Scena z 5x2 [uwaga spoilery]

1. Data: 2005-06-14 13:05:32

Temat: Re: KLATRYZM ------< Re: Scena z 5x2 [uwaga spoilery]
Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"patix" w news:d8mf7m$mq9$1@nemesis.news.tpi.pl...
/.../

:))).
No świetnie Pat, właśnie to jest to....:)) [ornitoklatryzm]
Dzięki jeszcze raz.

No więc, trudno byłoby zakładać, że oto trafiłem na kompletnie nieznane
zjawisko. Opisy tegoż pojawiały się również tutaj (patrz klasyk :)).
Rzecz teraz w tym, by mieć odwagę odnieść je również do samego
człowieka.
Zresztą - lepiej nie rozpraszać się na jakże naszych zamiłowaniach ;))
do systematyzowania, szufladkowania...

Ostatnio słyszałem, ktoś zaproponował nowy rodzaj systematyzowania
istot zywych, na podstawie szczególnego fragmentu łańcucha DNA.
Wzbudziło to burzę protestów wśród klasyków :))
Jakże to - mówią - mamy od dziesiątków lat budowaną specyfikację, gdzie
brane są pod uwagę dziesiątki kryteriów, i oto teraz jedno badanie ma
załatwić wszystko?! Rzeczywiście - pasek kodowy życia wskazuje na
czasem zaskakujące i nieoczekiwane powiązania gatunkowe - wywraca
sporą część systematyki z korzeniami ;).

Interesujący jest tez jeden z argumentów zwolennika nowej klasyfikacji -
ogólnoludzki trend do cyfrowego postrzegania i rejestrowania rzeczywistości....
???
!!!

> zdrowko
> patix

zdrówko
All

1. Data: 2005-06-14 19:17:19

Od: "patix" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... z Gormenghast wrote in message ...

> [...]
>/.../
>
>:))).
>No świetnie Pat, właśnie to jest to....:)) [ornitoklatryzm]

no widzisz , a to byl przyklad na fantomy JeT-a :)))
Widzimy z otoczenia tylko tyle ile jestesmy
w stanie zobaczyc - czyli tyle ile wczesniej
przewiduja nasze fantomy (dynamiczne modele).

W tym wypadku fantom chodzenia (po stepie)
nie przewiduje (nie zawiera) przeszkod typu sciana.
Natomist fantom latania przewiduje/zawiera przeszkody
i podczas latania przeszkody sa dostrzegane i uwzgledniane.
Jak widac to nie ma zwiazku z potencjalna zdolnoscia
widzenia sciany.

Zatem z KLATRYZMEM jestes blisko JeT-a :))
Tylko Ty widzisz (tak wyglada ?) ograniczenia
percepcji statycznie jako sume mnogosciowa
cech. Natomiast chyba lepiej jest widziec je jako
zbior funkcjonalnych (aktywnych) zespolow.

> [...]
>zjawisko. Opisy tegoż pojawiały się również tutaj (patrz klasyk :)).
>Rzecz teraz w tym, by mieć odwagę odnieść je również do samego

K. Lorenz pewnie by Ci spodobal bo pisze - bez
kompleksow - o czlowieku jako jednodniowej jetce.
:)))

pozdrawiam
patix

need help