Samodzielna budowa szafy wnekowej

1. Data: 2004-11-09 08:22:39

Temat: Samodzielna budowa szafy wnekowej
Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
po wycenie szafy wnekowej przez Komandora (3 tys.! za szafe 260x300cm, bez
zadnych bajerow i koszykow) postanowilismy z TZetem, ze takie cudo
zmontujemy sami. No i teraz zaczyna sie problem, bo nigdzie w sieci nie moge
znalezc informacji na temat samodzielnej budowy takich szaf. Znalazlam tylko
prowadnice z firmy Laguna, ale teraz jakie wybrac, jak je zmontowac z
plytami, za pomoca jakich wkretow zmontowac cale wnetrze, jak dorobic
szuflady (skreca sie wszystkie scianki i tylko dokreca prowadnice, czy mozna
kupic takie profile szuflad plastikowe, zeby tylko front dokrecic?), itp.
Czy jest dzies w sieci opis tworzenia takiego cuda? Moze jakies wydawnictwo
ostanio pisalo o montowaniu szaf z drzwiami przesuwnymi?

Pozdrawiam i licze na pomoc
Magda-Slonko(Wroclaw)

P.S.
A moze jest jakas tansza firma we Wroclawiu, co zrobi taka szafe za polowe
ceny?

1. Data: 2004-11-09 08:45:23

Temat: Re: Samodzielna budowa szafy wnekowej
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"slonk0" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
nie moge
> znalezc informacji na temat samodzielnej budowy takich szaf.

Płyty samego korpusu rozrysować sobie musicie sami, na gotowo wam je
wytna w większości stolarni i w każdym hipermarkecie budowlanym, jak
dobrze traficie, to jeszcze obrzeża PCV dorobią. Jak źle traficie,
zawsze można samemu te przygrzewane żelazkiem dać, ale one sa dużo
gorsze.
Przy zamawianiu płyt w stolarniach UWAGA: dokładnie pytajcie ile
będzie kosztować zamówienie i czy to będzie wszystko, co trzeba
zapłacić. Dowiadywanie się przy odbiorze towaru, że co prawda cena m2
jest taka, jak się umawialiśmy, ale jeszcze płatne jest samo cięcie
oraz resztówki pozostałe z napoczętego arkusza jest wku...ące.

> Znalazlam tylko
> prowadnice z firmy Laguna, ale teraz jakie wybrac, jak je zmontowac
> plytami,

Prowadnic skolko ugodno jest w hipermarketach budowlanych. Pewnie
zalezy od sklepu, ale mi w Castoramie udzielono na miejscu naprawdę
kompetentnych informacji co do czego i jakie prowadnice do jakich
zastosowań.

> za pomoca jakich wkretow zmontowac cale wnetrze,

Konfirmaty. I polecam kupić specjalne wiertło do wiercenia gniazd pod
nie. Drogie (ok. 30)zł, ale warte tych pieniędzy, bardzo usprawnia
pracę.

> jak dorobic
> szuflady (skreca sie wszystkie scianki i tylko dokreca prowadnice,
czy mozna
> kupic takie profile szuflad plastikowe, zeby tylko front dokrecic?),

Plastikowych nie widziałem, ale bardzo fajnie się robi szuflady z
gotowych stalowych boczków, tylko dno, tył i front jest potrzebny.

> Czy jest dzies w sieci opis tworzenia takiego cuda? Moze jakies
wydawnictwo
> ostanio pisalo o montowaniu szaf z drzwiami przesuwnymi?

Opisu nie widziałem, ale przy odrobinie pomyślunku to naprawdę nie
jest trudne do samodzielnego wykonania, w razie wątpliwości pytaj na
grupie :-)

J.

1. Data: 2004-11-09 08:54:33

Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Opisu nie widziałem, ale przy odrobinie pomyślunku to naprawdę nie
> jest trudne do samodzielnego wykonania, w razie wątpliwości pytaj na
> grupie :-)
>
> J.

Slicznie dziekuje za te informacje :). Mowisz, ze w Castoramie wszystko
wyjasnia, w takim razie bedziemy musieli dorwac jakiegos fachowca z obslugi
klienta i go wypytac.

Pozdrawiam
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2004-11-09 08:55:51

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonk0" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> zmontujemy sami. No i teraz zaczyna sie problem, bo nigdzie w
> sieci nie moge
> znalezc informacji na temat samodzielnej budowy takich szaf.

http://www.sevroll.pl/

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

1. Data: 2004-11-09 13:39:39

Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy jest dzies w sieci opis tworzenia takiego cuda? Moze jakies wydawnictwo
> ostanio pisalo o montowaniu szaf z drzwiami przesuwnymi?

Zatrudnic sie u majstra montujacego szafy, na 2-3 montaze, za darmo do
noszenia plyt i sprzatania po robocie. W miedzyczasie podpatrzec i
zrobic u siebie lepiej :)

Adam

1. Data: 2004-11-09 14:05:37

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Nov 2004 09:54:33 +0100, "slonk0" <s...@w...pl> wrote:

>Slicznie dziekuje za te informacje :). Mowisz, ze w Castoramie wszystko
>wyjasnia, w takim razie bedziemy musieli dorwac jakiegos fachowca z obslugi
>klienta i go wypytac.

Jako że jesteś z wrocławia, to polecam dwa punkty, gdzie można zamówić pocięte i
oklejone płyty meblowe:
1. Braniborska (zrób to sam) - płacisz tylko za powierzchnię którą kupujesz, nie
płaci się za cięcie.
2. Krzywoustego (Meblobud) - trochę taniej, ale musisz zapłacić za całą formatkę
(ok. 5m2) + za cięcie. Może się opłacać, jeśli potrzebujesz dużo materiału. Poza
tym duży wybór dobrej jakości okuć i systemów meblowych. Zdecydowanie trzeba
odwiedzić ten punkt, jeśli się myśli o samodzielnej budowie mebli.

Dobra rada: nie decyduj się na oklejanie żelazkiem. TYLKO okleina pcv.

Poza tym sklepy z akcesoriami meblowymi:
1. Meblobud (patrz wyżej),
2. Sikorskiego,
3. Cybulskiego,
4. Robotnicza (sotex) - uwaga: pod żadnym pozorem nie zamawiać tu płyt i cięcia
- odwalają straszną fuszerkę. Ale akcesoria dość tanie.

Castoramy i inne markety proponuję odwiedzać na końcu (w razie potrzeby). Mały
wybór i raczej drożej. Ale zawsze warto sprawdzić...

--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

1. Data: 2004-11-09 15:24:53

Od: slonk0 <s...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płaci się za cięcie.
> 2. Krzywoustego (Meblobud) - trochę taniej, ale musisz zapłacić za całą formatkę

No, po takiej liscie adresowej, to nic tylko robic projekt i zamawiac.
Odwaliles za mnie cala czarna robote dotyczaca poszukiwania punktow,
gdzie mozna nabyc takie elementy :)

Super!

Pozdrowionka
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2004-11-09 23:15:16

Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

w podwórzu miedzy ulicami cybulskiego,
placem Maxa Borna a Dubois
jest firma z akcesoriami meblowymi

RM

1. Data: 2004-11-09 23:16:00

Od: "To Pisal Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

i potwierdza sie:
kto ma czas ten nie ma pieniedzy

1. Data: 2004-11-15 09:10:39

Od: "CODI" <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> cięcia
> - odwalają straszną fuszerkę. Ale akcesoria dość tanie.

Dodałbym sklep na Ryskiej na wysokości parkingu samochodowego (w oficynie).
Nazywa się "Zrób to Sam".

Pozdrawiam
CODI

Atlas CAL N czy Ceresit CM19 ?