Soczewki - niewygodnie

1. Data: 2003-06-12 07:16:46

Temat: Soczewki - niewygodnie
Od: "dj" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. W sobotę zakupiłem sobie od dawna planowane soczewki kontaktowe firmy
Bausch&... . W okularach chodzę od 2 klasy podstawowej. Teraz mam 26 lat.
Oczywiście lekarz nie stwierdził przeciwskazań do noszenia soczewek. I tak w
sobotę tzn. pierwszego dnia noszenia było tak sobie. Wiadomo, pierwszy raz
miałem coś takiego w oczach. W niedzielę już dużo lepiej. Ale w poniedziałek
cholernie niewygodnie. Po 0,5 h musiałem zdjąć. We wtorek też niewygodnie
ale chodziłem. Tak samo w środę. Czuję poprostu je pod powiekami a najgorzej
je czuć jak np. patrzę oczami w lewą stroinę i szybko przestawiam wzrok w
prawą. Czy to normalne przez jakiś, czas czy tak będzie zawszy. Czy będzie w
końcu tak że nie będę ich wogóle czuł ?

Pozdrawiam. daniel

2. Data: 2003-06-12 07:25:52

Temat: Odp: Soczewki - niewygodnie
Od: "joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawą. Czy to normalne przez jakiś, czas czy tak będzie zawszy. Czy będzie

Chmm, byc moze trzeba Ci soczewek bardziej uwodnionych czy jakos tak. Jak
bardzo uwieraja, to byc moze cos Ci sie dostalo pod soczewke, jakis np wlo
sek. Ja mam kota i czesto zdarza mi sie, ze pod soczewke wlazi siersc, wow
czas nie da sie wytrzymac w soczewce - radze sobie tak, ze sciagam, przepl
ukuje i zakladam spowrotem - juz raczej zwykle jest dobrze. Nosze soczewki
B&L od jakichs 8 lat, zwykle prawie ich nie czuje, w przeciwienstwie do ci
ezkich okularow uwierajacych w nos:). Ale pamietam, ze pierwsze dni byly c
iezkie, a okulistka wowczas zalecala przez kilka dni przyzwyczajac oczy i
stopniowo wydluzac czas noszenia soczewek, dzien po dniu. Moze tak sprobuj?
Powodzenia,
Joan

3. Data: 2003-06-12 07:31:20

Temat: Re: Soczewki - niewygodnie
Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dj" <d...@o...pl> napisał
> [...]
> prawą. Czy to normalne przez jakiś, czas czy tak będzie zawszy. Czy będzie

Wedlug mnie powinienes zmienic soczewki. Nie ma sensu sie meczyc jesli masz
takie objawy. Ja z Bauschami mialam identycznie - po prostu moje oczy ich
nie toleruja. Identycznie bylo ze spojrzeniem w lewo, nie moglam tez ogladac
TV lezac i ogolnie czulam ze sa za duze i przeszkadzaja. Przerzucilam sie na
Focusy i nosze je juz 6 lat bez zadnych problemow (ostatnio Night&Day tez
fajniutkie).
Pozdrawiam :)

4. Data: 2003-06-12 09:49:06

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tusia" napisał:
> Wedlug mnie powinienes zmienic soczewki. Nie ma sensu sie meczyc jesli masz
> takie objawy.

A ja uważam, że musisz sobie dać czas na przyzwyczajenie się do ciała obcego w
oku. Ja po 3 dniach noszenia nie wyrokowałabym czy soczewki danej firmy się dla
Ciebie nadają, czy też nie. Ja przyzwyczajałam się do soczewek coś ok. dwóch
tygodni. Zalecaja aby na poczatku nosić je max. 4 godz dziennie i wydłużac
stopniowo przez kolejne dni.

Ania, ja akurat mam roczne Hydron uwodnione 38%, a teraz zamówiłam Ciba ale
tylko ze wzgledu na nizsza cene, a nie jakosc Hydron, jak dla mnie znakomita.

5. Data: 2003-06-12 12:26:35

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dj" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

Czy u optyka mierzyłeś jakieś inne? Czy tylko te? Każda soczewka ma inny
rozmiar. I każdy musi sobie ten rozmiar dopasować. (jak patrzysz na boki
najwyraźniej soczewka Ci się przesuwa na oku i czujesz je, jeśli rozmiar
jest dobrze dobrany nie powinieneś tego czuć). Ja np. najlepiej czuję się
ACUVUE Johnson & Johnson a nie lubię ACUVUE 2. Choć podobno są lepsze.
Dzienne też są dobre. Nosiłam raz i były super, tylko tak mi wyschły że nie
mogłam ich wieczorem zdjąć hihi.
pozdrawiam
barbarella

6. Data: 2003-06-12 16:26:00

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawą. Czy to normalne przez jakiś, czas czy tak będzie zawszy. Czy będzie

witam;-)
w zadnym poscie nie padlo zasadnicze pytanie: czy przypadkiem nie ubierasz
soczewek na "lewa strone"? Wtedy sa podobne dolegliwosci, chociaz rowniez i
widzenie jest gorsze.
Druga rzecz, slusznie zauwazona przez moich przedmowcow. Powinienes
stopniowo sie przyzwyczajac - ja swoim pacjentom zalecam noszenie 1 dzien do
godziny, potem codziennie zwiekszac o nastepna godzine - czyli powinni sie
przyzwyczaic w ciagu 2-3 tyg do normalnego noszenia. Oczywiscie to bywa
indywidualne, wiec aby przebieglo bezstresowo proponuje nawet do 1 miesiaca
uczuc sie nosic.
I nastepne pytanie - czy na pewno dobrze je pielegnujesz? czy czyscisz je
wieczorem, czy zmieniasz plyn codziennie, czy splukujesz?
Daleki jestem od propozycji zmiany soczewek na inne jeszcze w tej chwili -
poprobuj zgodnie z moimi sugestiami, jesli nie da sie po 2-3 tygodniach idz
do tego samego okulisty do kontroli niech Cie obeljrzy i wspolnie
zadecydujcie - w koncu to Twoj kontaktolog.

pozdrawiam

casus
spec. ch. oczu

7. Data: 2003-06-13 07:13:04

Od: "dj" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BarBarella" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "dj" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Czy u optyka mierzyłeś jakieś inne? Czy tylko te?

tzn. optyk zakładał mi jakieś, ale tylko na próbę. Trudno powiedzieć coś na
temat czy były dobre skoro pierwszy raz miałem soczewki w oku. jaki rozmiar
powinna mieć soczewka ? U mnie średnica soczewki jest troszkę większa (ok. 3
mm) od średnicy tęczówki. Czy soczewka może mieć mniejszą średnicę niż
tęczówka ? - wtedy na pewno było by wygodnie.

8. Data: 2003-06-13 07:21:27

Od: "dj" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> soczewek na "lewa strone"? Wtedy sa podobne dolegliwosci, chociaz rowniez

napewno nie. Sprawdzam za każdym razem (to bym napewno rozróżnił)

> [...]
> przyzwyczaic w ciagu 2-3 tyg do normalnego noszenia. Oczywiscie to bywa
> indywidualne, wiec aby przebieglo bezstresowo proponuje nawet do 1

mi zalecono 1 dzień: - 4 h, 2 dzień - 6 h, 3 dzień, 8 h itd aż do 12 h. jak
narazie przez te 5 dni noszę max po 5 h. Wczoraj (czyli po 6 dniach od
zakupu) nosiłem od 16 do 20"30 i musiałem zdjąć bo było już niewygodnie.

> I nastepne pytanie - czy na pewno dobrze je pielegnujesz? czy czyscisz je
> wieczorem, czy zmieniasz plyn codziennie, czy splukujesz?

Oczywiście. Płukam po zdejmowaniu i zmieniam płyny za każdym razem - tak jak
pisze w instrukcji. Nawet jak zdarzy mi się nie założyć ich za pierwszym
razem (a na początku to normalne) najpierw je wypłukam i próbuję ponownie.

> [...]
idz
> do tego samego okulisty do kontroli niech Cie obeljrzy i wspolnie
> zadecydujcie - w koncu to Twoj kontaktolog.

dziękuję i jeszcze może jedno pytanie. Może przyczyną jest to że pracuję od
7:00 do 15:00, 100 % przy komputerze. Po powrocie do domu od razu staram się
założyć soczewki. Może oczy są jeszcze zbyt zmęczone aby odrazu zakładać je.
Może po powrocie do domu a przed założeniem soczewek zrobić np. godzinną
przerwę a w trakcie jej jeszcze dodatkowo zakroplić oczy sztucznymi łzami.
Dodam że przty komputerze pracuję w okularach z antyrefleksami.

_ _ _
poarawiam. Daniel

9. Data: 2003-06-13 07:28:43

Od: "dj" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

... i jeszcze jedno. Czy to normalne że nosząc wcześniej okulary - 3,75 na
obojga oczy a teraz soczewki -4,0 (dodam że w okularach widziałem już
słabiej i stąd korekta na -4,0) jest taka kolosalna różnica w ostrości. Mogę
to porównać do tego jakbym zmienił okulary z -3,75 do - 5,0. takie mam
wrażeni tzn. taka jest różnica w widzeniu. Może pomyłkowo zamiast -4 dała
mi -5. Można to jakoś sprawdzić ?

10. Data: 2003-06-13 07:42:40

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to porównać do tego jakbym zmienił okulary z -3,75 do - 5,0. takie mam
> wrażeni tzn. taka jest różnica w widzeniu. Może pomyłkowo zamiast -4 dała

To mnie niepokoi, zawsze nosi się słabsze soczewki niż okulary. Tak mniej
więcej o pół. Taki dobry test czy szkła/okulary są za mocne jest patrzenie
na literki (czarne) na tle czerwonym i zielonym. Za mocne mogą powodować
zawrotu głowy, mdłości itd.
pozdrawiam
barbarella

ZAPROSZENIE