Sepsa

11. Data: 2003-10-25 07:39:17

Temat: Re: Sepsa
Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości
> Najlepsze, co możesz teraz zrobić, to nie stresować się - stres osłabia
> układ odpornościowy ;-).

Masz racje :-)

Pozdrawiam.Magda

12. Data: 2003-10-25 08:36:38

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Oct 2003, Mrowka wrote:

> Tzn co trzeba robic?

leczyc ogniska ukrytego zakazenia - zeby, migdalki, zatoki
czy schorzenia ginekologiczne

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

13. Data: 2003-10-25 08:45:29

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Oct 2003, Ewa W wrote:

> Myślę, że nie da się ustrzec. Jak przed wieloma innymi chorobami i
> wypadkami, które dotykają ludzi. Z pewnymi rzeczami należy się po prostu
> pogodzić.

sepsa nie jest zadna szczegolna, oddzielna choroba - jak widac
media znow sie nie spisaly i podaly informacje w klimacie
sensacyjnym. Sepsa inaczej mowiac posocznica nazywamy ogolnoustrojowe
zakazenia dowolnym chorobotworczym czynnikiem (najczesciej bakteria).
Innymi slowy z sepsa mamy wtedy do czynienia, jesli stwierdzimy
objawy uogolnionego zakazenia calego organizmu - np. wyizolujemy
bakterie z krwi a do tego pacjent bedzie wysoko goraczkowal
i mial objawy infekcji. Sepsa moze powstac wiec na podlozu
kazdej nieleczonej infekcji - zwlaszcza chorych zebow, migdalkow,
zatok przynosowych czy nieleczonych infekcji w drogach rodnych
zwykle w sytuacji obnizonej odpornosci ustroju, po operacji.
Z tego wzgledu do planowych operacji kardiochirurgicznych wymaga
sie wyleczenia wszystkich zebow, w tym usuniecia zebow martwych
a takze dokladnego sprawdzenia czy nie ma innych ukrytych
ognisk infekcji. Niektore choroby jak wady serca sprzyjaja
tego typu infekcjom (na chorych zastawkach latwiej zagniezdzaja
sie bakterie) stad u tych chorych przed kazdym zabiegiem nawet
usunieciem zeba nalezy profilaktycznie podac antybiotyki
(trzeba powiedziec dentyscie, ginekologowii itp. ze ma sie
wade serca). U niektorych ciezko chorych np. lezacych
na oddzialach intensywnej terapii istnieje takze ryzyko
sepsy bakteriamii szpitalnymi i nie jest to problem tylko
szpitali w Polsce i "braku higieny" a jest to problem
calego swiata zwiazany z opronoscia bakterii na antybiotyki

Jak widac media znow sie nie spisaly skoro zamiast podac
rzetelne informacje sieja panike

P.

14. Data: 2003-10-25 09:17:00

Od: "andrzej glowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" napisal:
>
> leczyc ogniska ukrytego zakazenia - zeby, migdalki, zatoki
> czy schorzenia ginekologiczne

Swieta prawda ;-), a do tego prowadzic zdrowy tryb zycia, czyli dbac o
kondycje swojego ukladu odpornosciowego.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

15. Data: 2003-10-25 09:41:56

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
> On Fri, 24 Oct 2003, Ewa W wrote:

> sepsa nie jest zadna szczegolna, oddzielna choroba - jak widac
> media znow sie nie spisaly i podaly informacje w klimacie
> sensacyjnym.

no cóż, wiadomości trzeba umieć sprzedać.... :(((((
nie budząc przy tym niepotrzebnej paniki......

> [...]
> sie wyleczenia wszystkich zebow, w tym usuniecia zebow martwych
> a takze dokladnego sprawdzenia czy nie ma innych ukrytych

Dokładnie tak.
Dodam jeszcze że w wielu ośrodkach, aby zminimalizować ryzyko ciężkich seps,
poze eliminacją potencjalych ognisk przeprowadza sie przez zabiegami badania
na nosilcielstwo MRSA.

> [...]
> szpitali w Polsce i "braku higieny" a jest to problem
> calego swiata zwiazany z opronoscia bakterii na antybiotyki

Niezbyt precyzyjnie się wyraziłeś.....
Problem występowania seps w OIT nie wynika głownie z oporności bakterii na
antybiotyki. Z tej opornośći wynikają przede wszystkim problemy z ich
leczeniem i rzeczywiśćcie, w pewnym stopniu zapobieganie im.
Głównymi źródłami zakażeń w OIT są cewniki moczowe, wkłucia głębokie,
hemofiltry, rurki intubacyjne itp.itd. nakładające się na obniżonę odporność
chorych. Gdy dodamy do tego wysoką oporność bakteryjną - mamy spory problem.
A swoję drogą - ostanio dostałam wynik posiewu.... Wyhodowano enterokoka
opornego na dosłownie wszystko... :((((. I mamy problem.....
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

16. Data: 2003-10-25 10:35:49

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ludzie przyspieszają i kierunkują ewolucję":

http://science.eu.org/biologia/ewolucja.php

17. Data: 2003-10-25 16:18:18

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
> On Fri, 24 Oct 2003, Ewa W wrote:
<ciach>
Dziekuje ,troche mnie Pan uspokoil.Media potrafia zasiac panike....

Pozdrawiam.Magda

18. Data: 2003-10-25 17:36:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 25 Oct 2003, C.Jola wrote:

> Problem występowania seps w OIT nie wynika głownie z oporności bakterii na
> antybiotyki. Z tej opornośći wynikają przede wszystkim problemy z ich

zgadza sie - caly problem wynika ze zlozonej sytuacji chorego,
choroby, stosowania lekow i samego szpitala - niemniej problem
z leczeniem tych chorych wynika bardzo czesto z opornosci tych
bakterii, niejako opornosc bakterii determinuje gorsze szanse
wyleczenia. Poniewaz przymierzalem sie do pisania pracy specjalizacyjnej
z szpitalnych zapalen pluc (w koncu zrezygnowalem z tego tematu)
zebralem na ten temat pokazne pismiennictwo i podkresla sie, ze
w samym procesie leczenia juz takiej sepsy opornosc bakterii
ma duze znaczenie. Oczywiscie istotnym jest zapobieganie ...

P.

19. Data: 2003-10-27 09:35:46

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej glowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bndf2q$ate$1@news.onet.pl...

> Swieta prawda ;-), a do tego prowadzic zdrowy tryb zycia, czyli dbac o
> kondycje swojego ukladu odpornosciowego.

Postawiłabym tę zasadę na pierwszym miejscu. Bo to brak ogólnej odporności
powoduje wszelkie stany zapalne, ukryte i nieukryte.

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

Im lepszy lekarz, tym więcej zna bezwartościowych lekarstw.
Benjamin Franklin

20. Data: 2003-11-05 00:35:42

Temat: Odp: Sepsa
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.4.50.0310251037120.10260-100000@dor
ota.am.torun.pl...

> Jak widac media znow sie nie spisaly skoro zamiast podac
> rzetelne informacje sieja panike

A nie chodzi po prostu o pieniadze...jak zwykle.

Piotr Maksymowicz

zrosty na przeponie- skąd?
brown sugar
PILNE !!!!! Kto może byc dawcą krwi? Jakie warunki trzeba spełnić ? !!!!!!
problemy z pecherzykiem zolciowym, i inne takie
Niedobor