Skleroza? - to bardzo przyjemne :-)

1. Data: 2003-10-02 10:12:59

Temat: Skleroza? - to bardzo przyjemne :-)
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzebiąc za czymś w starych książkach dokonałem przyjemnego odkrycia. Mam
książkę, o której nie pamiętałem w ogóle, że ją mam! Pochodzi z połowy lat
osiemdziesiatych ubiegłego wieku gdy kupowalo sie wszystkie książki jakie
własnie "rzucili" i gdy nawet nie śniło mi sie, że kiedykolwiek zielonym
badziewiem będę się interesował. ;-)) I tak sobie w dziewiczym stanie
przestała bidulka na półce niemal 20 lat. :-)))))))
"Weekend na działce" . Baaaaaaaardzo ładna książka. I całkiem nowa. :-) I
zdaje się użyteczna dla takich ogrodniczych tumanów jak ja.
Z języka enerdowskiego jest tłumaczona. W krótkich enerdowskich słowach i
ponumerowanych akapitach mówi co trzeba robić w ogrodzie ozdobnym, na
parapetach, w warzywniku, w sadzie itp. w styczniu, w lutym, w maju... itd.
Tak sprytnie, ze nie trzeba czytac całej książki za jednym zamachem tylko
langsam, langsam... gdy przyjdzie czas grudnia to poczytamy co w grudniu z
zielonym badziewiem trzeba robić ;-)
A na październik? Np. porada nr 1902: "Gdy mamy silne wiatry /to jest
książka ogrodnicza, a nie medyczna/ powinniśmy zdecydować się na posadzenie
drzew stanowiących osłone przeciwwietrzną. Celem zadrzewienia nie jest
zatrzymanie wiatrów, lecz jedynie wytracenie ich siły...." itd. Albo porada
1937: "Bulwy montbrecji możemy pozostawić w ziemi na zimę jeżeli okryjemy je
warstwą ochronną z suchych liści lub torfu. Warstwa taka w okolicach o
surowych zimach powinna mieć grubość około 25 cm. Po przezimowaniu w ziemi
kwitną one najlepiej."
Wiedzieliście o tym???? Nawiasem mowiąc: co to jest ta montbrecja????
I jest jeszcze w tej książce nader interesujący wykaz gatunkow i odmian
roslin do ogrodu z kurzopisem wyglądu i wskazaniami specjalnymi, okresem
kwitnienia, zastosowaniem itp.
Baaaaaaaaardzo ładna książka. :-))))
Od czasu do czasu będe Was dokarmiał poradami w niej zawartymi. A ponieważ
klimat enerdowski zblizony do naszego, toż to o rzut beretem tylko od
Sapijaszków, Ewy, Majki czy Zosi - to one powinny być bezcenne. :-)))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Wadę książka ma jedną: o winoroślach ani słowa ;-(((
J.

2. Data: 2003-10-02 12:46:37

Temat: Odp: Skleroza? - to bardzo przyjemne :-)
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blgto0$ip9$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> kwitną one najlepiej."
> Wiedzieliście o tym???? Nawiasem mowiąc: co to jest ta montbrecja????

Montbrecja to inaczej krokosmia :-) Nie iwem tylko czy po przezimowaniu w
gruncie kwitna lepiek, bo moje po takim zimowaniu dopiero bedą kwitły. To
chyba trochę późno, nie?

> [...]
> klimat enerdowski zblizony do naszego, toż to o rzut beretem tylko od
> Sapijaszków, Ewy, Majki czy Zosi - to one powinny być bezcenne. :-)))))))

Możesz nas dokarmiać, klimat Żuław też do tego zachodniego jest zbliżony :-)

> PS
> Wadę książka ma jedną: o winoroślach ani słowa ;-(((

A czego Ty o winoroślach jeszcze nie wiesz? ;-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

3. Data: 2003-10-02 13:43:26

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blh6jd$5s$...@n...news.tpi.pl...

> A czego Ty o winoroślach jeszcze nie wiesz? ;-)

Tego o czym nie wiemy i tego, że czegoś nie wiemy dowiadujemy sie na ogół
dopiero po przeczytaniu czegoś ( np. pl-rec-ogrody) :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2003-10-02 14:22:19

Temat: Re: Skleroza? - to bardzo przyjemne :-)
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
> gruncie kwitna lepiek, bo moje po takim zimowaniu dopiero bedą kwitły. To

One maja długi okres wegetacji. Lucyfera wykopałam w weekend z resztkami
kwiatów, a drobne dziczki dopiero zabieraja się za kwitnienie. Nie wiem, czy
je wykopię, nie są specjalnie rewelacyjne. Moja starusza znajoma nigdy nie
wykopywała, a ja bulwy, które od niej dostawałam, zostawiałam na zimę w
gruncie i zawsze przemarzały. No , ale 2 gałązki świerkowe to nie 25 cm:-)

I nie mów mi o suchych liściach! Po jakichkolwkiek opadach robi się z tego
mokra maź przecież!

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-10-02 14:36:51

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blhc6j$4mj$...@z...polsl.gliwice.pl...

> I nie mów mi o suchych liściach! Po jakichkolwkiek opadach robi się z tego
> mokra maź przecież!

To nie ja! To enerdowska propaganda! :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2003-10-02 15:40:33

Temat: Re: Odp: Skleroza? - to bardzo przyjemne :-)
Od: "Szymon K." <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz nas dokarmiać, klimat Żuław też do tego zachodniego jest zbliżony :-)

To ja tu siedze miesiacami, czytam od deski do deski i dopiero teraz sie
dowiaduje ze mam tu swoja "krajanke-zulawianke" ?!?! :):)

7. Data: 2003-10-02 16:34:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:blhc6j$4mj$...@z...polsl.gliwice.pl...

> To nie ja! To enerdowska propaganda! :-)

Nie tylko - zalecenia nt. okrywy z suchych liści czytam w prawie każdej
książce i wielu artykułach o okrywaniu roślin.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2003-10-02 17:36:38

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blhjtq$rqf$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Nie tylko - zalecenia nt. okrywy z suchych liści czytam w prawie każdej >
książce i wielu artykułach o okrywaniu roślin.

A może coś w tym jest? Może tu chodzi o okreslone liscie?
Np. zaraz za ogrodzeniem mojej dzialki rośnie olbrzymi dąb. I sypie mi
liśćmi, które jesli nie posprzątam, mogą przez 3 lata być w nienaruszonym
stanie - takie draństwo!
No to może do okrywanie takie sie by nadawały??
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2003-10-02 18:25:59

Temat: Odp: Odp: Skleroza? - to bardzo przyjemne :-)
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Szymon K. <s...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blhgth$hv2$...@i...gazeta.pl...

> To ja tu siedze miesiacami, czytam od deski do deski i dopiero teraz sie
> dowiaduje ze mam tu swoja "krajanke-zulawianke" ?!?! :):)

O kurcze !!! A skąd jesteś? :-)))
--
Pozdrawiam, Kaśka

10. Data: 2003-10-02 18:50:15

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz
(...)
> Nie tylko - zalecenia nt. okrywy z suchych liści czytam w prawie każdej
> książce i wielu artykułach o okrywaniu roślin.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Jestem za okrywą z liści, stosuję :-)
:-) Bogusław

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

Wierzba energetyczna - patyczki do nasadzeń, potrzebuje ktoś ?
problem
Pnącze z owocem
Test
Szykuje się robota ;(((