Schab z szalotkami

1. Data: 2000-10-10 20:08:02

Temat: Schab z szalotkami
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam wczoraj przypadkiem szalotki! I od razu przypomnial mi sie przepis na pyszny,
delikatny schab z onymi.
To jest taka potrawa bardzo praktyczna, bo nadaje sie dla miesozernych facetow,
kobiety specjalnie na nia nie narzekaja - nie jest to kawal tlustego i przypalonego
miesiwa - a w przygotowaniu tez latwa.
Kawalek schabu bez kosci (wielkosc zalezy li i jedynie od ilosci osob, ktore beda go
jadly) smarujemy dobra, ostra musztarda i na chwile odkladamy.
Na patelni albo w brytfannie rozgrzewamy dobry olej, moze byc Planta. Wkladamy na to
schab i obsmazamy ze wszystkich stron na lekko rumiano.
Przekladamy (bez tluszczu po smazeniu) do naczynia w ktorym bedziemy dusic. Jezeli
smazylismy w brytfannie, to ja osobiscie tluszcz wylewam.
Podlewamy schab mniej wiecej szklanka bulionu (np. wolowego knorra z kostki) i dusimy
jakies pol godziny. W miedzyczasie obieramy szalotki. Potrzebujemy ok. 0,5 kilo. Im
sa mniejsze, tym ladniej wyglada jedzonko, ale za to przy obieraniu mozna sie
wsciec. Zostawiamy je w calosci. Ja dokladam jeszcze jeden nieduzy zabek czosnku. To
sie dusi kolejne circa pol godziny. Pod koniec duszenia dorzucamy spora garsc
rodzynek. Solimy wszystko (ostroznie) i przyprawiamy - troche pieprzu, troche galki
muszkatolowej. Do duszenia mozna wczesniej wrzucic ze 2 gozdziki.
Podajemy z ryzem na sypko, tudziez bialym winem.
Przepraszam, ze (tradycyjnie) nie podaje proporcji, ale podaje Wam przepisy na
potrawy ktore robilam wiele razy i robie je "na oko". Poprawie sie przy torcie
makowym (przed Gwiazdka) bo tam proporcje sa istotne ;-))

--
Magdalena W.
=====================

1. Data: 2000-10-11 09:32:50

Temat: Odp: Schab z szalotkami
Od: "Agnes" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis wyglada smakowicie, ale - ze tak zapytam - co to sa szalotki?

--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2000-10-11 09:34:10

Temat: Re: Schab z szalotkami
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis wyglada smakowicie, ale - ze tak zapytam - co to sa szalotki?

Takie tycie cebulki

ostry

1. Data: 2000-10-11 12:20:41

Od: "Michal Andruszkiewicz" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ostry" <o...@e...com.pl> wrote in message

> Takie tycie cebulki

odrobinke wieksze od tych "wlosowych" :-)))

1. Data: 2000-10-11 13:27:06

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> odrobinke wieksze od tych "wlosowych" :-)))

Ale tylko odrobinkę ;)

ostry

Schab po wiedensku - dzieki
Re: Folia aluminiowa