Re: Słońce w słoikach

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Słońce w słoikach
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Mon, 23 Aug 2010 17:48:00 +0200

Dnia Mon, 23 Aug 2010 17:37:42 +0200, Marsjasz napisał(a):

> [...]
> aroni. Kwasek cytrynowy utrwala kolor, lecz nie należy go nadużywać.
> Liście wiśniowe zebrane wczesną jesienią mają nieco za mało aromatu,
> trzeba przygotować się do tego latem i zebrać je w wkrótce po zebraniu
> owoców wiśni i włożyć do zamrażarki aż do czasu zbioru aronii. Można tez
> dodać nieco soku wiśniowego, aby upodobnić nalewkę do przetworu z wiśni.
> Po zrobieniu nalewki można wyrzucić liście z wiśni, a do aronii dodać
> drobno pokrojone jabłka i gruszki i przesmażyć (niezbyt długo) dodając
> ok. 0,5 kg cukru, lub cukru żelującego - otrzymamy świetną konfiturę,

-zdrowie-5.html

> Marsjasz

Dzięki za odpowiedź i podpowiedź. Moje dwa krzaki aronii zgłupiały od
nadmiaru owoców; pierwszy raz coś z nich zrobię, bo dotychczas były raczej
tylko ozdobą z powodu kwiatów wiosną i ognistych liści jesienią. Owoce
cierpkie, ale w zeszłym roku sasiedzi poczęstowali mnie nalewką z aronii,
która ku memu zdziwieniu okazała się przesmaczna :-)