienkie wiorki ser zolty
- pokrojona w cinkie plasterki biala czesc pora
- lyzeczka musztardy francuskiej z gorczyca
- majonez
Wszystkie skladniki wymieszac i oblozyc powstala "papka" sledziki.
Moim zdaniem bardzo smaczne!

Pozdrawia : Agnieszka Korzeniecka-Czaban
e-mail : a...@p...com
: c...@t...bialystok.pl

1. Data: 2000-03-24 07:21:57

Od: "Michal Janik" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Polecam sledzika w ananasie - wbrew pozorom taka kombinacja nie wywyoluje
dziwnych reakcji organizmu a jest przepyszna.
Filety kroimy na mniejsze czesci (jak to sledzika...) a nastepnie dodajemy
ananasa z puszki pokrojonego w kostke (nie powinna byc zbyt gruba). Wszystko
zalewamy smietana (jub jogurtem) doprawiona curry (dosypujemy tyle zeby sos
zrobil sie ladny zolty - nie wolno przesadzic bo curry zabije delikadny smak
ananasa). Mozna tez do smietany dodac troszke soku z puszki i ewentualnie
szczypte pieprzu ( ale niekoniecznie).

Smacznego

Gisburne
http://members.xoom.com/gisburne/

1. Data: 2000-03-24 14:27:29

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

A to moj sledzik (a tak na prawde to roboty mojej zony ale przepis moj):

Duze ladne sledzie moczymy przez noc w mleku z woda 1/2 / 1/2.
Wywalamy skore i osci i kroimy na male kawaleczki okolo 3cm x 3 cm.
Grzyby marnowane kroimy w drobna kosteczke.
Ogorek kiszony kroimy w drobna kosteczke.
Cebulke kroimy w drobna kosteczke.
W szklany sloj ukladamy warstwe cebulki, a nastepnia warstwe kawaleczki sledzi
smarowane bardzo cienko "gruba" musztarda Dijon.Teraz warstwa ogorka i znowu
sledzie znowu cebulka itd.
Wszystko to zalewa sie mieszanka sosu z ogorkow kiszonych, marynaty z grzybow i
dobrej oliwy.
Powinno sie troche odstac ale ja zawsze przejawiam malo cierpliwosci....

smacznego,

Slav

Podziękowania!
RE: banany/Ciasto bananowe-przepis
Najszybszy sos slodko-ostry
Czy makaron tuczy i czy czyni szczęśliwym człowieka ?
rekin