Sok z wiśni?

1. Data: 2004-07-18 14:33:51

Temat: Sok z wiśni?
Od: "M" <malin23(WYTNIJ_TO_RAZEM_Z_NAWIASEM)@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jestem na tej grupie nowy.

Szukam przepisu na sok z wiśni.
Szukałem trochę w internecie i w archiwum grupy ale niewiele co jest,
czy ma ktoś może sprawdzony przepis ??

Pozdrawiam

Wojtek

1. Data: 2004-07-18 19:09:11

Temat: Re: Sok z wiśni?
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Jul 2004 16:33:51 +0200, "M"
<malin23(WYTNIJ_TO_RAZEM_Z_NAWIASEM)@vp.pl> wrote:

>Szukam przepisu na sok z wiśni.

200 sztuk lisci wisniowych,
60 sztuk wisni (owocow ;) )
kilo cukru
litr wody

Najpierw wisnie z liscmi w wodzie 10 min. pogotowac, przecedzic, do
soku dodac cukier, gotowac 10 min i do butelek po np. Kubusiu lub
sloikow, mozna jeszcze te butelki pogotowac ale mi sie to wydaje
zbedne, jesli wlejemy goracy sok.

Polecam :)
(z wątku news:bfhq6n.3vvkj1p.1@sa.re gdzie byl chwalony :) )

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-07-19 07:25:19

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> soku dodac cukier, gotowac 10 min i do butelek po np. Kubusiu lub
> sloikow, mozna jeszcze te butelki pogotowac ale mi sie to wydaje

Robię duuże oczy na okoliczność dodania lisci, w jakim celu się dodaje?
Dla aromatu?
Czy ktoś próbował może też z innymi owocami?

A może ktoś próbował mieszanej "wariacji": agrest + liście czereśni? Mnie
korci by tak zrobić, powstrzymuje mnie tylko....brak wyobraźni .....o efekcie
koncowym. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-19 14:04:25

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Jul 2004 09:25:19 +0200, "Aretkka" <a...@p...onet.pl>
wrote:

>Robię duuże oczy na okoliczność dodania lisci, w jakim celu się dodaje?

Ja tez robilam :)

>Dla aromatu?

Aromatu, smaku, koloru? Nie wiem, sok jest bardzo dobry.

> [...]
>korci by tak zrobić, powstrzymuje mnie tylko....brak wyobraźni .....o efekcie

Liscie wisniowe maja chyba w sobie cos specyficznego i nadaja sie
m.in. do soku, jesli dobrze pamietam dodaje sie jeszcze do czegos...
do marynat?
Wiem ze uzywa sie tez lisci czarnej pozeczki ale chyba to do efektow
leczniczych bo Herbapol zbieral.
Nie sadze aby dalo sie robic sok wg tego przepisu na wisniowy uzywajac
lisci i owocow innego drzewa.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)