Soczewki kontaktowe - pierwsze wrażenia

1. Data: 2006-07-08 15:54:02

Temat: Soczewki kontaktowe - pierwsze wrażenia
Od: Shreek <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zdecydowałem się na wypróbowanie soczewek kontaktowych.
Poszedłem do okulisty, ten różnymi metodami badał wzrok... (mam zwykłe
okulary -3,5dp).
Później okulistka dobrała mi soczewki, które najmniej odczuwałem po
założeniu (przymierzała 3 różne soczewki).

Wszystko wygląda OK, oczy nie łzawią, praktycznie soczewek nie czuję.

Dziwi mnie tylko jedna rzecz (może coś jest nie tak):
Mam wrażenie, że gorzej widzę w tych soczewkach z bliska (np ekran
komputera) niż w normalnych okularach.
Mam również wrażenie spowolnionej akomodacji oka - gdy patrząc w dal
nagle przeniosę wzrok na coś bliskiego to wydaje mi się, że oko dłużej
"łapie ostrość"
Gdy patrzę w dal to wszystko jest dobrze.

Czy to normalne? Czy będzie już tak cały czas, czy może to kwestia
przyzwyczajenia się do soczewek?

PS: Piszę te pytania "na gorąco" - praktycznie dwie godziny po założeniu
soczewek.

--
M.
GG 1119311

2. Data: 2006-07-08 17:55:16

Temat: Re: Soczewki kontaktowe - pierwsze wrażenia
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dziwi mnie tylko jedna rzecz (może coś jest nie tak):
> Mam wrażenie, że gorzej widzę w tych soczewkach z bliska (np ekran
> komputera) niż w normalnych okularach.

ja zupelnie tego nie mam.

> [...]
> ostrość"
> Gdy patrzę w dal to wszystko jest dobrze.

ponoc to pogarsza sie z wiekiem, ja tak mam i w okularach i w soczewkach

3. Data: 2006-07-08 19:57:26

Od: "Secio" <s...@p...NASERWERZEgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ostrość"
> Gdy patrzę w dal to wszystko jest dobrze.

Mam dokladnie takie samo odczucie. Gorzej widze z bliska, i oko dłużej się
akomoduje. Z tym, że tez jestem swiezym uzytkownikiem, bo w sumie to jakies
12h je dopiero nosilem (3 dni ;-) ). Moja wada to -1.25 i -1.5. Moze to
kwestia przyzwyczajenia...

Pzdr,
Mariusz

4. Data: 2006-07-09 10:48:27

Od: Don Kamillo <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Shreek napisał(a):
> [...]
> przyzwyczajenia się do soczewek?
>
> PS: Piszę te pytania "na gorąco" - praktycznie dwie godziny po założeniu

Jak zaczynalem nosic soczewki tez mialem takie wrazenie ale po tygodniu
bylo wszystko w porzadku,wiec to chyba oczy musza sie przyzwyczaic.

Pilates
Leki a morfologia
witaminy
Trzecia dawka szczepionki przeciw zoltaczce a ciaza???
Sepsa na oddziale polozniczym