Soja w potrawce ;-)

1. Data: 2006-02-17 11:48:16

Temat: Soja w potrawce ;-)
Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Muszę się podzielić naszym wczorajszym arcydziełem kulinarnym. Wyrafinowane
toto specjalnie nie było, ale smakowo - arcydzieło :-))

Skazana wczoraj na dietę lekkostrawną (chyba boczniaki mi zaszkodziły :-/)
zdecydowałam sie zrobić na obiadek coś, co zapamiętałam jako ukochane danie
mojego dzieciństwa - kurczaka w potrawce. Nie jadłam tego odkąd przestałam
jeść mięso, więc od dawien dawna. Z tym że we wczorajszym wykonaniu była to
oczywiście soja w potrawce. Ale mój mięsożerny TŻ się zajadał na równi ze
mną (żeby nie bylo że wprowadzam jakiś terror, proponowałam żeby zjadł
kurczaka do tego, ale nie dostał w sklepie).

Na danie złożyły się:

- krajanka sojowa (moja ukochana) gotowana pięć minut w dwóch kostkach
rosołka warzywnego Knorr

- ryż ugotowany na w miarę miękko (w końcu miało być lekkostrawne)

- rzeczona potrawka zrobiona z: 30 g mąki pszennej wymieszanej z 40 g
podgrzanego masła, ustawionej na małym ogniu i zalanej 1/3 litra rosołku
pozostałego po gotowaniu soi, na końcu przyprawionej sokiem z cytryny, solą,
pieprzem (ilości nie podam, przyprawianie to u nas w kuchni typowo męska
sprawa) i dwoma żółtkami.

Wiem, że są różne przepisy na potrawki i że ktoś może mnie zgromić za to że
nie została ona przyrządzona na bazie prawdziwego rosołu, ale oczywiście jak
komuś się chce to może w tę strone przepis zmodyfikować. A efekt podanych
proporcji - gęsta, kremowa potrawka - jest tak czy owak po prostu
rewelacyjny.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

2. Data: 2006-02-17 14:52:06

Temat: Re: Soja w potrawce ;-)
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> Muszę się podzielić naszym wczorajszym arcydziełem kulinarnym.
Wyrafinowane
> toto specjalnie nie było, ale smakowo - arcydzieło :-))
<ciach>
> - krajanka sojowa (moja ukochana) gotowana pięć minut w dwóch kostkach
> rosołka warzywnego Knorr

<Ciach>

Cóż, nie wiem czy twoja potrawka była dobra, ale ja bym jej nawet widelcem
nie szturchnęła. Raz w życiu kupiłam kotlety sojowe, zrobiłam wg przepisu i
.... wyrzuciłam. Jestem z natury wszystkożerna, ale "to" nijak nie chciało
przejść mi przez przełyk (brrr......co za smak) i myśl o tym, że będzie mi
zalegać w żołądku, powodowała u mnie jedynie słuszny "odruch".

Proponuję jeść soję prawdziwą - nota bene bardzo lubię, choć jest dla mojego
organizmu ciężka. I na pewno jest dużo zdrowsza niż jakaś tam gotowa sucha
masa, w którą mogą chyba wszystko wrzucić tak jak w parówki.

Pozdrawiam,
Akulka

P.S. Nie obrażać się na mnie - mój kontakt z przemysłem, a raczej produktami
sojowymi na prawdę był traumatyczny. Podziwiam tych, co im smakuje. Bo ja
naprawdę jestem WSZYSTKOżerna.

3. Data: 2006-02-17 16:43:26

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> produktami
> sojowymi na prawdę był traumatyczny. Podziwiam tych, co im smakuje. Bo ja

W sumie to ja też nie lubię dla mnie to taki styropian. Jedyne co mi
posmakowało to granulat sojowy w gołąbkach.

Anet

4. Data: 2006-02-18 14:41:28

Od: "Ula " <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

notujaca <n...@g...pl> napisał(a):

> Muszę się podzielić naszym wczorajszym arcydziełem kulinarnym. Wyrafinowane
> toto specjalnie nie było, ale smakowo - arcydzieło :-))

A ja bardzo lubię soję pod różnymi postaciami :) oczywiście bez mięsa. I
spróbuję skorzystać z Twojego przepisu :)

5. Data: 2006-02-20 11:18:52

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article dt7bmo$kn5$...@i...gazeta.pl, Ula at u...@g...pl
wrote on 18/02/2006 15:41:

> A ja bardzo lubię soję pod różnymi postaciami :) oczywiście bez mięsa. I
> spróbuję skorzystać z Twojego przepisu :)

Ufff już myślałam że jestem zupełnie osamotniona! Polecam Ci więc tę potrawę
gorąco, tylko koniecznie z tą krajanką sojową, producent o ile się nie mylę
to Polgrunt - IMO to najlepszy sojowy "surowiec" dostępny na rynku. Do
innych sosów uwielbiam ją krótko podgotowaną (3 minuty) w rosołku, a potem
smażoną na małym ogniu aż na chrupiący wiórek. Tylko niestety nie wszędzie
można kupić tę krajankę - wszędzie jest Polgrunt, ale kostka albo takie
drobne zupełnie kawałeczki.

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

Opinie o sklepie
iśledzie
zapiekanka
Buleczki na parze
Chciałabym zrobić sos śmietanowo - pomidorowy