Słońce w słoikach

11. Data: 2010-08-23 18:06:02

Temat: Re: Słońce w słoikach
Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sie, 20:45, Paulinka wrote:
> Książka Ireny Gumowskiej wyczerpała pomysły na cukinię w słoikach. A
> mamy tej cukinii jeszcze całą masę. Macie jakieś sprawdzone pomysły na
> wekowanie tego smacznego warzywa?

Nie wiem co p. Irena tam podaje, ale moja ciocia robiła cukinię a la
ananas.
Zalewa była słodka z dodatkiem olejku ananasowego (tego do ciast).
Dokładnego przepisu, niestety, nie posiadam, ale cukinia była obrana i
wydrążona.
Można w plasterki lub w kostki.

--
Pozdrawiam :)
JM

12. Data: 2010-08-23 19:32:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 19:45:17 +0200, Panslavista napisał(a):

> Aronię z wodą i liścmi wiśni gotować przez 20 min,

O, dzięki, kompotów nie robię, tylko nalewki :-)

13. Data: 2010-08-24 07:05:03

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O, dzięki, kompotów nie robię, tylko nalewki :-)

To raczej syrop aroniowy.

14. Data: 2010-08-24 08:22:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Aug 2010 09:05:03 +0200, Panslavista napisał(a):

> To raczej syrop aroniowy.

Nalewka to wódka NALEWANA na owocach, nie na kompocie.

15. Data: 2010-08-24 09:38:28

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nalewka to wódka NALEWANA na owocach, nie na kompocie.

A ja nigdzie nie pisałem w tym wątku w kontekście nalewki z aronii...
(Nalewka z ironii?) :-))))

16. Data: 2010-08-24 11:37:13

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-08-23 21:32, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> O, dzięki, kompotów nie robię, tylko nalewki :-)

Sprawdzony:
http://www.grupy.senior.pl/Re-PRZEPIS-BEZ-GWARANCJI,
p,3091220,3.html
Robiłam też na miodzie - jeszcze lepsza wyszła.

Qra

17. Data: 2010-08-24 11:46:24

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:i50at8$2h9$1@news.onet.pl...
> [...]
> http://www.grupy.senior.pl/Re-PRZEPIS-BEZ-GWARANCJI,
p,3091220,3.html
> Robiłam też na miodzie - jeszcze lepsza wyszła.

Sprawdzony - udzielam dożywotniej gwarancji - zeszłą zimę poiłem się
sokiem z aronio-liści w dużych ilościach mam z 10 krzaków siegajacych
rozmiarem głowy...
Nalewkę robię np. z derenia.

18. Data: 2010-08-24 12:04:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Aug 2010 13:37:13 +0200, Qrczak napisał(a):

> [...]
> http://www.grupy.senior.pl/Re-PRZEPIS-BEZ-GWARANCJI,
p,3091220,3.html
> Robiłam też na miodzie - jeszcze lepsza wyszła.

Sasiedzi mnie "oświecili", że oni robią ową nalewkę na soku aroniowym
uzyskanym za pomocą sokownika - wysoka temperatura pozbawia aronię
charakterystycznego posmaku surowizny. To rozumiem. Liście wiśniowe można
dodać zapewne też, dla lepszego smaku. Mała ilość wody w Twoim przepisie
dla mnie ujdzie - aronia jest dosyć mało soczysta, przynajmniej ta moja,
więc mogę spróbować zrobić dwoma sposobami. Liście wiśniowe jeszcze gdzieś
znajdę, jak sądzę. Miodzik, mówisz? - warto spróbować, tego u mnie
dostatek. Dzięki za przepis.

Re: KAPUSTA
Re: Wybor plyty indukcyjnej - wybor pomiedzy
Re: BURAKI
przepis poszukiwany
ZIEMNIAKI...