kontakt z pratkami gruzlicy

1. Data: 2006-07-08 17:06:17

Temat: kontakt z pratkami gruzlicy
Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

witam. czy ktos moze poradzic :) Od kilku miesiecy mam codziennie stany
podgoraczkowe - 37,2-37,4, boli mnie straszliwie glowa i jestem
totalnie oslabiona. Zrobilam mase badan. Wszystkie wyniki
prawidlowe. Jakies dwa tygodnie temu lekarz zalecil mi zrobienie
próby tuberkulinowej. Naciek byl nadmiernie dodatni - az 22 mm i to
z pecherzami. W konsekwencji byl rtg pluc - wynik dobry, i
bronchoskopia - tez w porzadku - nie znaleziono pratków. Czy sam
wynik próby moze swiadczyc o tym, ze mialam kontakt z pratkami i od
tego wszystkie te moje dolegliwosci (zmeczenie, temp., ból glowy)
??? bardzo prosze o odpowiedz !!! :)

2. Data: 2006-07-09 09:51:12

Temat: Re: kontakt z pratkami gruzlicy
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <s...@i...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
[...]

Nie jestem lekarzem, ale taki wynik próby na ogól o tym swiadczy. Istnieje
przeciez nie tylko gruzlica pluc, ale i innych narzadów.
Z drugiej strony zdarzaja sie rózne dziwne odczyny nie swoiste- nie wiem
czy w przypadku próby tuber tez, ale tak czy inaczej , cos jest nie tak.
Czy jestes alergikiem i mialas np atopowe zapalenie skóry?

3. Data: 2006-07-09 12:49:26

Od: s...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

TMK napisał(a):
> [...]
> czy w przypadku próby tuber tez, ale tak czy inaczej , cos jest nie tak.
> Czy jestes alergikiem i mialas np atopowe zapalenie skóry?

Tak. Od kilku lat mam alergie - na trawy, pyłki wielu drzew i
krzewów... :( A zapalenia skóry nie przechodziłam. Czy alergia może
mieć z tym jakiś związek, jakikolwiek wplyw na wynik próby
tuberkulinowej ?

4. Data: 2006-07-09 20:47:35

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@i...pl napisał(a):
> Czy sam
> wynik próby moze swiadczyc o tym, ze mialam kontakt z pratkami i od
> tego wszystkie te moje dolegliwosci (zmeczenie, temp., ból glowy)
> ??? bardzo prosze o odpowiedz !!! :)
Sam wynik próby tuberkulinowej mówi o zakażeniu/nosicielstwie, ale nie
jest to metoda 100%. Jest wiele sytuacji, w których wynik jest fałszywie
dodatni, jak i fałszywie ujemny. Jeśli by było inaczej, to wynik próby
wystarczył by, aby zaklasyfikować cię do leczenia przeciwgruźliczego.

--
Ucz się i pracuj...
a dorobisz się garbu

Soczewki kontaktowe - pierwsze wrażenia
Pilates
Leki a morfologia
witaminy
Trzecia dawka szczepionki przeciw zoltaczce a ciaza???