Grupo - do do Was, o Was, proszę o opinie

1. Data: 2002-08-05 19:40:02

Temat: Grupo - do do Was, o Was, proszę o opinie
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To wiadomość, którą napisałem jako odpowiedź kilka postów wcześniej,
ale skoro już coś się naklepało, a nosiłem się z tym od dłuższego czasu -
a no to bomba w górę!:

Jak zauważyłem dzielenie się wiedzą na tej grupie ogranicza się
do wymainy opinii pomiędzy znajomymi - nowi traktowani
są z góry - przykre - ale sam na sobie doświadczyłem
Jakoś niewielu bierze pod uwagę, że szukanie wiadomości
w internecie w dziedzinie, w której jest się początkującym to trudna sprawa.
Porównam tą sytuację do w/g mnie podobnej - grupa o kuchni -
tam również nie jestem fachowcem, :) ale traktuję to jako cenne źródło
wiedzy, kiedy mam problem - w ciągu kilku godzin jest rozwiązanie, do
którego może
doszedłbym sam , ale po jakim czasie, (którego często brakuje) i jakim
wysiłkiem
wiem wiem - to do czego się samemu dojdzie długo zapada w pamięci
ale z drugiej strony wywalanie otwartych drzwi?

Sam mam zapisanych na dysku kilka rozwiązań problemów, na których się znam
i zawsze na grupie (innotematycznej) nie patrzę kto pyta, tylko wklejam
bo wiem, ile nieraz wysiłku kosztowało mnie znalezienie rozwiązania.

W tym miejscu wypada złożyć ukłon w stronę winoroślowców, dzięki
nim mam w szklarence pierwsze okazy.
Tych drugich nie wspomnę.........

--
pozdrawiam Marek Kluczewski
www.neon.com.pl

2. Data: 2002-08-05 20:13:12

Temat: Re: Grupo - do do Was, o Was, proszę o opinie
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i zawsze na grupie (innotematycznej) nie patrzę kto pyta, tylko wklejam
> bo wiem, ile nieraz wysiłku kosztowało mnie znalezienie rozwiązania.

Marku, tu nie ma etatowych odpowiadaczy, naprawdę, a wiekszość odpowiedzi
lezy w archiwum. Podobnie jest i na kuchni, tyle, że specyfika inna. Teraz
w ogrodach prace ida pełną parą więc nie licz na nic więcej i dziękuj za
to co dostaniesz.

> W tym miejscu wypada złożyć ukłon w stronę winoroślowców, dzięki
> nim mam w szklarence pierwsze okazy.
> Tych drugich nie wspomnę.........

Masz na myśli?
O B., nawet nie wypowiem tego WIELKIEGO IMIENIA!!!
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Than break some."

3. Data: 2002-08-05 20:46:37

Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w ogrodach prace ida pełną parą więc nie licz na nic więcej i dziękuj za

Żeby przeszukać archiwum trzeba wiedzieć czego szukać - a jak ja mogę
tylko o problenie opowiedzieć, a nie zdefiniować -
Mój post nie dotyczy ostatnich czasów - oglądam grupę od 2 lat
bez jednego miesiąca, od kiedy stałem się posiadaczem pięknej działeczki
(1ha)

hmmm, nie jestem pewien, ale chyba tak
pozdrawiam
Marek Kluczewski

4. Data: 2002-08-06 12:25:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> W tym miejscu wypada złożyć ukłon w stronę winoroślowców, dzięki
> nim mam w szklarence pierwsze okazy.
Jakie odmiany??? Pochwal się! :-)))
Ukłony odwzajemniam :-)
Janusz

5. Data: 2002-08-06 16:15:27

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

At 21:40 02-08-05, you wrote:
> [...]
>Jakoś niewielu bierze pod uwagę, że szukanie wiadomości
>w internecie w dziedzinie, w której jest się początkującym to trudna sprawa.

Przede wszystkim, to tutaj bardzo grzecznie traktuje sie milionowe pytanie
o wytepienie kreta czy o to z czego zrobic zywoplot. Jestem na grupach na
ktorych zadanie przez "nowego" jakiegos banalnego pytania bywa znacznie
gorzej traktowane.

Jezeli ktos szuka informacji w Internecie, to powinien znac choc troche
Netykiete. Z tego co wiem, przyjete jest na grupach newsowych, ze 'nowy'
najpierw obserwuje grupe przez czas jakis a potem wlacza sie do dyskusji.

Musze przyznac, ze traktowanie grup newsowych jako darmowego zrodla porad
troche mnie denerwuje. Postrzegam taka grupe jako krag
znajomych/przyjaciol, ktorzy dziela sie miedzy soba swoja wiedza. Takich
'jednorazowych' grupowiczow zadajacych jedno pytanie a potem znikajacych z
grupy raczej do przyjaciol trudno zaliczyc, nieprawdaz? Tym bardziej dziwne
jest dla mnie agresywne wymaganie przez takiego 'nowego' odpowiedzi na
zadane pytanie lub wysylanie pytania n razy... Z reguly taki jednorazowy
pytacz bynajmniej nie ma zamiaru niczym sie z grupa dzielic- nawet skromna
informacja o sobie.

Pozdrowki,
Anka

---
"Czas geologiczny jest generatorem rzeczy nieprawdopodobnych, tylko rzeczy
niemozliwe nie zdarzaja sie nigdy"
---

---
Super promocyjna oferta dla mieszkancow Krakowa
http://www.promocja.kki.pl/radio.html
---

6. Data: 2002-08-06 20:42:24

Temat: Re: Grupo - do do Was, o Was, prosze o opinie
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sunnie" <s...@k...net.pl> napisal w wiadomosci
.
> Jezeli ktos szuka informacji w Internecie, to powinien znac choc troche
> Netykiete. Z tego co wiem, przyjete jest na grupach newsowych, ze 'nowy'
> najpierw obserwuje grupe przez czas jakis a potem wlacza sie do dyskusji.

Czy uwazasz, ze 2 lata to za malo?

> Musze przyznac, ze traktowanie grup newsowych jako darmowego zrodla porad
> troche mnie denerwuje. Postrzegam taka grupe jako krag
> znajomych/przyjaciol, ktorzy dziela sie miedzy soba swoja wiedza.

Od czegos trzeba zaczac - pamietasz Swój pierwszy raz?

> [...]
> jest dla mnie agresywne wymaganie przez takiego 'nowego' odpowiedzi na
> zadane pytanie lub wysylanie pytania n razy...

Nigdy nie zadawalem pytania dwukrotnie, ani "agresywnie" nie domagalem sie
odpowiedzi

Z reguly taki jednorazowy
> pytacz bynajmniej nie ma zamiaru niczym sie z grupa dzielic- nawet skromna
> informacja o sobie.

A moze z czasem bedzie, jak bedzie mial sie czym dzielic - swoimi
doswiadczeniami
szkalrniowymi (posiadam takowa od kwietnia podzielilem sie juz z wieloma
osobami - mimo,
ze nie mam podstaw teoretycznych jedynie niewielkie praktyczne)

--
wzajemnie pozdrawiam Marek Kluczewski
www.neon.com.pl

7. Data: 2002-08-06 20:52:44

Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jakie odmiany??? Pochwal się! :-)))

Skorzystałem ze szkółki P. Piątka z Zawady (przekazałem pozdrowienia)
rosną: Kordianka, Sołnoczka, Festive, V-25/20, Polar, Muskat
Dziękuję - otrzymałem sporo informacji o pielęgnacji, odbyłem wycieczkę
po szkalrni P. Piątka gdzie na przykładach pokazywał mi jak prowadzić
roślinki.
Od wiosny mają ok 1.5 m przyrostu - bardzo boję się je przyciąć - w końcu
tak pięknie wyrosły
podejrzewam, że będę miał jeszcze wieeeele pytań

8. Data: 2002-08-07 13:28:32

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

At 22:42 02-08-06, you wrote:
>Uzytkownik "Sunnie" <s...@k...net.pl> napisal w wiadomosci
..

>Czy uwazasz, ze 2 lata to za malo?

Nie mowilam personalnie do Ciebie tylko w ogolnosci. Skoro obserwowales
grupe, to wiesz jakie tu panuja zwyczaje...

>Od czegos trzeba zaczac - pamietasz Swój pierwszy raz?

Tak, przedstawilam sie grzecznie i czytalam ile wlezie :) {tak bylo,
Jerzy?} Zdaje sie pytalam tez o jakies rosliny na piaszczysta glebe- dla
rodzicow. :)

>dziwne
>
>Nigdy nie zadawalem pytania dwukrotnie, ani "agresywnie" nie domagalem sie
>odpowiedzi

Znow nie mialam Ciebie na mysli. Nie bierz wszystkiego tak do siebie :)

> [...]
>osobami - mimo,
>ze nie mam podstaw teoretycznych jedynie niewielkie praktyczne)

I chwala ci za to. Zobacz tylko ilu jest 'grupowiczow' ktorzy wchodza
zadaja pytanie i otrzymawszy lub nie odpowiedz znikaja...

A wiesz moze cos o oranzeriach? :) Wlasnie zanabylam ksiazke "Ogrod zimowy"
J. Frantz, S.Hanke, M. Krampen, D.Schempp (typowo polscy autorzy, he he)
celem zdobycia jakiejs wiedzy o przedmiocie. Bede miec oranzerie w domu a
wiec zeby mi jej 'fachowiec' nie sp.. trzeba sie obczytac.

A propos moze ktos zasugeruje cos dla laika w zakresie budownictwa ladowego
;) (wiem wiem, NTG, ale co tam ;) Muratora juz kupuje..

Pozdrowki,
Anka

---

9. Data: 2002-08-07 19:47:59

Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
..
Co do calego powyzszego - OK

> [...]
> celem zdobycia jakiejs wiedzy o przedmiocie. Bede miec oranzerie w domu a
> wiec zeby mi jej 'fachowiec' nie sp.. trzeba sie obczytac.
Niestety nie, bardziej interesuja mnie roslinki dajace cos, co mozna
spróbowac
(jestem lakomczuchem), ale w kwestii ksiazek mam juz pewne doswiadczenie
widzac taki sklad autorski z malym zainteresowaniem przejrzalby srodek
inne warunki klimatyczne (chyba, ze jestes z okolic Wroclaw i na zachód)
prawdopodobnie inne nawozenie, srodki ochrony roslin oraz co smutne
inna pomoc w zwyklym sklepie ogrodniczym (u mnie - miasto powiatowe
jest DRAMAT - dlatego usiluje przepytywac grupe)
Spróbóje zapytac znajomych, którzy maja takowa w domu - ale odpowiem
dopiero najwczesniej za 2 tygodnie (czy bedzie ona ogrzewana?, jaka
temperatura zima? jaka powierzchnia? poludniowa sciana?

> A propos moze ktos zasugeruje cos dla laika w zakresie budownictwa
ladowego
> ;) (wiem wiem, NTG, ale co tam ;) Muratora juz kupuje..

spróbój poczytac pl.misc.budowanie, murator ma nienajlepsza opinie.
ja mam podobny problem - przecwiczylem pierwsze kroki na budowie
garazu, teraz wiem wiecej przy rozbudowie domu

10. Data: 2002-08-09 13:39:54

Temat: O oranzerii i budowaniu bylo Re: Grupo - do do Was, o Was, prosze o opinie
Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

At 21:47 02-08-07, you wrote:
> [...]

>inna pomoc w zwyklym sklepie ogrodniczym (u mnie - miasto powiatowe
>jest DRAMAT - dlatego usiluje przepytywac grupe)

Z ta moja oranzeria to jest tak, ze wymyslilam to sobie dawno temu. Lubie
rosliny doniczkowe, szczegolnie kwitnace a one sa z reguly bardzo
'wymagjace' jezeli chodzi o warunki uprawy- stad pomysl na oranzerie.
Teraz kiedy mam w perspektywie wlasny dom z oranzeria nalezaloby sie troche
zainteresowac strona techniczna przedsiewziecia. Niestety w projekcie domu
jest tylko notatka "oranzeria wedlug indywidualnego projektu" (a ja glupia
myslalam ze jak zamawiam projekt z oranzeria to bedzie w nim wsio :( ). Tak
wiec bede musiala poszukac projektanta-wykonawcy, stad potrzeba obczytania
sie troche w temacie. Glownie chodzi mi o rozwiazania techniczne (rodzaj
szyb itepe) plus garsc info o oprzyrzadowaniu (nawilzacze itepe), boje sie
myslec o kosztach...
Wiem, ze ksiazka, ktora kupilam moze sie nieco mijac z naszymi warunkami
klimatycznymi, ale czesci poszukiwanych informacji mi dostarczy. Na pomoc
'fachowca' nie licze- raczej mam zamiar doczytac i orientowac sie w
temacie, zeby facet widzial ze kitu mi nie wcisnie i nie nacial mnie na cos
drogiego co mi nie bedzie potrzebne.

>Spróbóje zapytac znajomych, którzy maja takowa w domu - ale odpowiem
>dopiero najwczesniej za 2 tygodnie (czy bedzie ona ogrzewana?, jaka
>temperatura zima? jaka powierzchnia? poludniowa sciana?

Bedzie ogrzewana i nawilzana (nie wiem czy bedze mnie stac na automatyke
kontrolujaca warunki termiczne i wilgotnosciowe) no i doswietlana, zima
mysle ze ok. 18-20 st, to bedzie zalezalo od wyboru gatunkow. Sciana polnocna.

>ladowego
>
>spróbój poczytac pl.misc.budowanie, murator ma nienajlepsza opinie.
>ja mam podobny problem - przecwiczylem pierwsze kroki na budowie
>garazu, teraz wiem wiecej przy rozbudowie domu

Podczytuje pl.misc.budowanie od pewnego czasu regularnie. Muratora kupuje z
podobnych wzgledow jak ksiazke o oranzerii :). W razie czego moge liczyc na
pomoc rodzicow, ktorzy niejeden remont i budowe przezyli takze mozna
powiedziec, ze sie na tym znaja..

Pozdrowki,
Anka

---