Sokowirówka vs sokownik

1. Data: 2007-07-30 19:12:41

Temat: Sokowirówka vs sokownik
Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Co uważacie za lepsze narzędzie przy produkcji soków owocowych,
butelkowanych, pasteryzowanych: sokowirówkę czy sokownik? Ma to być
alternatywa do zasypywania owoców cukrem w słojach, bo przy takiej
produkcji trochę surowca się marnuje.

Pozdrawiam
pw

2. Data: 2007-07-30 20:47:13

Temat: Re: Sokowirówka vs sokownik
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

pw napisał(a):
> [...]
> butelkowanych, pasteryzowanych: sokowirówkę czy sokownik? Ma to być
> alternatywa do zasypywania owoców cukrem w słojach, bo przy takiej

Sokowirówka służy do uzyskiwania swiezych soków z miękkich owoców.
Sokownik do uzyskiwania pasteryzowanych soków ze swiezych owoców z
wszeklich owoców.
I nie jest to zadna alternatywa dla soków pozyskiwanych przez
zasypywanie cukrem, no moze w przypadku sokownika jest to prawie możliwe.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2007-07-30 21:55:40

Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:
> [...]
> I nie jest to zadna alternatywa dla soków pozyskiwanych przez
> zasypywanie cukrem, no moze w przypadku sokownika jest to prawie możliwe.

Przeczytaj jeszcze raz moje pierwsze zdanie. Przecież nie napisałem, że
te narzędzia mają produkować gotowy sok do butelek (wraz z osłodzeniem i
zapasteryzowaniem). Mi chodzi tylko i wyłącznie o porównanie pod kątem
_ułatwienia_ przez te narzędzia robienia soku do butelek.

Pozdrawiam
pw

4. Data: 2007-07-30 22:22:03

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pw <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> zapasteryzowaniem). Mi chodzi tylko i wyłącznie o porównanie pod kątem
> _ułatwienia_ przez te narzędzia robienia soku do butelek.

Taż ci napisał, tyle, że nie wprost.

Sokowirówka - surowe soki z miękkich owoców.

Sokownik - pasteryzowane soki z wszelkich owoców.

I teraz sobie wybierz, co ci bardziej pasuje.

/Chociaż nie wiem, czy np. jabłko albo pigwę można nazwać miękkim owocem - a
sokowirówka sobie z nimi też poradzi. Ale np. z aronią - to już raczej tylko
sokownik./

Inaczej - sokowirówka stawia pewne ograniczenia, sokownik - nie.

No i w przypadku sokownika odpada zagotowywanie wypełnionych sokiem butelek.
Soki z sokowirówki trzeba albo od razu wypić, albo pasteryzować.

Ania

5. Data: 2007-07-31 04:57:08

Od: Janusz <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Jul 2007 22:22:03 +0000 (UTC), czeremcha wrote:

> [...]
> sokowirówka sobie z nimi też poradzi. Ale np. z aronią - to już raczej tylko

A Marchewka to miekki owoc? :)
Dla rownowagi: babana nie wolno sokowirowkowac mimo ze jest raczej
miekki.

Janusz

6. Data: 2007-07-31 04:58:07

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz pisze:

> Dla rownowagi: babana nie wolno sokowirowkowac mimo ze jest raczej
> miekki.

Jak to zwykle baban.
--
Bbjk

7. Data: 2007-07-31 07:34:14

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz <j...@a...net.pl> napisał(a):

> A Marchewka to miekki owoc? :)

Na tyle miękki, na ile owoc ;-)

Ja tylko cytowałam :-((

Ania

8. Data: 2007-07-31 08:16:21

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> A Marchewka to miekki owoc? :)

Raczej twarda kobita

Qra, z ukłonami dla Marchewki :-)

9. Data: 2007-08-01 05:25:38

Od: Janusz <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 31 Jul 2007 07:34:14 +0000 (UTC), czeremcha wrote:

> Na tyle miękki, na ile owoc ;-)
>
> Ja tylko cytowałam :-((

To moze ja z pamieci zacytuje instrukcje do mojej sokowirowki/blendera
:)
Do sokowirowki nadaja sie owoce/warzywa soczyste, nie zawierajace
skrobii. Do blendera wlasciwie wszystko mozna wsadzic:)

btw: znam ludzi ktorzy robili placki ziemniaczane sokowirowka :P
ale sie popsula i wyrzucili ja. Nie wiem na czym popsucie sie
polegalo:) Mozliwe, ze pozalepialy sie dziurki w sitku :)

Janusz

10. Data: 2007-08-01 08:17:16

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz" wrote in message

> [...]
> ale sie popsula i wyrzucili ja. Nie wiem na czym popsucie sie
> polegalo:) Mozliwe, ze pozalepialy sie dziurki w sitku :)

Ciekawe... od kilkudziesięciu lat trzemy ziemniaki na cepeliny sokowirówką
(duże dobrodziejstwo, bo nie trzeba potem się męczyć z odciskaniem) i
wszytsko działa. Dodam, że to druga sokowirówka w naszej rodzinie (pierwsza
zginęła na placu boju podczas wyciskania 200 kg jabłek, więc była całkowicie
usprawiedliwiona i ziemniaki nie miały na to żadnego wpływu ;) A może te
domowe sokowirówki nie wiedzą, że mają się buntować przy ziemniakach ;)

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

mrożenie ogórków????