Zrazy troche inaczej

1. Data: 2000-03-23 21:11:03

Temat: Zrazy troche inaczej
Od: "Aga N" <n...@i...mps.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Chcialabym sie podzielic przepisem na zrazy (jesli to juz kiedys bylo, to
bardzo przepraszam)
Niestety nie podaje dokladnej ilosci skladnikow, bo sama poznalam przepis
bez tego. Ale dla wprawionych kucharzy, to przeciez zaden problem :o)
Potrzebne beda:
karkowka (lub schab, osobiscie robilam z karkowki),
suszone morele,
maka,
przyprawy (sol, pieprz obowiazkowo, mozna tez inne - wedlug uznania)

Mieso (oczywiscie pokrojone na kotlety) nalezy rozbic, natrzec przyprawami i
na kazdym kawalku ulozyc dwie morele. Wszystko zawijamy i spinamy (lub
zwiazujemy), obtaczamy w mace i podsmazamy na patelni. Przekladamy do
garnka, zalewamy tluszczem z patelni, dodajemy troche wody i dusimy przez
okolo pol godziny.
I to wszystko. Bardzo latwe, ale za to jakie pyszne!
Pozdrawiam
Aga N

1. Data: 2000-03-24 10:54:34

Temat: Magdaleno - pytanie....
Od: "Joanna Harasym" <h...@c...ae.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw chcialam podziekowac wszystkim przepis na " slaski zestaw
chrzcielno - komunijny" czyli rolodo, sluski klaskie i modro kapsta :)))
Mmmmm, przypomnial sie slodki czas dzieciectwa:)))
A teraz:
Magdaleno czy ta cytrynowa konfitura ktora do czego suzywalas, to jest takie
fajne cos co pachnie cytryna i jest raczej kwasne niz slodkie?
Uwielbiam cytryny, hmm, dziwne ale woda z cytryna to najlepszy drink, ale
wszystki cytrynopodobne wytwory maja strasznie duzo cukru, czy ktos ma moze
przepis na taka marmolade czy konfiture lub inny dzem? Nawet galaretka moze
byc, tylko taka z prawdziwych cytryn, nie z proszku :)))

Dziekuje z gory
I pozdrawiam slonecznie, bo slonce tu we Wroclawiu calkiem znosnie udaje
wiosne :)))
Joanna H.

1. Data: 2000-03-24 17:45:44

Temat: Re: Magdaleno - pytanie..../Przepis na marmolade cytrynowa
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Harasym wrote:

> [...]
> wszystki cytrynopodobne wytwory maja strasznie duzo cukru, czy ktos ma moze
> przepis na taka marmolade czy konfiture lub inny dzem?

U nas w Kaliforni pomarancze i cytryny sa w kazdym ogrodzie, wiec surowiec jest
za darmo. Poniewaz lubie robic zaprawy, czesto robie marmolade pomaranczowa, a
w tym roku po raz pierwszy zrobilam cytrynowa. Dla mnie sensacja - kwasna, ale
nie wykreca, swietna na chleb, szczegolnie slodkie bulki, no a rozpuszczona w
herbacie czy w wodzie daje doskonale napoje.
Robie ja tak (mozna podzielic proporcjonalnie i zrobic mniejsza)
Marmolada cytrynowa
Potrzeba 35 cytryn i cukier.
Z 10 cytryn wyciskamy sok i wyrzucamy skory. 10 cytryn mielimy w calosci w
blenderze lub maszynce do miesa. Z reszty cytryn (15) obieramy cieniutko skore,
najlepiej taka metalowa obieraczka do kartofli. Te skorki kroimy na cienkie
paski. Z obranych cytryn wyciskamy sok, reszte odrzucamy.
Caly sok laczymy w EMALIOWANYM garnku z cukrem w proporji objetosciowej 1
szklanka soku/1.5 szklanki cukru. Gotujemy na wolnym ogniu az farfocle z
cytryny zaczna byc przezroczyste. W tym momencie dodajemy skorki i gotujemy na
malym ogniu, az skorki beda przezroczyste. Teraz dodajemy cale zmielone
cytryny, i gotujemy na malym ogniu, bardzo czesto mieszajac, az bedzie dzem. W
polowie tego mieszania probujemy, i jesli jest straszliwie kwasny, dodajemy
wiecej cukru. Stanie sie on zloto brazowy. Aby sie upewnic, ze jest gotowy,
robimy tak: trzymamy talerzyk w zamrazalniku, gdy dzem wydaje sie gotowy,
kapiemy pol lyzeczki na talerzyk i po chwili probujemy, czy jest odpowiedniej
konsystencji. Jak nie, to jeszcze raz to samo po 10 minutach. Nastepnie ten
wrzacy goracy dzem przelewamy do sloikow i natychmiast zakrecamy, i odstawiamy
do wystygniecia do gory nogami.
Magdalena

Salatki do Fondue
trybula