Siatka na zajace i sarny

1. Data: 2002-08-05 20:12:59

Temat: Siatka na zajace i sarny
Od: "Artur" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

mam problem z zajacami i sarnami - wiadomo jaki. Wyzeraja wszystko co sie
da. Postanowilem ogrodzic dzialke (ok. 0.5 ha, czyli 300mb).

Poniewaz ma to byc ogrodzenie tymczasowe, wiec zaczalem sie zastanawiac nad
siatka "Ursus" firmy Bekaert ( www.beakert.pl ).
Siatka o wys. 160 cm ma na dole oczka o wymiarach 5cm (wys.) i 15cm (szer.)
do pol metra wysokosci. Powyzej oczka maja wymiary 10x15 cm.
Czy taka siatka zabezpieczy mnie przed tymi futrzakami???

Jesli ktos ma taka siatke, to prosze o opinie.

Artur

2. Data: 2002-08-06 06:39:15

Temat: Re: Siatka na zajace i sarny
Od: "MIM" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki tej siatce opanowałem codzienne ucieczki moich kóz afrykańskich.
Niezwykle zmyślne zwierzątka potrafią przejść mur po rynnie itd.
Siatka z pewnością zatrzyma zające i sarny tyle, że słupki powinny być
oddalone od siebie ok 2m, bo inaczej podkopią się. Przy większym rozstawie
słupków lepiej zastosować po drodze metalowe szpilki przytrzymujące siatkę
od dołu.
Na koniec uwaga, trafiają się jelenie które przeskakują nawet siatki 1,8m.
No ale chyba nie masz takiego w pobliżu, a jeśli masz to ..... spróbuj go
polubić :-)

3. Data: 2002-08-06 20:52:37

Od: "Land Rover Club PL" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artur <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aimlga$ige$...@n...onet.pl...
> [...]
> Czy taka siatka zabezpieczy mnie przed tymi futrzakami???
>
> Jesli ktos ma taka siatke, to prosze o opinie.

W sprawie siatki... grodzenie przed zwierzyna stalo sie ostatnio modne i
traktowane jako skuteczne... niestety nie jest tak do konca. Zajaca moze
zatrzyma drobnooczkowa siatka ale sarne i jelenia nie zupelnie. Potrafia one
bez trudu przeskoczyc taka siatke, sama bylam swiadkiem takich wycznow.
Dziki natomiast przechodza pod spodem i nie ma na nie zadnej rady, nawet
szpilkowanie nie pomaga. Mamkament siatek i to duzy to taki, ze zwierzyna
jej nie widzi co czesto konczy sie uderzeniem w siatke i smiercia
zwierzecia. Widzialam kiedys caly szkielet jelenia wplatanego porozem w
taka siatke. Zwierze musialo dlugo umierac z glodu i pragnienia. Dlatego
moja opinia o siatkach nie jest najlepsza. Proponuje wiec bardziej
tradycyjne grodzenia z zerdzi.
Pozdrawiam
Joanna

4. Data: 2002-08-08 07:16:25

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Twoja propozycja, niestety, nie jest skuteczna przeciw zajacom. Pozostaje
siatka. Moje wieloletnie proby powstrzymania saren przed przychodzeniem i
odzieraniem (palowaniem - tak to nazywaja lesnicy i mysliwi) drzewek sa jak
dotad nieskuteczne. Mozna oczywiscie ogrodzic zerdziami kazde drzewko z
osobna, ale...
Slowem - chyba bede musial zastanowic sie nad siatka... Na zajace - tylko
siatka. Nie wiem, czy ta zaproponowana przez Artura wystarczy - stosuja ja
lesnicy w szkolkach i nasadzeniach.
pik

5. Data: 2002-08-08 08:16:38

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kieraciński napisał:
> Twoja propozycja, niestety, nie jest skuteczna przeciw zajacom. Pozostaje
> siatka.

Najbardziej skuteczna przeciw zającom i przy okazji innym drobnym gryzoniom
jest plastikowa drobna siatka okręcona wokół pnia .

> [...]
jak
> dotad nieskuteczne.
>Mozna oczywiscie ogrodzic zerdziami kazde drzewko z

Cztery paliki wokół każdego drzewka to za mało lepiej na sześć . Trzeba
robić dużym obwodem, bo taki jelonek ma długą szyję i rogi, więc zazwyczaj
sięgnie do pnia. Można wbić jeszcze ze trzy bambusy przy samym pniu pionowo
dla ochrony kory.
U nas nie przestrzegając terminu wycierania scypułu, jelonek jeszcze w lipcu
zniszczył parę drzewek, w tym najpiekniejszą z naszych lip, lipę Henryego
(:-((((
Obecnie zabieram włosy od fryzjera i bedę posypywać. Podobno ten zapach je
odstrasza. Oby ...

Pozdóweczki - Jagoda

6. Data: 2002-08-11 18:15:40

Temat: Odp: Siatka na zajace i sarny
Od: "Artur" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zazwyczaj
> sięgnie do pnia. Można wbić jeszcze ze trzy bambusy przy samym pniu

Swietnie, ale ja mam ponad setke swierkow :-))))
Myslalem o takich rozwiazaniach, ale chyba bedzie siatka.
Lesno - autostradowa, wys 1.6m, cena 5zl/mb (to jak by kogos interesowala
cena czegos takiego).
No, chyba ze ktos slyszal o tanszej w poludniowej Polsce- to bede wdzieczny
za informacje.

Pozdrawiam,
Artur

borowka amerykanska
Grupo - do do Was, o Was, proszę o opinie
[3m] Ziemia do ogrodka
winorosl do orgrodu/dzialki
malwy