Skąd u człowieka biorą się problemy...?

1. Data: 2001-08-14 19:22:12

Temat: Skąd u człowieka biorą się problemy...?
Od: "dark" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skąd u człowieka biorą się problemy, doły, depresje itd??? Jak myślicie?

1. Data: 2001-08-14 19:44:38

Temat: Odp: Skąd u człowieka biorą się problemy...?
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd u człowieka biorą się problemy, doły, depresje itd??? Jak myślicie?

Z nie czytania grupy !

A całej reszcie dziękuję, bo mi uświadomiła (po za paroma wyjątkami), że daleko mi do
dołu tej
drabiny.
A grupa jako taka powinna się przenieść na pl.reg.przytulanki. Ot co!

Czego tym razem tylko Wam życzę.
eTaTa

1. Data: 2001-08-14 19:48:02

Temat: Re: Skąd u człowieka biorą się problemy...?
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9lbu1h$pr6$1@news.tpi.pl>, d...@i...pl says...
> Skąd u człowieka biorą się problemy, doły, depresje itd??? Jak myślicie?

Za maly obrot serotnonina???? Zbyt latwa odpowiedz...

1. Data: 2001-08-14 19:59:38

Od: "_Yoshi" <x...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dark <d...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lbu1h$pr6$...@n...tpi.pl...
> Skąd u człowieka biorą się problemy, doły, depresje itd??? Jak myślicie?

Czlowiek to cholernie myslace zwierze, a zazwyczaj im wieksza zlozonosc tego
myslenia, tym wiecej moze sobie powyobrazac, pozazdroscic innym, a przede
wszystkim polezec i myslec 'ale fajnie by bylo, gdyby...'.
Bodajze buddyzm mowi, ze powodem cierpienia sa niezaspokojone pragnienia,
czy to dotyczace tego kim chcielibysmy byc, jak chcielibysmy wygladac, ile
zarabiac i jakim carem sie bujac, ale takze w stosunku do naszych
najblizszych, zawiedzione oczekiwania, itp.
Wiec krotko mowiac odrzucajac te zbedne pragnienia ( bo takiego laknienia,
to bym nie odrzucal ;) ) powinnismy byc szczesliwsi.
Wiecej o tej godzinie, to nie wypoce ;)
pozdrawiam, _Yoshi

1. Data: 2001-08-14 20:32:33

Od: g...@i...pl (Agnieszka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
daleko >mi do dołu tej
>drabiny.
>A grupa jako taka powinna się przenieść na pl.reg.przytulanki. Ot co!

eTaTa dziś nie w humorze?
dołuje grupę:((((((((

przykro się zrobiło
:(((((((((((

pozdrawiam
smutna agnieszka (guniek)
:(

1. Data: 2001-08-14 20:57:07

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
do dołu tej
> drabiny.
> A grupa jako taka powinna się przenieść na pl.reg.przytulanki. Ot co!

Za co nas znów bijesz;))) ?
Eva

1. Data: 2001-08-14 23:55:35

Od: "Kubuś Puchatek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_Yoshi" <x...@c...com> napisał w wiadomości

> Wiecej o tej godzinie, to nie wypoce ;)
> pozdrawiam, _Yoshi

Z siedzenia po nocach ? ;)

A moze z rozdzwieku pomiedzy tym co chcemy i co mozemy ...

K.P.

1. Data: 2001-08-16 08:19:59

Od: "Duch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zarabiac i jakim carem sie bujac, ale takze w stosunku do naszych
> najblizszych, zawiedzione oczekiwania, itp.

Pewnie tak, jak czlowiek nie ma samochodu to jego wizja szczescia
to miec samochod.
Jak go juz ma to traktuje to jako normalke
(poza kilkoma sekundami radosci, "prosze o to pana kluczyki")
i pojawia sie nowa wizja szczescia -> lepszy samochod,
szczescie jest ciagle "z przodu".
No tak, ale co teraz?
Zlikwidowac pragnienia? Pozbyc sie ich?
Zdrufka, Duch

1. Data: 2001-08-16 08:37:22

Od: "_Yoshi" <x...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lfvh1$465$...@n...tpi.pl...
> [...]
> (poza kilkoma sekundami radosci, "prosze o to pana kluczyki")
> i pojawia sie nowa wizja szczescia -> lepszy samochod,

Mniej wiecej, buddyzm uczy, ze kiedy czlowiek osiagnie nirwane, to pozbedzie
sie wszelkiego cierpienia ( 3. Prawda o Zniszczeniue Cierpienia, Nirodha ).
Droga do tego jednak jest dluuga i w sumie niewielku gosciom sie to udalo
zaczelo sie chyba od Buddy, w czasach wspolczesnych ludzi takich nazywa sie
'oswieconymi', czasami przyjezdzaja takze do Polski, prowadzic medytacje i
spotakania z ludzmi, szczerze polecam ).
A co do szczegolow, to pozwole sobie zacytowac :
"A to jest, o wy, mnisi, szlachetna prawda o drodze prowadzacej do
zniszczenia cierpienia : jest nia szlachetna, z osmiu czesci zlozona Sciezka
: sluszny poglad, sluszne postanowienie, sluszne slowo, sluszny czyn,
sluszny zywot, sluszne dazenie, sluszne skupienie, sluszna medytacja."
(Mahawagga, przeklad S. Schayera, 'Buddyzm', Warszawa 1980, str 248 )
Dla wszystkich anty-buddystow, to chcialem zauwazyc, ze jest to analogiczne
do tego, co mowia przykazania chrzescijanskie.
_Yoshi

1. Data: 2001-08-16 10:17:21

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dla wszystkich anty-buddystow, to chcialem zauwazyc, ze jest to analogiczne
> do tego, co mowia przykazania chrzescijanskie.

Swietnie, ze to napisales, Yoshi.
Daloby się z pewnoscia dostrzec wiecej takich analogii pomiedzy filozofiami
i religiami. Trzeba tylko chciec szukac i troszeczke nad tym pomedytowac;)).
Pozdrawiam, Eva

off topic - PRZESTĘPSTWO, a raczej wykroczenie... (nie czytać!)
Komunikaty podprogowe czy nie podprogowe
Okazywanie uczuc
Rady, rady... super porady.
Dobro i zlo