Schizoidalne zaburzenia osobowości

1. Data: 2006-07-10 17:26:41

Temat: Schizoidalne zaburzenia osobowości
Od: d...@i...pl (EMKa) szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem tu nowa. Zdecydowałam się do Was
napisać, ponieważ poszukuję informacji na temat
schizoidalnych zaburzeń osobowości. Być może problem
dotyczy mnie i mojego spaczonego charakteru - mam
taką wersję wydarzeń rozpatrzeć do następnego
spotkania z moją psycholog, u której zjawiłam się
ze zdiagnozowaną depresją.
Z góry dziekuję za wszelkie informacje, także wskazówki
gdzie szukać. ja próbowałam przez google, ale znalazłam
tego niewiele.

pozdrawiam, EMKa

--
Serwis www użytkowników pl.sci.psychologia: http://PSPhome.DHTML.pl
Podstawowe reguły grupy psp: http://PSPhome.DHTML.pl/reguly.html

2. Data: 2006-07-10 17:39:17

Temat: Re: Schizoidalne zaburzenia osobowości
Od: "quasi-biolog" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@i...pl (EMKa) napisał(a):

> [...]
> Z góry dziekuję za wszelkie informacje, także wskazówki
> gdzie szukać. ja próbowałam przez google, ale znalazłam

Po pierwsze - od psychologow radze trzymac sie z daleka. Idz do prawdziwego
lekarza (PSYCHIATRY) a nie do tego neo-szamana.

Po drugie. Njlepiej zacznij od Wikipedii:
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Schizoid_personality_di
sorder ] - in english
[ http://pl.wikipedia.org/wiki/Osobowo%C5%9B%C4%87_sch
izoidalna ] - po polskiemu.

Jesli chcesz zobaczyc taka osobe "w akcji", polecam obejrzenie naprawde
wybitnej serii Neon Genesis Evangelion
[ http://en.wikipedia.org/wiki/Neon_Genesis_Evangelion ]. Jedna z postaci -
Ayanami Rei [ http://en.wikipedia.org/wiki/Rei_Ayanami ] zostala tak
zaprojektowana, by imitowac SPD.

NGE, mimo ze na pierwszy rzut oka wyglada jak klasyczny serial akcji:
postapokaliptyczne science-fiction w konwencji mecha, w rzeczywistosci niesie
znacznie glabsza tresc, oparta na trzech filarach:
1) judeo-chrzescijanska symbolika i mitologia,
2) filozofia egzystencjalizmu,
3) studium chorob psychicznych i zaburzen osobowosci, czesciowo we freudowskim
ujeciu.

pozdrawiam
quasi-biolog

3. Data: 2006-07-10 18:46:59

Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10-07-2006 o 19:39:17 quasi-biolog <q...@g...pl>
napisał(a):

[...]
> Po pierwsze - od psychologow radze trzymac sie z daleka. Idz do
> prawdziwego
> lekarza (PSYCHIATRY) a nie do tego neo-szamana.

Znaczy się psycholog to taki nieprawdziwy lekarz?
Stary skąd tyś się urwał? Kolejny sfrustrowany pacjent po przejściach?
Jeśli tak to współczuję - serio -ale nic cię nie uprawnia do głupich i
płytkich uogólnień.
--

Paweł Zioło
http://my.opera.com/zielski/albums/

4. Data: 2006-07-10 19:26:34

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

EMKa wrote:
> [...]
> Z góry dziekuję za wszelkie informacje, także wskazówki
> gdzie szukać. ja próbowałam przez google, ale znalazłam

http://www.google.pl/search?q=schizoid+filetype:pdf

moim zdaniem całkiem sporo ; ]

> pozdrawiam, EMKa

pozdrawiam,

"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

5. Data: 2006-07-10 19:42:23

Od: "quasi-biolog" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zielski <p...@g...com> napisał(a):

> Znaczy się psycholog to taki nieprawdziwy lekarz?

Alez oczywiscie, ze tak. Lekarzami sa tylko ludzie po studiach medycznych.

> Stary skąd tyś się urwał? Kolejny sfrustrowany pacjent po przejściach?

Z psychologiem mialem doczynienia 2 razy w zyciu: jak mialem 9 lat robil mi
tes IQ i jak mialem lat 17 robil test IQ i na dysortografie. Naszczescie tylko
tyle.

> Jeśli tak to współczuję - serio -ale nic cię nie uprawnia do głupich i
> płytkich uogólnień.

Klasyczna psychologie uwazam za para-nauke, w ktorej twierdzenia prawdziwe
wymieszane sa z falszywymi oraz z totalnym belkotem. Nie ma ani do konca
rzetelnej metodologii, ani uporzadkowanej paradygmatami wiedzy ani tez nie
jest kompatybilna z naukami przyrodniczymi. Na domiar zlego jest strasznie
podatna na nacieki ideologiczne oraz zanieczyszczenia pseudonaukowe i
ezoteryczno-mistyczne.

Nalezy miec nadzieje, ze to co jest w psychologii cennego w przyszlosci
zostanie wchloniete przez prawdziwa nauke: psychologie ewolucyjna i
neurobiologie, a ten marksistopodobny relikt humanistycznej ignorancji z
niknie z powierzchni ziemi raz na zawsze.

To jest moja czysto subiektywna ocena.

pozdrawiam
quasi-biolog

6. Data: 2006-07-10 21:45:04

Od: Immon <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Jul 2006 19:42:23 +0000 (UTC), quasi-biolog napisał(a):

> [...]
> jest kompatybilna z naukami przyrodniczymi. Na domiar zlego jest strasznie
> podatna na nacieki ideologiczne oraz zanieczyszczenia pseudonaukowe i

Podpisuję się pod tym oburącz.

Jako 20 latek szukałem pomocy u psychologa bo zacząłem się jąkać. Nie było
to klasyczne jąkanie, lecz na zasadzie nerwicy oczekiwania. Bałem się
sytuacji, w której muszę wypowiedzieć konkretne słowo bez możliwości
zastąpienia go jakimś synonimem. Wtedy strach narastał lawinowo i wprawdzie
nie jąkałem się, ale też nie mówiłem nic, co powodowało konsternację
otoczenia. Nie muszę chyba tłumaczyć co wtedy czułem. Czasem stres narastał
do takiego poziomu, który powodował mobilizację i zaklęte słowo
wypowiadałem po kilku sekundach.

Opowiedziałem to wszystko pani psycholog, a ta o nic mnie nie wypytywała
tylko dała do wypełnienia jakieś testy - setki "podchwytliwych" zdań, które
musiałem zaakceptować lub odrzucić np. "Boję się myszy. Policjanci są
zwykle uczciwi. Często się martwie. Rzadko się czerwienię. Kocham swego
ojca. Często dzwoni mi w uchu. Czasem mam dziwne myśli. Nie lubię brudu".

Po tygodniu zgłosiłem się o umówionej godzinie i usłyszałem diagnozę:
"Pan jest niedojrzały". Osłupiałem. Spytałem: "To co mam robić?", a ona na
to: "Nic - jest pan po prostu niedojrzały". Powiedziałem do widzenia i
wyszedłem. Od tamtego czasu zainteresowałem się psychologią i sam uporałem
się z moim problemem. Niestety zajęło mi to jakieś 5 lat.

--
Immon

7. Data: 2006-07-10 22:55:39

Od: " Himera" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@i...pl (EMKa) napisał(a):

> [...]
> dotyczy mnie i mojego spaczonego charakteru - mam
> taką wersję wydarzeń rozpatrzeć do następnego
> spotkania z moją psycholog, u której zjawiłam się

Schizoid Personality Disorder - ciekawa choroba, strasznie chujowo sie z nia
zyje. Nie zycze ci jej. a tu masz linka do wikipedii.

8. Data: 2006-07-11 08:33:55

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"quasi-biolog" <q...@g...pl> wrote in message

> Po pierwsze - od psychologow radze trzymac sie z daleka. Idz do
> prawdziwego
> lekarza (PSYCHIATRY) a nie do tego neo-szamana.

Znowu atak na psycholgow czy terapeutow ze strony "prawdziwej psychiatrii".
Eh, ludzie, ludzie,
Duch

9. Data: 2006-07-11 08:40:30

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Immon" <w...@o...pl> wrote in message

Byles u jednego psycholog, rzeczywiscie potraktowal Cie dziwnie i
teraz masz uraz i bedziesz dyskredytowal psychologie do konca zycia.

To dosc czesto sie spotyka - rzecz w tym ze czlowiek ktory idzie do
psycholog jest czesto na krawedzi zalamania i oczekuje ze
psycholog bedzie dla niego ostatnia deska ratunku -
mozna powiedziec ze taki pacjent sklada na rece psycholog swoje zycie.
Gdy tylko nie jest potraktowany z odpowiednia troska,
moze czuc krzywde.
Proste.
Duch

10. Data: 2006-07-11 12:13:14

Od: Immon <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Jul 2006 10:40:30 +0200, Duch napisał(a):

> Byles u jednego psycholog, rzeczywiscie potraktowal Cie dziwnie i
> teraz masz uraz i bedziesz dyskredytowal psychologie do konca zycia.

Wnioski szalenie stereotypowe i całkowicie błędne. Otóż będąc młodym
gniewnym i ambitnym szukałem sensu istnienia i drogowskazów w swoich
życiowych wyborach. Psychologia miała mi w tym pomóc, a gdy stała się moim
hobby postanowiłem podpatrywać zawodowców w czasie ich pracy i odwiedziłem
może z 10-ciu pod różnymi pretekstami. Niestety ich porady znałem jeszcze
przed wejściem do gabinetu. Takich porad mógłby udzielać każdy człowiek z
pewnym doświadczeniem życiowym, a nawet ja wtedy jako młody sztubak.

Dzięki psychologii łatwiej systematyzować procesy psychiczne zachodzące w
człowieku i między ludźmi, ale np. żeby wytłumaczyć lub przewidzieć czyjąś
reakcję wcale nie trzeba znać naukowych określeń typu "dysonans poznawczy".
Równie dobrym przewidywaczem może być bardzo prosty człowiek - empatia jest
zdolnością wrodzoną.

--
Immon

Co mu powiedział Materazzi?
Problem ze soba
zazdrosc
Szlachcic polski koronny
Poszukiwania ludzi do analizy danych z MRI