Słońce w słoikach

1. Data: 2010-08-13 18:45:31

Temat: Słońce w słoikach
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Książka Ireny Gumowskiej wyczerpała pomysły na cukinię w słoikach. A
mamy tej cukinii jeszcze całą masę. Macie jakieś sprawdzone pomysły na
wekowanie tego smacznego warzywa?

--

Paulinka

2. Data: 2010-08-14 09:16:54

Temat: Re: Słońce w słoikach
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Aug 2010 20:45:31 +0200, Paulinka napisał(a):

> Witam,
>
> Książka Ireny Gumowskiej wyczerpała pomysły na cukinię w słoikach. A
> mamy tej cukinii jeszcze całą masę. Macie jakieś sprawdzone pomysły na
> wekowanie tego smacznego warzywa?

Małe cukinie (takie do 20 cm) można kisić jak ogórki, można je też
przyrządzać jak ogórki konserwowe. Jedno i drugie pyszne do sałatek albo
solo - zimą.

3. Data: 2010-08-14 14:22:08

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <p...@w...pl> wrote in message

> Witam,
>
> Książka Ireny Gumowskiej wyczerpała pomysły na cukinię w słoikach. A mamy
> tej cukinii jeszcze całą masę. Macie jakieś sprawdzone pomysły na
> wekowanie tego smacznego warzywa?

Mrożona blanszowana w słupkach na leczo - najszybszy przerób. tak robimy
zielona i żółtą - kolorowo na talerzu. W sałatkach marynowanych podobnie, z
marchewka i cebulą, czasem jeszcze dochodzą do rtego grzyby - głównie
opieńki, opcja - dodatek buraczków - te krojone na tarczy do frytek.

4. Data: 2010-08-23 13:57:55

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-14 16:22, Panslavista pisze:
> [...]
> marchewka i cebulą, czasem jeszcze dochodzą do rtego grzyby - głównie
> opieńki, opcja - dodatek buraczków - te krojone na tarczy do frytek.

Pan Jerzy ma racje - wystarczy pociac na kawalki poddusic na patelni do
woreczkow i w zamrazarke - zima podstawa do wszelkich leczopodobnych
potraw...
a jesli chodzi o sloiki to tak jak z innymi ogorkowatymi - ocet z woda
na slodko i ostro albo kiszenie...

5. Data: 2010-08-23 14:14:08

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marsjasz" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
> potraw...
> a jesli chodzi o sloiki to tak jak z innymi ogorkowatymi - ocet z woda na

Witam!

U mnie przeważają możliwości przechowalnicze - muszę kupić drugą i
większą zamrażarkę skrzyniową, przynajmniej na 700 litrów.
W praktyce wygląda to tak: najpierw kiszenie ogórków - wecki, później
marynaty, następnie zamrażarka, a gdy się wypełni znowu słoiki bele jakie,
bańki, beczki, balony...
Deren na nalewki, aronia z liśćmi wiśni gotowana na sok, pigwowiec coraz
bardziej żółty - nalewki. A i do lasu się wybiorę zajrzeć...

6. Data: 2010-08-23 15:26:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 16:14:08 +0200, Panslavista napisał(a):

> aronia z liśćmi wiśni gotowana na sok

Czemu z liśćmi wiśni? - własnie się przymierzam do nalewki z aroniowego
soku.

7. Data: 2010-08-23 15:37:42

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-23 17:26, Ikselka pisze:

> Czemu z liśćmi wiśni? - własnie się przymierzam do nalewki z aroniowego
> soku.

Babcia dodaje lisci wiec i ja dodaje...
a w sieci znalazlem to:

"Liście z drzewa wiśni dają specyficzny smak i ,,wyciągają" cierpkość z
aroni. Kwasek cytrynowy utrwala kolor, lecz nie należy go nadużywać.
Liście wiśniowe zebrane wczesną jesienią mają nieco za mało aromatu,
trzeba przygotować się do tego latem i zebrać je w wkrótce po zebraniu
owoców wiśni i włożyć do zamrażarki aż do czasu zbioru aronii. Można tez
dodać nieco soku wiśniowego, aby upodobnić nalewkę do przetworu z wiśni.
Po zrobieniu nalewki można wyrzucić liście z wiśni, a do aronii dodać
drobno pokrojone jabłka i gruszki i przesmażyć (niezbyt długo) dodając
ok. 0,5 kg cukru, lub cukru żelującego - otrzymamy świetną konfiturę,
którą wystarczy przełożyć do słoików."

http://www.postawnazdrowie.pl/samo-leczenie/aronia-i
-zdrowie-5.html

Marsjasz

8. Data: 2010-08-23 15:48:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 17:37:42 +0200, Marsjasz napisał(a):

> [...]
> drobno pokrojone jabłka i gruszki i przesmażyć (niezbyt długo) dodając
> ok. 0,5 kg cukru, lub cukru żelującego - otrzymamy świetną konfiturę,

Dzięki za odpowiedź i podpowiedź. Moje dwa krzaki aronii zgłupiały od
nadmiaru owoców; pierwszy raz coś z nich zrobię, bo dotychczas były raczej
tylko ozdobą z powodu kwiatów wiosną i ognistych liści jesienią. Owoce
cierpkie, ale w zeszłym roku sasiedzi poczęstowali mnie nalewką z aronii,
która ku memu zdziwieniu okazała się przesmaczna :-)

9. Data: 2010-08-23 17:37:30

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czemu z liśćmi wiśni? - własnie się przymierzam do nalewki z aroniowego
> soku.

DAM JAKO OSOBNY WĄTEK.

10. Data: 2010-08-23 17:45:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> DAM JAKO OSOBNY WĄTEK.

Dziwne, zablokowano mi kompa

2kg owoców aronii
2kg cukru
3 litry wody
40 liści wiśni
5 dag kwasu cytrynowego

Aronię z wodą i liścmi wiśni gotować przez 20 min, ocedzić, do wywaru
dodać cukier, kwas cytrynowy, zagotować i rozlać do butelek. zapasteryzować.

OPCJA MARUDY

Cukier i kwaserk cytrynowy dodać do smaku (oszczędna taka).

Re: KAPUSTA
Re: Wybor plyty indukcyjnej - wybor pomiedzy
Re: BURAKI
przepis poszukiwany
ZIEMNIAKI...