Re: Samodzielna budowa szafy wnekowej

From: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Samodzielna budowa szafy wnekowej
Date: Tue, 9 Nov 2004 09:45:23 +0100

"slonk0" <s...@w...pl> wrote in message
news:cmpuol$imn$1@news.onet.pl...
> Witam,
> po wycenie szafy wnekowej przez Komandora (3 tys.! za szafe
260x300cm, bez
> zadnych bajerow i koszykow) postanowilismy z TZetem, ze takie cudo
> zmontujemy sami. No i teraz zaczyna sie problem, bo nigdzie w sieci
nie moge
> znalezc informacji na temat samodzielnej budowy takich szaf.

Płyty samego korpusu rozrysować sobie musicie sami, na gotowo wam je
wytna w większości stolarni i w każdym hipermarkecie budowlanym, jak
dobrze traficie, to jeszcze obrzeża PCV dorobią. Jak źle traficie,
zawsze można samemu te przygrzewane żelazkiem dać, ale one sa dużo
gorsze.
Przy zamawianiu płyt w stolarniach UWAGA: dokładnie pytajcie ile
będzie kosztować zamówienie i czy to będzie wszystko, co trzeba
zapłacić. Dowiadywanie się przy odbiorze towaru, że co prawda cena m2
jest taka, jak się umawialiśmy, ale jeszcze płatne jest samo cięcie
oraz resztówki pozostałe z napoczętego arkusza jest wku...ące.

> Znalazlam tylko
> prowadnice z firmy Laguna, ale teraz jakie wybrac, jak je zmontowac
> plytami,

Prowadnic skolko ugodno jest w hipermarketach budowlanych. Pewnie
zalezy od sklepu, ale mi w Castoramie udzielono na miejscu naprawdę
kompetentnych informacji co do czego i jakie prowadnice do jakich
zastosowań.

> za pomoca jakich wkretow zmontowac cale wnetrze,

Konfirmaty. I polecam kupić specjalne wiertło do wiercenia gniazd pod
nie. Drogie (ok. 30)zł, ale warte tych pieniędzy, bardzo usprawnia
pracę.

> jak dorobic
> szuflady (skreca sie wszystkie scianki i tylko dokreca prowadnice,
czy mozna
> kupic takie profile szuflad plastikowe, zeby tylko front dokrecic?),

Plastikowych nie widziałem, ale bardzo fajnie się robi szuflady z
gotowych stalowych boczków, tylko dno, tył i front jest potrzebny.

> Czy jest dzies w sieci opis tworzenia takiego cuda? Moze jakies
wydawnictwo
> ostanio pisalo o montowaniu szaf z drzwiami przesuwnymi?

Opisu nie widziałem, ale przy odrobinie pomyślunku to naprawdę nie
jest trudne do samodzielnego wykonania, w razie wątpliwości pytaj na
grupie :-)

J.