Smażenie ryby- Quiz bez klucza odpowiedzi

1. Data: 2008-05-30 20:52:36

Temat: Smażenie ryby- Quiz bez klucza odpowiedzi
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam głęboko mrożoną rybę- filet z supermarketu.
Nawet nie pamiętam jaka to ryba.
Jak ją smażyć?

1. Na jakim tłuszczu?
A. smalec
B. olej (jaki?)
C. Masło
D. Oliwa z oliwek
E. Margaryna

2. Tłusz ma być rozgżany?
A. bardzo
B. troszkę
C. wcale

3. Skropić ją czymś?
A. cytryną
B. Octem
C. oliwą
D. wodą
E. mlekiem
F. niczym nie kropić

4. Popruszyć pszyprawami
A. niczym
B. solą
C. majerankiem
D. Estragonem
E. Papryką
F. piepszem
G. inne (jakie?)

5. Pruszyć przyprawami
A. przed panierowaniem
B. W trakcie
C. po panierowaniu

6. Kroić
A. na tzw dzwonki
B. w kostkę (jak gulasz)
C. Nie kroić

7. Na patelnię kłaść
A. z gazurą- lodem,
B. czy całkiem rozmrożoną?

8.Panierować :
A. nie bez panierowania, (sote?)
B. tylko w mące,
C. w mące jajku, bułce.

9.Jak długo smażyć (w minutah)

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

2. Data: 2008-05-30 21:18:34

Temat: Re: Smażenie ryby- Quiz bez klucza odpowiedzi
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:
> Mam głęboko mrożoną rybę- filet z supermarketu.
> Nawet nie pamiętam jaka to ryba.
> Jak ją smażyć?
>
> 1. Na jakim tłuszczu?
> A. smalec
> B. olej (jaki?)
> C. Masło
> D. Oliwa z oliwek
> E. Margaryna

B.

> 2. Tłusz ma być rozgżany?
> A. bardzo
> B. troszkę
> C. wcale

B.

> 3. Skropić ją czymś?
> A. cytryną
> B. Octem
> C. oliwą
> D. wodą
> E. mlekiem
> F. niczym nie kropić

A.

> 4. Popruszyć pszyprawami
> A. niczym
> B. solą
> C. majerankiem
> D. Estragonem
> E. Papryką
> F. piepszem
> G. inne (jakie?)

B.

> 5. Pruszyć przyprawami
> A. przed panierowaniem
> B. W trakcie
> C. po panierowaniu

A.

> 6. Kroić
> A. na tzw dzwonki
> B. w kostkę (jak gulasz)
> C. Nie kroić

C.

> 7. Na patelnię kłaść
> A. z gazurą- lodem,
> B. czy całkiem rozmrożoną?

C. - częściowo rozmrożoną

> 8.Panierować :
> A. nie bez panierowania, (sote?)
> B. tylko w mące,
> C. w mące jajku, bułce.

C.

> 9.Jak długo smażyć (w minutah)

A. na złoty kolor panierki.

Ewa

3. Data: 2008-05-31 03:41:55

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Maj, 22:52, "Stokrotka" <o...@a...pl> wrote:

> (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
> ktury ludzie ociężali umysłowo
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.
> reforma.ortografi.w.interia.pl

Bzdety - ortografia jest konsekwencją rozwoju języka i jest jak
najbardziej logiczna.

4. Data: 2008-05-31 14:39:47

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
> ktury ludzie ociężali umysłowo
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.

No Ty z ocienrzałościom nie maż rzadnego problemu

Qra

5. Data: 2008-05-31 17:49:33

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Bzdety - ortografia jest konsekwencją rozwoju języka i jest jak
>najbardziej logiczna.
Ortografia jest konsekwencją rozwoju języka , i nic z tego nie wynika.
Nie jest logiczna bo:
podstawową zasadą zapisu używając alfabetu jest
silne powiązanie : znak- dźwięk(głoska).
podstawową zasadą ortografi są naleciałości historyczne
(czyli nawyki ).

6. Data: 2008-05-31 19:43:23

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> Nie jest logiczna bo:
> podstawową zasadą zapisu używając alfabetu jest
> silne powiązanie : znak- dźwięk(głoska).
> podstawową zasadą ortografi są naleciałości historyczne
> (czyli nawyki ).

Zasady poprawnej pisowni (ortografii) opierają się na czterech filarach:
fonetycznym, morfologicznym, historycznym (tradycyjnym),
konwencjonalnym. Tylko te 2 ostatnie ewentualnie mogą budzić podejrzenie
braku logiki.

Pamiętam jakiś stary podręcznik do angielskiego, w którym pojawiał się
ze swoimi wykładami w Hyde Parku niestrudzony w bojach wojownik o
reformę ortografii angielskiej, zdaje się Mr. Pimpkins (albo Jenkins).
Strasznie mi go przypominasz, pewnie też się uczyłaś (-łeś) kiedyś z
tego podręcznika ;-).

Pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2008-05-31 20:19:19

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zasady poprawnej pisowni (ortografii) opierają się na czterech filarach:
> fonetycznym, morfologicznym, historycznym (tradycyjnym), konwencjonalnym.
> Tylko te 2 ostatnie ewentualnie mogą budzić podejrzenie braku logiki.
No właśnie, te 2 wystarczą, żeby niszczyć logikę
i dzieciństwo niejednego malca. A jutro Dzień Dziecka.

> Pamiętam jakiś stary podręcznik do angielskiego(...)
>pewnie też się uczyłaś (-łeś) kiedyś z tego podręcznika ;-).
Nie.

8. Data: 2008-05-31 21:41:58

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 May 2008 21:43:23 +0200, medea <e...@p...fm> wrote:

> [...]
>fonetycznym, morfologicznym, historycznym (tradycyjnym),
>konwencjonalnym. Tylko te 2 ostatnie ewentualnie mogą budzić podejrzenie

"Never argue with an idiot - he'll drag you down to his level and beat
you with experience". Ja trzymam Stokrotkę w kaefie.

--
Maciej Bójko
m...@g...com

9. Data: 2008-06-02 06:33:56

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Mam głęboko mrożoną rybę- filet z supermarketu.
> [...]

D + C

> 2. Tłusz ma być rozgżany?
> A. bardzo
> B. troszkę
> C. wcale

B do A

> 3. Skropić ją czymś?
> A. cytryną
> B. Octem
> C. oliwą
> D. wodą
> E. mlekiem
> F. niczym nie kropić

Mozna moczyc w E, pozniej skropic A

> 4. Popruszyć pszyprawami
> A. niczym
> B. solą
> C. majerankiem
> D. Estragonem
> E. Papryką
> F. piepszem
> G. inne (jakie?)

B + F (z zalozeniem ze pRZyprawami i piepRZem

> 5. Pruszyć przyprawami
> A. przed panierowaniem
> B. W trakcie
> C. po panierowaniu

zdecydowanie A

> 6. Kroić
> A. na tzw dzwonki
> B. w kostkę (jak gulasz)
> C. Nie kroić

Filet kroic w dzwonka??? hmm interesujaca propozycja :-)
Zdecydowanie C

> 7. Na patelnię kłaść
> A. z gazurą- lodem,
> B. czy całkiem rozmrożoną?

czesciowo rozmrozona (lub calkiem)

> 8.Panierować :
> A. nie bez panierowania, (sote?)
> B. tylko w mące,
> C. w mące jajku, bułce.

Zaleznie od upodoban... B lub C

> 9.Jak długo smażyć (w minutah)

Do usmazenia

10. Data: 2008-06-02 08:31:15

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Bojko napisał(a):

> "Never argue with an idiot - he'll drag you down to his level and beat
> you with experience". Ja trzymam Stokrotkę w kaefie.

Kiedy ja mam słabość do świrów ;-).

Pozdrawiam
Ewa

Czy nikt tu już nie gotuje???