Simvasterol i problem :)

1. Data: 2007-03-02 11:45:21

Temat: Simvasterol i problem :)
Od: "Jacek." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam następujące pytanie. Ze względu na podwyższony znacznie poziom cholesterolu
lekarz zapisał mi Simvasterol - 20 mg co drugi dzień na noc. Na dzień
dzisiejszy wybrałem 4 tabletki (8 dni leczenia). Mam wrażenie, że odczuwam
osłabienie mięśni, uczucie jakby lekkiego skurczu w łydkach. W ulotce leku
przeczytałem o możliwości wystąpienia jakiegoś rozpadu mięśni. Niemniej jednak
jestem hipochondrykiem i obawiam się, że opisane dolegliwości są moim wymysłem,
na podstawie tego co wyczytałem w ulotce.

Moje pytanie do lekarzy brzmi, czy możliwe jest wystapienie objawów miopatii po
zażyciu 4 tabletego 20 mg simwastatyny, czy jest to raczej niemożliwe ? Jeśli
jest to możliwe to pójde do lekarza to zgłosić, ale nie chce wyjść na idiote.

Pozdrawiam
Jacek

2. Data: 2007-03-02 18:15:49

Temat: Re: Simvasterol i problem :)
Od: "Dominik" <domik@[bubel]_epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

przy dawce 20 mg masz niemal zerowe szanse na ten objaw niepożądany

myślę, że to hipochondria Twoja Cię wzywa :) aczkolwiek jeśli oprócz owych
"mrowień" masz stany podgorączkowe i ciemny kolor moczu - pędź do lekarza :)

Dominik

grypa żołądkowa a rotawirus?
WYTYCZNA 1 (dla polskiej służby zdrowia)
I znowu bóle mięśni i denne sampooczucie.
nowotwory i suplementy
podwojne widzenie