Sny i odgrywanie ról.

1. Data: 2010-04-07 04:21:36

Temat: Sny i odgrywanie ról.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak więc sytuacje i postacie z naszych snów stanowią formę informacji,
którą przesyłamy sami sobie, często chcąc polepszyć, czy wzbogacić
nasze życie. Metoda pracy Lane'a polega właśnie na odczytywaniu tych
informacji poprzez para teatralne odgrywanie wyśnionych postaci. Nie
ma tu miejsca na teoretyczną analizę w jakiś (przepraszam klinicystów)
klinicznych kategoriach. Liczy się czysta akcja. W czasie sesji u Lane
Arye'a ludzie po prostu wcielają się w wyśnione postacie czy zjawiska,
podążają za ich energią i nie wiedzą, co się za chwile zdarzy. Zwykle
jest to bardzo intensywne, odkrywcze doświadczenie.Miałem kiedyś
klienta, któremu przyśniło się, że ktoś zamordował nożem jego matkę.
Ten młody człowiek był przerażony tym snem. Poprosiłem go, aby wcielił
się w postać tego mordercy. Zrobił to z wielkim oporem, gdyż
absolutnie się z tą postacią nie identyfikował. Jednak, gdy zaczął
wykonywać ruchy wyimaginowanym nożem zaczął się śmiać. Okazało się, że
ma wielką ochotę pozbycia się w sobie tego co fałszywe i na pokaz. Ten
fałsz symbolizowała w jego śnie matka, zaś morderca okazał się jego
pragnieniem bycia osobą autentyczną. Tak więc w rzeczywistości nie był
to sen o zabójstwie jego matki, lecz o pragnieniu bycia sobą.W czasie
pracy ze snami bardzo istotny jest zdaniem Lane ich energetyczny
aspekt. Energia, której doświadczamy w snach stanowi często przejaw
potencjalnych możliwości, które naprawdę w sobie posiadamy. Ważną
część pracy Lane stanowi przywoływanie i odtwarzanie ruchów, gestów,
czy okrzyków, które pojawiły się we snach. Te często niepozorne i
banalne zdarzenia stanowią przejaw życiowe energii, której nie
potrafimy wcielić w życie, bądź też nie jesteśmy w ogóle świadomi.
Wielu przeciętnych ludzi miewa ponadto sny, w których dokonuje
niezwykłych rzeczy, wykazuje nieprzeciętne talenty, bądź spontanicznie
przekracza swoje ograniczenia.

http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=76

/
Ciekawe, bo ja przy zmieniającej się osobowości, często odgrywam w
rzeczywistości rolę przed drugimi osobami, odgrywam rzeczy u nich
powypierane, nieświadome [ często gram sam sobą ],która to osoba z
powodu zdeterminowania danym schematem, po prostu wypiera, zawężając
tym samy swoją osobowość. Wygląda na to, że gdyby te osoby odegrały ze
snu swoje wyparcia, dowiedziałyby się tego o sobie co świadomie przed
sobą ukrywają.
I teraz odczytywanie przyszłości ze snu, najprawdopodobnie wygląda to
tak, że sen odchyla nam determinanty, które na nas wpływają i tym
samym widzimy konsekwecje tego w czym tkwimy i do czego to nas
doprowadzi. Ciekawe czy mogę mieć rację?