Ser (twaróg ) biały co z nim robić ?

1. Data: 2003-05-19 06:22:11

Temat: Ser (twaróg ) biały co z nim robić ?
Od: "Marcin" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw sorki za to że wstawiłem o pytanko w złym miejscu (wątek Co
przygotowac - czyli Raaatunkuuu!!!!
) teraz się poprawiam.

Mam dużo białego wiejskiego tłustego świetnego sera (moja żona robi świetny
ser ), znudziły mi się już pasty, pierogi z serem, serniki. Poszukuje
przepisów na utrwalenie sera, może jakieś wędzenie smażenie lub coś takiego.

Marcin

1. Data: 2003-05-19 07:22:57

Temat: Re: Ser (twaróg ) biały co z nim robić ?
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepisów na utrwalenie sera, może jakieś wędzenie smażenie lub coś takiego.

Cześć!
Dawno, dawno temu moja Mama robiła tak:
1. Pokrojony w plastry twaróg kładła w ciepłym miejscu, aż zgliwiał (pokrył się
pleśnią i w przekroju stracił biały kolor) Zykując "zapaszek":-)czas o ile
pamiętam liczony w tygodniach. Następnie na patelni przesmażała na maśle do
całkowitego stopienia. Potem w pergamin. I bardzo długo można było używać do
chleba. Przechowując bbez lodówki!
2. Twaróg wymieszać s solą i kminkiem, Uformować kulki wielkości małych bułek i
suszyć w ciepłym, przewiewnym miejscu (strych latem) Takie gomółki wytzrymują
rok najmarniej. Są jak kamień i można ścierać na tarce do potraw.
Pozdrówka
Michał

1. Data: 2003-05-19 07:49:24

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

**********
>pleśnią i w przekroju stracił biały kolor) Zykując "zapaszek":-)czas o ile
*******

A ja jestem bardzo ciekaw jak to wlasciwie jest z taka plesnia pod
wzgledem zdrowotnym....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-05-19 08:32:32

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości

> A ja jestem bardzo ciekaw jak to wlasciwie jest z taka plesnia pod
> wzgledem zdrowotnym....

Nie najlepiej, bo jest rakotwórcza. Ale gliwiejący ser nie musi koniecznie
spleśnieć, czasem mu się udaje nie pleśnieć, a taki smażony jest naprawdę
pyszny. Poza tym raz na jakiś czas... A Francuzi jakoś żyją (może te
szlachetne pleśnie nie wytwarzają tych toksyn) :-) Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2003-05-19 09:39:38

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla
> "Every day I make the world a little bit worse."

Przesmażasz potem dość długo w wysokiej temperaturze...
Ja do tej pory żyję
Pozdr.
Michał

1. Data: 2003-05-19 16:20:30

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl napisal(a):

>Przesmażasz potem dość długo w wysokiej temperaturze...

To pomaga? Mi sie wydawalo, ze plesn jakies toksyny produkuje.

>Ja do tej pory żyję

Zyjacy palacze takze zyja ;--).

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-05-19 16:33:06

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ser ), znudziły mi się już pasty, pierogi z serem, serniki. Poszukuje
> przepisów na utrwalenie sera, może jakieś wędzenie smażenie lub coś

Ser do miski, widelcem, lyzka czymkolwiek rozkruszyc go, na drobno, dodac
sporo smietany, do tego rzodkiewka, szczypiorek lub cebula (ze szypiorkiem
kolorowe bardziej). Posolic, mozna popieprzyc i wcinac z chlebem
posmarowanym maslem.

Albo

ser baaardzo drobno rozgniesc, mozna przez maszynke przepuscic, do tego
dodac markaryny (tak zbey bylo smarowne), koncentratu pomidorowego do
smaku - musi byc pomidorowe ;), przyprawic sola, pieprzem, papryka ostra,
slodka.. i taka paste nakladac na chleb

kiedys tato zrobil paste z zera bialego i szczypiorku (zmielonego w
maszynce) ;) ale sam wyglad odstrasza ;))))

Ugotowac makaron - swiderki, muszelki, kolanka (jakis grubszy), ser bialy
rozgniesc, ale nie powinien byc drobny, trzeba czuc , ze sie je ser bialy :)
mozna wymieszac od razu z cukrem, cukrem waniliowym, posypac cieply makaron
(lub od razu w garnku czy misce wymieszac z serem) i na koniec, jesli kto
hcce, mozna posypac jeszcze cukrem

jak cos sobie smacznego przypomne to napisze

Marta

1. Data: 2003-05-19 17:11:02

Od: "Łasuch" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:eqshcvgj69m9iu7fpmmmejbkgroehpk9mt@4ax.com...

> To pomaga? Mi sie wydawalo, ze plesn jakies toksyny produkuje.
Niejaki Fleming odkrył dzięki pleśni penicylinę
Łasuch

1. Data: 2003-05-19 18:13:14

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Łasuch napisal(a):

>Niejaki Fleming odkrył dzięki pleśni penicylinę

No i?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-05-19 18:19:43

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:dl7icvgr6u3vq14hss1egssvot9tafe9rk@4ax.com...

> No i?

No i... mamy penicyline, a inni nie musieli juz myslec jak ja wynalezc :))

Marta

Kluchy nadziewane mięskiem poszukuję:o)
Co przygotowac - czyli Raaatunkuuu!!!!
o grupie :)