Sens naukowca - kółko się zamyka?

1. Data: 2001-08-26 03:38:31

Temat: Sens naukowca - kółko się zamyka?
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

*Tak sobie łażę po tym portalu dla psychików, czytam głupoty i takie luźno rzucone
hasełka wszystko
pod komercje. Może się kiedyś wyrobią :-((

*No i trafiam na takie coś:

_____________
Cudowne uzdrowienia Jezusa w świetle współczesnej nauki
Temat: psychiatria

praca wygłoszona na Konferencji Studenckich Towarzystw Naukowych ŚlAM w 2000r.

Wpływ religii na człowieka jest w dzisiejszych czasach faktem bezspornym. Badania
Koeniga i Wavera
(1997) dowodzą, iż zaangażowanie w życie religijne w okresie dojrzewania wiąże się z
lepszą
adaptacją, rzadziej obserwuje się zachowania antysocjalne, samobójstwa, nadużywanie
substancji
psychoaktywnych, przestępstwa, przedwczesną inicjację seksualną oraz ciąże. U
starszych zaś osób
głęboka wiara w Boga wiąże się z lepszym stanem zdrowia psychicznego i fizycznego.
Rzadziej
występują zaburzenia depresyjne, lękowe oraz alkoholizm. Wiara pomaga znieść nieudane
i ciężkie
straty w życiu osobistym, a także choroby fizyczne i inwalidztwo. Analiza najnowszych
publikacji na
temat religii wskazuje, że jest to bardzo złożony przedmiot badania, wymagający
skomplikowanych
metod i uwzględnienia wielu czynników. Aspekt religijny w psychiatrycznych
czasopismach jest
poruszany bardzo rzadko i niewiele zajmowano się metodami, które umożliwiałyby
psychiatrii badanie
roli religii w zapobieganiu chorobom oraz w leczeniu i rehabilitacji osób z
zaburzeniami
psychicznymi. Zainteresowanie psychiatrów sprawami religii w ostatnich latach
wzrasta. Znalazło to
między innymi odzwierciedlenie w klasyfikacji psychiatrycznej, gdzie w DSM-IV
dołączono dział
dotyczący życia religijnego i duchowego.
Zarówno lekarze, w tym psychiatrzy, jak i ich pacjenci- coraz częściej sięgają do
Biblii.
Przedmiotem zainteresowania szczególnie ludzi chorych są tu między innymi cudowne
uzdrowienia Jezusa
Chrystusa. "Bez cudów Jezus nie jest Chrystusem". Cud towarzyszy chrześcijaństwu od
jego zarania.
_____________

* No i wszystko fajnie. Tylko, aż mnie dziwi datowanie tego. Rok 2000!
*A brzmi jak za Piasta kołodzieja :-))
*Za to cel pracy - szczytny.
_____________
Cel pracy
Celem niniejszej pracy jest analiza cudów Jezusa Chrystusa na podstawie Biblii i
dotychczasowych
wyników badań. Przedmiotem analizy jest funkcja cudu, cudowne uzdrowienia Jezusa
Chrystusa na
podstawie Biblii z uwzględnieniem warunków, jakie muszą być spełnione aby uzdrowienie
można było
uznać za cudowne.
_____________

*Dalej już całkowite bzdury, więc nawet nie czytajcie. Wystarczy, że ja to odwaliłem.
*Najgorszym jest całkowity brak sensownych wyników tej pracy. No chyba iż autorzy
podali tylko
fragmenty swoich wypocin.

Koło STN
Katedra i Klinika Psychiatrii i Psychoterapii ŚlAM
Górnośląskie Centrum Medyczne
Ziołowa 45/47, Katowice

*Nie zakon kawalerów życia Bożego?

*Ale przytaczam to głównie dla tych co szukają gdzieś tego sensu. A mi się coś tam
klaruje. Jak się
podklaruje to napisze.

pozdry
eTaTa

PS. Dla zasady linka
http://www.psychiatria.pl/archiwum_wyn/611&lekarz=ta

1. Data: 2001-08-26 10:09:29

Temat: Re: Sens naukowca - kółko się zamyka?
Od: b...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

eTaTa - eChild <e...@p...onet.pl> naskrobal:
> adaptacją, rzadziej obserwuje się zachowania antysocjalne, samobójstwa, nadużywa
> nie substancji
> psychoaktywnych, przestępstwa, przedwczesną inicjację seksualną oraz ciąże.
(...)
> Górnośląskie Centrum Medyczne
> Ziołowa 45/47, Katowice

z tymi ciazami to znajomi obserwuja odwrotnie...
no ale coz.
Skala naszych obserwacji jest troche zbyt mala.

--
,,a nawet kiedy bede sam... nie zmienie sie...
to nie moj swiat...''

1. Data: 2001-08-26 18:59:22

Temat: Odp: Sens naukowca - kółko się zamyka?
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <biglamer

> z tymi ciazami to znajomi obserwuja odwrotnie...
> no ale coz.
> Skala naszych obserwacji jest troche zbyt mala.

Taaaaaak....hm.......
To widać dopiero z katedry :-)

Jak sobie wleziesz na katedrę zobaczysz te tłumy w skali 1:1000 to dopiero jest pole
obserwacji.
Dlatego zawsze chciałem być kosmonautą :-))
A jestem tylko marnym robakiem i prochem. Z dupką zamiast duszki i z musem malinowym
zamiast mózgu.

pozdry
eTaTa

Wszystkie kobiety są puste!!
Slowa mistrza.
Biuletyn Elektroniczny Psychiatrii Online 19/2001
Re:mimo wszystko
Wszystkie panienki sa chore psychicznie!!!(dlugie)