Skutki faszyzmu

11. Data: 2023-07-22 22:33:20

Temat: Re: Skutki faszyzmu
Od: "M. Z." <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 22 lipca 2023 o 12:15:42 UTC+2 Kviat napisał(a):
> [...]
,,Unia Europejska", w której Niemcy już bez przeszkód realizują swoje neoimperialne
zapędy wobec tych, na których kiedyś napadli i wytłukli.

> Paranoja to bardzo przykra przypadłość.

Twój stan nie jest dla mnie żadnym zaskoczeniem, ale nie usprawiedliwia niewiedzy
n.t. hegemonii Niemiec w Europie i UE. No takie podstawy nawet w twoim stanie
powinieneś wiedzieć, jeśli cokolwiek kojarzysz miedzy atakami:

,,(...)No dobrze, ale mówiliśmy też o niemieckiej hegemonii, która jest stricte
polityczna.

- Zgoda, ale mówiliśmy też, że inne państwa członkowskie na to pozwalały. Jeśli
dobrze pamiętam, to np. były szef polskiej dyplomacji Radosław Sikorski w listopadzie
2011 roku w Berlinie wskazywał wręcz na "konieczność" niemieckiej dominacji w
Europie. Stwierdził, że mniej obawia się niemieckiego przywództwa niż niemieckiej
"bezczynności". Można uznać, że tego rodzaju wypowiedzi umacniały tylko niemiecki
rząd w przekonaniu, że ta rola im się należy. Ale trzeba też przyznać, że nie
wszystkim niemieckim politykom ona się podoba. O tym, że ta rola jest w pewnym
stopniu mimowolna, świadczą głosy sprzeciwiające się zbyt dużej odpowiedzialności
Niemiec za procesy zachodzące w UE. Ale koniec końców decyzje będzie podejmować i tak
kanclerz Angela Merkel.

Przy czym w przeszłości nie interesowały ją ani opinie zarządu Bundesbanku, ani
sędziów Trybunału Konstytucyjnego w sprawie polityki pieniężnej EBC. I tak już
prawdopodobnie pozostanie do jej abdykacji w roku wyborczym 2021. Przy czym akurat w
kwestiach finansów oraz strefy euro wiodącą rolę Niemcy przyjęły już od początku
istnienia wspólnej waluty. Nikt jej im nie narzucił, do głównych architektów strefy
euro należą głównie niemieccy politycy i oni z pełną świadomością chcieli nadawać w
tej sprawie ton. Choć na pewno wtedy jeszcze nie myśleli o uwspólnotowieniu długów.
Ale dziś, już w pełni świadomi swojej rozbudowanej hegemonii, mogą wprowadzać
rozmaite "konieczne" zmiany.

Niektórzy twierdzą, że dzięki ożywieniu osi Paryż-Berlin prezydent Francji ograniczy
niemiecką hegemonię.

- Obecna prezydencja RFN w Unii oraz postawa niemieckiej szefowej Komisji
Europejskiej Ursuli von der Leyen są wyraźnymi sygnałami, że w najbliższej
przyszłości Niemcy nie oddadzą swoich wpływów w kluczowych instytucjach unijnych.
Oczywiście wiele zależy też od tego, kto jesienią 2021 r. zostanie sukcesorem
Annegret Kramp-Karrenbauer w CDU oraz następcą Angeli Merkel na fotelu kanclerskim.

Poglądy choćby takich kandydatów jak Norbert Röttgen czy Friedrich Merz w kwestii
odpowiedzialności Niemiec za UE różnią się zasadniczo od tego, co głosi nadreński
premier Armin Laschet, który uchodzi raczej za kontynuatora polityki Merkel. Poza tym
wbrew głośnym zapewnieniom Macrona pozycja Francji w UE jest coraz słabsza. W
ostatnich piętnastu latach w Pałacu Elizejskim kręciła się karuzela personalna,
podczas gdy lokatorka Urzędu Kanclerskiego pozostawała ta sama, ugruntowując swoją
władzę w Europie. I to dlatego Merkel dziś może sobie pozwolić na zdania typu: "Jeśli
upadnie euro, to upadnie cała Europa".

Z jednej strony mówi się o rosnącej hegemonii, z drugiej o pewnej "opieszałości"
kanclerz Angeli Merkel, która - tak jak np. teraz w kwestii Nord Stream 2 - woli
"przeczekać" kryzys, zanim podejmie decyzję. A może to tylko polityczne wyrachowanie?
Jeśli tak, na ile ta strategia przyczyniła się do wzmocnienia niemieckiej hegemonii w
Europie?

- Na początku kryzysu w strefie euro to "wyczekiwanie" było uzasadnione tym, że
Niemcy jako największy kredytodawca nie chciały od razu przelewać środków państwom,
które być może nie chcą spełniać stawianych im warunków. Na pewno zwlekanie szefowej
niemieckiego rządu z podjęciem niektórych decyzji jest też obliczone na to, by inne
państwa miały czas oswoić się z przywódczą rolą Niemiec. Niektórzy mówią już nawet o
tzw. "merkiawelizmie", czyli "świadomym czekaniu", które ma być skutecznym narzędziem
wymuszania na innych państwach afirmacji decyzji Berlina. Jednocześnie Niemcy chcą
być "hegemonem zdemilitaryzowanym", wzdragającym się przed osiągnięciem minimalnych
nawet celów ustalonych w ramach NATO. Natomiast we wszystkich innych kwestiach nie
dadzą sobie odebrać roli lidera. I ta bezwzględna "soft-power" jest oczywiście
zauważana w krajach jak Włochy czy Grecja, gdzie w niektórych kręgach określa się
Niemcy już mianem "Czwartej Rzeszy". (...)
Polecam całość:
https://biznes.interia.pl/gospodarka/newsamp-niemcy-
pozostana-hegemonem-europy,nId,4900944

Polecam także (sorry, cytatu nie podam, bo mi się nie chce):
https://m.l24.lt/pl/opinie-i-komentarze/item/360359-
niemiecka-hegemonia-w-europie-staje-sie-faktem-a-ue-
jest-wykorzystywana-do-budowania-iv-rzeszy

Narodu Polskiego.
> I to właśnie wskutek takich ludzi jak ty ten kraj się sam zaorze.
> Nie pierwszy raz zresztą. Ale skąd ty możesz o tym wiedzieć, skoro
> spałaś na lekcjach historii?
> Nie moja wina, że musisz go tak często używać.

No masz tę paranoję, masz. Bierzesz siebie za mnie, biedactwo
?
> Powrotu do zdrowia życzę.

No tak, wiem - przecież to nie ja siedzę w twoim kaftaniku, tylko ty. Zwracaj się do
siebie ?

> Piotr

Co? ???

12. Data: 2023-07-23 11:39:55

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.07.2023 o 12:15, Kviat pisze:

> [...]
>
> I to właśnie wskutek takich ludzi jak ty ten kraj się sam zaorze.
> Nie pierwszy raz zresztą. Ale skąd ty możesz o tym wiedzieć, skoro

Opowiedz nam jak doszło do rozbiorów Polski, jaki był w tym udział
liberum veto oraz jak i do czego wykorzystywali je nasi sąsiedzi.
Następnie zestaw to z działalnością Donalda i twojego Rafciusia. Może
być po łacinie ale nie musi ;)

PD

13. Data: 2023-07-23 12:04:21

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2023 o 11:39, PD pisze:

> Opowiedz nam jak doszło do rozbiorów Polski, jaki był w tym udział
> liberum veto oraz jak i do czego wykorzystywali je nasi sąsiedzi.

Masz zakaz dostępu do podręczników historii?
Czegoś nie zrozumiałeś?

> Następnie zestaw to z działalnością Donalda i twojego Rafciusia. Może
> być po łacinie ale nie musi ;)

A czego z tej działalności nie rozumiesz?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

14. Data: 2023-07-23 12:23:48

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2023 o 12:04, Kviat pisze:

> Masz zakaz dostępu do podręczników historii?
> Czegoś nie zrozumiałeś?

Musi to być niewygodna dla ciebie historia, skoro akurat tym razem nie
działasz w trybie "zapytaj grzecznie to ci wyjaśnię".

PD

15. Data: 2023-07-23 21:16:40

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2023 o 12:23, PD pisze:

> Musi to być niewygodna dla ciebie historia,

Dla faszystów, pseudopatriotów, homofobów, rasistów i fanatyków
religijnych z pewnością nie jest wygodna.

> skoro akurat tym razem nie
> działasz w trybie "zapytaj grzecznie to ci wyjaśnię".

Przecież zapytałem grzecznie.
Czego znowu nie rozumiesz?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

16. Data: 2023-07-24 00:44:44

Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2023 o 21:16, Kviat pisze:

> Dla faszystów, pseudopatriotów, homofobów, rasistów i fanatyków
> religijnych z pewnością nie jest wygodna.

Szacun za ten coming out.

PD

Sprawa Peretti.
Lekarzu, pracuj albo płać!