Re: Soczewki - niewygodnie

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Soczewki - niewygodnie
Date: Thu, 12 Jun 2003 18:26:00 +0200

Użytkownik "dj" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bc99bg$qkl$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam. W sobotę zakupiłem sobie od dawna planowane soczewki kontaktowe
firmy
> Bausch&... . Po 0,5 h musiałem zdjąć. We wtorek też niewygodnie
> ale chodziłem. Tak samo w środę. Czuję poprostu je pod powiekami a
najgorzej
> je czuć jak np. patrzę oczami w lewą stroinę i szybko przestawiam wzrok w
> prawą. Czy to normalne przez jakiś, czas czy tak będzie zawszy. Czy będzie
> końcu tak że nie będę ich wogóle czuł ?
> Pozdrawiam. daniel

witam;-)
w zadnym poscie nie padlo zasadnicze pytanie: czy przypadkiem nie ubierasz
soczewek na "lewa strone"? Wtedy sa podobne dolegliwosci, chociaz rowniez i
widzenie jest gorsze.
Druga rzecz, slusznie zauwazona przez moich przedmowcow. Powinienes
stopniowo sie przyzwyczajac - ja swoim pacjentom zalecam noszenie 1 dzien do
godziny, potem codziennie zwiekszac o nastepna godzine - czyli powinni sie
przyzwyczaic w ciagu 2-3 tyg do normalnego noszenia. Oczywiscie to bywa
indywidualne, wiec aby przebieglo bezstresowo proponuje nawet do 1 miesiaca
uczuc sie nosic.
I nastepne pytanie - czy na pewno dobrze je pielegnujesz? czy czyscisz je
wieczorem, czy zmieniasz plyn codziennie, czy splukujesz?
Daleki jestem od propozycji zmiany soczewek na inne jeszcze w tej chwili -
poprobuj zgodnie z moimi sugestiami, jesli nie da sie po 2-3 tygodniach idz
do tego samego okulisty do kontroli niech Cie obeljrzy i wspolnie
zadecydujcie - w koncu to Twoj kontaktolog.

pozdrawiam

casus
spec. ch. oczu